Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První elektrické Bentley nabídne unikátní design, testovat se začne ještě letos

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Šéf automobilky v nedávném webináři prozradil řadu zajímavých novinek k plánované elektrické flotile značky Bentley.

Plány automobilky Bentley v oblasti elektrifikace už jsou celkem dobře známé. Během pěti let by mělo vzniknout celkem pět elektromobilů, první by se měl prodávat od roku 2025 a od roku 2030 chce být značka již čistě elektrická. Adrian Hallmark, CEO značky, však během nedávného Autocar Business webináře prozradil několik zajímavých detailů.

Hallmark například zmínil, že testování prvního elektrického modelu Bentley začne ještě v tomto roce. Design interiéru by měl být hotový zhruba z 95 procent, exteriér je pak hotový zhruba z 80 až 85 procent. Designéry prý ale čekají ještě další práce na „vylepšení toho, pro co se již rozhodli.“

Zatím bohužel nevíme, na jaké karosářské provedení automobilka vsadí. Ke konkrétní podobě vozu totiž Hallmark pouze prozradil, že vsadí na unikátní tvary a vzhled, který nebude jen evolucí současného designového jazyka značky.

Je to přírůstkový produkt, takže bude existovat vedle našich stávajících vozů. Snažíme se utvářet segment a změnit hru, ne jen vytvořit elektrickou verzi toho, co již máme. Bude progresivnější než některé naše stávající návrhy. Nikoliv radikální, ale s náznaky, které signalizují, že tímto vozem vstupujeme do nové éry,“ citují kolegové z Autocar slova Hallmarka.

Velký důraz by přitom měl být kladen na aerodynamiku, která je pro elektromobily zásadní a která by v případě prvního čistě elektrického Bentley měla patřit k těm nejlepším. Kvůli aerodynamice také zřejmě dojde k redukci šířky vozu, velkorysý rozvor by vak měl být zachován. Design by měl navíc stále navazovat na tradice značky.

Po stránce interiérového designu, zpracování a volby materiálů by však nový čistě elektrický model Bentley měl ctít tradici značky a nabízet okázalý nadstandard. Automobilka ale údajně zvažuje také zavedení odlišného přístupu k nabíjení elektromobilů.

Značka si totiž podle Hallmarka dobře uvědomuje, že většina jejích zákazníků bydlí v domech, kde mohou svůj vůz také pohodlně nabíjet. Nemusí se tak příliš omezovat neveřejné nabíječky. Se svými partnery tak značka pracuje na vývoji „hands-free“ nabíjení, které by mohlo být jak indukční, tedy bezdrátové, tak i robotické. Technologie by přitom mohla fungovat v kombinaci s technologiemi pro autonomní řízení.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - MS-sport
3. 2. 2022 07:15
Jako atrakce na kolotoči
to bude jednou dobrý. :-!
3. 2. 2022 06:56
Re: Bentley, té ta značka kterou musí koncern dotovat.
Vloni už Bentley vykázal zisk, a to dokonce největší v historii značky. Ta automobilka byla dlouhodobě v hajzlu a bez nového vlastníka by nepřežila. Nemám žádný problém s tím, když se někdo snaží zachránit něco hodnotného. Bugatti taky není ziskový podnik, ale jsem rád, že existuje a že ta auta vznikla. Všechno se nedá poměřovat ziskem. Některé věci - třeba u automobilek tzv. halo modely - se dělají i jako svého druhu reklama. Zvyšují prestiž celé firmy. A bývají to ty nejikoničtější, po kterých bychom nejvíc brečeli.

Já se třeba na elektrické Bentley těším.
Avatar - kuk
3. 2. 2022 03:02
Bentley, té ta značka kterou musí koncern dotovat.
Na každý auto musí koncern přihodit 20 000 euro. Vedle Seatu další “výdělečnej” podnik. :-! Ještě že jim na to jejich dojná kráva Škodovka vydělá, aby to měli boháčům, pasákům a drogovejm dýlerům z čeho zaplatit. :D
Avatar - SKAY
2. 2. 2022 19:30
Re: Spravna cesta
Tak vlastně nejen Američani už jezdí v elektromobilech :-)
2. 2. 2022 19:12
Re: Spravna cesta
Kultivovanost, plynulost, tichost, síla, zátah...
Velmi důležité vlastnosti pro pohon luxusního auta.
V tom všem je elektrický pohon nedostižný.

https://www.auto.cz/…at-v-behu-137309
''Opravdu to připomíná anglického gentlemana, který se naprosto elegantně a s nadhledem rozběhne do mimořádného sprintu. Nebo ještě jedno přirovnání – jakoby zde byl osmiválec pouze v roli generátoru a točivý moment na kola přenášel elektromotor. Natolik je akcelerace jemná, nenucená. Samozřejmě cítíte, že se s vámi děje něco velmi rychlého, je to ale velmi elegantní sprint.''

V8 se chová v Bentley SKORO (''jakoby'') jako elektrický pohon. ;-)