Po nepříliš přesvědčivých finančních výsledcích automobilky Mazda v posledních letech nakonec došlo ke kapitálovému spojení s Fordem. Prvním výsledkem této spolupráce je Mazda 121, jež zcela vychází z nového Fordu Fiesta.

Druhým výsledkem tohoto spojení je nová Mazda 626. Ta však nemá z výrobky koncernu Ford nic společného. Jako důkaz nového vývoje v automobilce Mazda se změnilo také logo.

Minulý model se u nás stal velmi oblíbeným mezi podnikateli hlavně pro svou spolehlivost, nenáročnost a hospodárnost. Nový model chce na tyto vlastnosti navázat a doplnit je o další kvalitativní vylepšení.

Rozměry nového modelu jsou kupodivu menší jak v délce, tak v šířce. Na velikosti vnitřního prostoru to však nic neubralo, naopak díky lepšímu využití nějaký ten centimetr v interiéru přibyl.

Celkový vzhled je poměrně konzervativní a nadčasový. Hned od počátku prodeje jsou k dispozici dva druhy karoserie (klasický sedan a pětidveřový hatchback). Kombi představené ve Frankfurtu na výstavě IAA přijde do prodeje příští rok.

Samotný test proběhl za krásného podzimního počasí, takže nám nic nebránilo 626-tku pořádně vyzkoušet. Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u starého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání malých nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek. Slabší stránkou tohoto vozu jsou však brzdy, které po zahřátí slábnou. Ze stokilometrové rychlosti vůz zastavil až po nelichotivých 46 metrech (Škoda Octavia 1,8 SLX - 41 metrů).

Motor o výkonu 85kW je teoreticky slabší než většina konkurentů, ale je nutno přiznat, že ostudu konstruktérům nedělá. Motor velmi slušně táhne od nižších otáček a tento tah neztrácí ani v nejvyšších otáčkách. V celém spektru otáček se chová klidně a tiše, vyšší hluk prostupuje do kabiny až po překročení 5000 otáček. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 9 l na 100 km, což je při testovacím provozu vynikající výsledek.

Převodovka je klasická manuální pětistupňová. Řazení jde snadno, spojka je tužší. Zvláštní zmínku zaslouží její zpřevodování. Je poměrně těžké, takže při stokilometrové rychlosti motor na pětku "točí" jen 2400 otáček. A při 120-ti 2800 otáček. Jak jistě uznáte, takovéto otáčky motoru nemohou způsobovat v interiéru zvýšený hluk. Těžší převody však nemají vliv na dobrou akceleraci. Po několika pokusech nám vyšla průměrná hodnota (9,8 s) dokonce o trochu lepší, než ukazují oficiální materiály (9,9 s).

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Samotná přístrojová deska je z kvalitních "hodnotně" vypadajících plastů. Sedadla jsou dosti tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. Za zmínku stojí funkce opěradla u spolujezdce, které lze zcela sklopit vpřed a tímto se vytvoří prostor pro přepravu dlouhých předmětů, např. koberce. Výbava je na slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Celkově na mě nová Mazda 626 působila velmi vyrovnaným dojmem a dá se doporučit každému, kdo od svého auta nečeká zázraky, ale poctivou každodenní službu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 699 900 Kč

Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 10.6 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 5
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně zahájili pražský Japan week

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně…

Zažijte Asii i v Praze. Do Prahy dorazil putovní festival Japan week, který se do naší metropole vrátil po 15…

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících ho našel v obchodním domě!

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících…

Čirou náhodou narazil otec z Číny na svého uneseného syna, který zmizel devět měsíců předtím. Čchen Čung-chung…

 

iSport.cz

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím moje nejhorší sezona

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím…

Jedna velká noční můra, tak zatím vypadá sezona pro fotbalisty Baníku Ostrava. Což o to, výkony až tak špatné…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel stojí v Bolívii

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel…

Druhou největší sochu Ježíše Krista najdeme v Jižní Americe, v bolívijské Cochabambě.

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…