Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Mazda MX-5 (+rozhovor)

Jan Mička Jan Mička 3. 10. 2014
26
39
Zobrazit náhledy (26)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Pařížský stánek Mazdy se nesl ve znamení nové generace roadsteru MX-5. Vůz jsme pořádně „prošmejdili“ a vyzpovídali zástupkyni českého importéra.

Mazdu MX-5 miluje značná část pravověrných petrolheadů již pětadvacet let. Vůz se v Paříži představil ve své nejnovější generaci, a přestože jsme o něm dosud neměli příliš potvrzených informací, ani světová výstava tento fakt nevyvrátila.

Naživo automobil vypadá velmi robustně a pocitově přerůstá minulou generaci, ve skutečnosti je však o 105 milimetrů kratší (na délku měří 3915 mm), o deset milimetrů širší a o stejnou míru se zkrátila výška (1730 a 1235 mm). Vůz dokonale podléhá aktuálnímu designovému směru značky, vypadá svěže a v reálu neskutečně dravě. Navíc mě velmi potěšilo, že automobilka navrhovala vystavený kousek hlavou a vedle krásného černého laku mu dodalo rozumná sedmnáctipalcová kola. Je jasné, že tohle auto bude neskutečný kočkolap!

Ani předchozí Mazda MX-5 po stránce vnitřní prostornosti nikterak nevyčnívala, nakonec se ale do ní vešel každý, kdo ji skutečně chtěl řídit. V souvislosti s rozvorem náprav zkráceným o 15 milimetrů (nyní má 2.315 mm) si vůz nepolepšil, se svou výškou 190 centimetrů jsem však do něj „zaplul" poměrně rychle. Kokpit vás obklopí, celková atmosféra neuvěřitelně vtahuje do děje, a na škodu není ani rozvržení přístrojové desky s volně stojícím displejem a přehledným přístrojovým štítem.

Jak můžete sami slyšet v přiloženém videu, které jsme vytvořili za laskavé spolupráce Markéty Kuklové, tiskové mluvčí Mazdy pro Českou republiku, bude vůz dostupný se čtyřválcovými atmosférickými motory Skyactiv-G o objemech 1,5 a 2,0 litru, přičemž oba spolupracují s novou manuální šestistupňovou převodovkou.

Podrobné technické specifikace prozatím nemáme, u slabšího motoru se však spekuluje o výkonu okolo 140 koní a hmotnosti pod jednu tunu. Vůz tedy půjde ve šlépějích svých předků, kteří ctili ovladatelnost, dokonalý požitek z jízdy a především pohon zadních kol. Na českém trhu se jej s největší pravděpodobností dočkáme v létě příštího roku.

240p360p480p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

best MX-5 ever?
pargi
| 5. 10. 2014
Takové salvy smíchu z různých auror jsem tady ovšem nečekal :-)
Avatar - _Karel_
Ručka
_Karel_
| 4. 10. 2014
Až teď jsem si všiml, že ručka je u spolujezdce, to bude fungovat docela k h.ovnu, ne?
Že by tak šetřili, že se jim nechtělo předělávat z angl. verze tunel?
Avatar - Emel
Hmm..
Emel
| 4. 10. 2014
Souhlas, tohle bylo ještě o fous dynamičtější :-)
Avatar - woody-alien
best MX-5 ever?
woody-alien
| 4. 10. 2014
>:D Když už jsi zmínil ten křižník, tak v zemi jeho původu spíš rovnou au-roury ;-) [odkaz] >:-[]
Zásah do středu terče
Arese
| 4. 10. 2014
Tak tohle auto vypadá vážně dobře a technické údaje jsou přímo skvělé. Mazda nám prostě v posledních letech dělá jen radost a už se těším na novou dvouku!