reklama


Po nepříliš přesvědčivých finančních výsledcích automobilky Mazda v posledních letech nakonec došlo ke kapitálovému spojení s Fordem. Prvním výsledkem této spolupráce je Mazda 121, jež zcela vychází z nového Fordu Fiesta.

Druhým výsledkem tohoto spojení je nová Mazda 626. Ta však nemá z výrobky koncernu Ford nic společného. Jako důkaz nového vývoje v automobilce Mazda se změnilo také logo.

Minulý model se u nás stal velmi oblíbeným mezi podnikateli hlavně pro svou spolehlivost, nenáročnost a hospodárnost. Nový model chce na tyto vlastnosti navázat a doplnit je o další kvalitativní vylepšení.

Rozměry nového modelu jsou kupodivu menší jak v délce, tak v šířce. Na velikosti vnitřního prostoru to však nic neubralo, naopak díky lepšímu využití nějaký ten centimetr v interiéru přibyl.

Celkový vzhled je poměrně konzervativní a nadčasový. Hned od počátku prodeje jsou k dispozici dva druhy karoserie (klasický sedan a pětidveřový hatchback). Kombi představené ve Frankfurtu na výstavě IAA přijde do prodeje příští rok.

Samotný test proběhl za krásného podzimního počasí, takže nám nic nebránilo 626-tku pořádně vyzkoušet. Jízdní vlastnosti jsou o poznání lepší než u starého modelu, záď vozu se již v zatáčkách nevlní a rychlá jízda je celkově klidnější. Toto vylepšení však má za následek tvrdé rázy i při překonávání malých nerovností, kterých je bohužel na našich silnicích dostatek. Slabší stránkou tohoto vozu jsou však brzdy, které po zahřátí slábnou. Ze stokilometrové rychlosti vůz zastavil až po nelichotivých 46 metrech (Škoda Octavia 1,8 SLX - 41 metrů).

Motor o výkonu 85kW je teoreticky slabší než většina konkurentů, ale je nutno přiznat, že ostudu konstruktérům nedělá. Motor velmi slušně táhne od nižších otáček a tento tah neztrácí ani v nejvyšších otáčkách. V celém spektru otáček se chová klidně a tiše, vyšší hluk prostupuje do kabiny až po překročení 5000 otáček. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 9 l na 100 km, což je při testovacím provozu vynikající výsledek.

Převodovka je klasická manuální pětistupňová. Řazení jde snadno, spojka je tužší. Zvláštní zmínku zaslouží její zpřevodování. Je poměrně těžké, takže při stokilometrové rychlosti motor na pětku "točí" jen 2400 otáček. A při 120-ti 2800 otáček. Jak jistě uznáte, takovéto otáčky motoru nemohou způsobovat v interiéru zvýšený hluk. Těžší převody však nemají vliv na dobrou akceleraci. Po několika pokusech nám vyšla průměrná hodnota (9,8 s) dokonce o trochu lepší, než ukazují oficiální materiály (9,9 s).

Interiér Mazdy je zpracován kvalitně, všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a jejich ovládání je bezproblémové. Samotná přístrojová deska je z kvalitních "hodnotně" vypadajících plastů. Sedadla jsou dosti tuhá a neměla by proto způsobovat bolení zad. Za zmínku stojí funkce opěradla u spolujezdce, které lze zcela sklopit vpřed a tímto se vytvoří prostor pro přepravu dlouhých předmětů, např. koberce. Výbava je na slušné úrovni a nechybí ani plně automatická klimatizace, ABS, přední i boční airbagy, centrální zámek, imobilizer, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, posilovač řízení a další drobnosti. Dobrým nápadem je osvětlení spínací skříňky.

Zavazadlový prostor o objemu 502 l je dobře přístupný a bez nerovností. Pod ním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo.

Záruka na vůz je u Mazdy tradičně dobrá. 3 roky na mechanické součásti, 6 let na prorezavění karoserie.

Celkově na mě nová Mazda 626 působila velmi vyrovnaným dojmem a dá se doporučit každému, kdo od svého auta nečeká zázraky, ale poctivou každodenní službu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 699 900 Kč

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 10.6 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2610
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 5
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí Mazda 626 (1992-1997) – kulaté štěstí

Manažerský automobil porevoluční doby. I tak bychom mohli…

Speciální nabídka vozů Mazda Speciální nabídka vozů Mazda

Pokud v současnosti uvažujete o koupi nějakého automobilu…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama