Po nepříliš přesvědčivých finančních výsledcích automobilky Mazda v posledních letech nakonec došlo ke kapitálovému spojení s Fordem. Prvním výsledkem této spolupráce je Mazda 121, jež zcela vychází z nového Fordu Fiesta.

Druhým výsledkem tohoto spojení je nová Mazda 626. Ta však nemá z výrobky koncernu Ford nic společného. Jako důkaz nového vývoje v automobilce Mazda se změnilo také logo.

Minulý model se u nás stal velmi oblíbeným mezi podnikateli hlavně pro svou spolehlivost, nenáročnost a hospodárnost. Nový model chce na tyto vlastnosti navázat a doplnit je o další kvalitativní vylepšení.

Rozměry nového modelu jsou kupodivu menší jak v délce, tak v šířce. Na velikosti vnitřního prostoru to však nic neubralo, naopak díky lepšímu využití nějaký ten centimetr v interiéru přibyl.

Celkový vzhled je poměrně konzervativní a nadčasový. Hned od počátku prodeje jsou k dispozici dva druhy karoserie (klasický sedan a pětidveřový hatchback). Kombi představené ve Frankfurtu na výstavě IAA přijde do prodeje příští rok.

Samotný test proběhl za krásného podzimního počasí, takže nám nic nebránilo 626-tku pořádně vyzkoušet. Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u starého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání malých nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek. Slabší stránkou tohoto vozu jsou však brzdy, které po zahřátí slábnou. Ze stokilometrové rychlosti vůz zastavil až po nelichotivých 46 metrech (Škoda Octavia 1,8 SLX - 41 metrů).

Motor o výkonu 85kW je teoreticky slabší než většina konkurentů, ale je nutno přiznat, že ostudu konstruktérům nedělá. Motor velmi slušně táhne od nižších otáček a tento tah neztrácí ani v nejvyšších otáčkách. V celém spektru otáček se chová klidně a tiše, vyšší hluk prostupuje do kabiny až po překročení 5000 otáček. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 9 l na 100 km, což je při testovacím provozu vynikající výsledek.

Převodovka je klasická manuální pětistupňová. Řazení jde snadno, spojka je tužší. Zvláštní zmínku zaslouží její zpřevodování. Je poměrně těžké, takže při stokilometrové rychlosti motor na pětku "točí" jen 2400 otáček. A při 120-ti 2800 otáček. Jak jistě uznáte, takovéto otáčky motoru nemohou způsobovat v interiéru zvýšený hluk. Těžší převody však nemají vliv na dobrou akceleraci. Po několika pokusech nám vyšla průměrná hodnota (9,8 s) dokonce o trochu lepší, než ukazují oficiální materiály (9,9 s).

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Samotná přístrojová deska je z kvalitních "hodnotně" vypadajících plastů. Sedadla jsou dosti tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. Za zmínku stojí funkce opěradla u spolujezdce, které lze zcela sklopit vpřed a tímto se vytvoří prostor pro přepravu dlouhých předmětů, např. koberce. Výbava je na slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Celkově na mě nová Mazda 626 působila velmi vyrovnaným dojmem a dá se doporučit každému, kdo od svého auta nečeká zázraky, ale poctivou každodenní službu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 699 900 Kč

Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci

Opozice neprosadila svůj záměr odvolat Martina Janečka,…

Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem

Viceguvernér České národní banky Vladimír Tomšík udělal v…

Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry

Deník E15 oslavuje letos na podzim své desáté narozeniny.…

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 10.6 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 5
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně šťastná s novým mužem

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně…

Dost bylo trápení a depresí! Vendulka Křížová (45) po rozchodu s Oldřichem Víznerem (70) zase vplula do života.…

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

 

iSport.cz

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre Selassie zahodil tutovky

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre…

Fotbalisté mistrovského Bayernu Mnichov v pátém kole německé ligy vyhráli na hřišti Schalke 3:0 a poskočili do…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Jak přibývají zprávy o sexuálních zločinech imigrantů, nelítostně se zvyšuje pravděpodobnost možnosti, že někde…

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…