Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Volkswagen Passat (Ženeva živě)

Libor Zezulka
Diskuze (72)
Volkswagen se v Ženevě prezentoval novým passatem. Jelikož se předchozí generace v České republice uchytila, studovali jsme přímo na výstavišti, s čím přichází nástupce.

Stačil jeden pohled na stánek Volkswagenu, abyste poznali, který model z rozvětvené německé rodiny si v Ženevě odbývá premiéru. Kolem nového passatu se zpočátku shromáždilo tolik novinářů, že vytvořili neprostupnou zeď. Když se prostor kolem novinky trochu uvolnil, vzali jsme si nového zástupce střední třídy do parády a podívali se mu na zoubek.

Přestože ani nová generace nepřinesla revoluci v oblasti designu, stal se passat dynamičtější a fakticky i opticky robustnější. Přestože v přímém kontaktu vypadá méně luxusně a mohutně než na fotografiích, stále vzbuzuje dojem velikého vozu. Přední část získala protažením masky a implementací nových světlometů na agresivitě, v tomto případě odpovídají fotografie skutečnosti.

Zadní část působí méně vyváženě než část přední, docela mě překvapila prstencová směrová světla, která nebyla v jasu zářivek příliš vidět. Uvidíme, co ukáže praxe. Příjemnou změnou je výměna paralelogramu za nový systém (viz. foto), který usnadňuje otevírání a zavírání zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor je rovnoměrně široký, velikost vstupního otvoru odpovídá průměru.

Zatímco exteriér vypadá ve skutečnosti skromněji, interiér vyvolává dojem opačný (i v základním provedení). Podstatnou změnou prošly plasty, které jsou kvalitnější a příjemnější na dotek (horní i spodní část palubní desky je tvořena měkčeným materiálem). Také nový passat zůstal věrný klasickému uspořádání ovládacích prvků, majitelé současných modelů si budou připadat za volantem jako doma.

Do vozu se nastupuje příjemně, k čemuž pomáhá dostatečný úhel otevření dveří, o dostatku můžeme hovořit i v případě vnitřního prostoru. Pokud sedí za volantem řidič vysoký 185 cm, usadí se na zadních sedadlech pohodlně stejně vysoký pasažér. Ani vyšší řidič ovšem neznamená problém, protože rezerva v oblasti kolen dosahuje u 185 cm pasažéra téměř 10 cm.

Nedostatku místa se nemusíte obávat ani v oblasti hlavy. Sedadla jsou i v základní verzi poměrně široká a pohodlná. Skutečnou kvalitu sedadel samozřejmě prokáže až provoz (vypadá to, že passat projde obvyklým redakčním testem velmi brzy). Přístrojová deska se na první pohled zdá trochu nepřehledná a pedály blízko sebe, ale i zde musíme s verdiktem počkat na test.

Není samozřejmě možné zhodnotit nový model na základě statické prezentace v Ženevě, naše první dojmy jsou však příznivé. Passat vyrazí do boje vybaven prostorným interiérem (i když stále trochu strohým), kvalitními plasty, ergonomickým uspořádáním ovládacích prvků, dobrým výhledem z kabiny, novým podvozkem a mnoha motory. Uvidíme, co zjistíme na cestě.

Libor Zezulka
Diskuze (72)