Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První produkční T.50 od Gordona Murraye je na světě! Vznikne pouze 100 kusů

Dominik Kovář
Diskuze (0)

První vyrobený exemplář supersportu T.50 byl podepsán samotným Gordonem Murrayem.

Dočkali jsme se. Ideový nástupce McLarenu F1 z dílny Gordon Murray Automotive (GMA) s označením T.50 je po téměř třech letech od oficiálního oznámení ve výrobě. Stále platí to, že automobilka hodlá postavit 100 exemplářů. Každý z nich bude ručně smontován v závodě GMA Dunsfold v anglickém Surrey. 

Společnost tvrdí, že každý exemplář bude postaven přímo na přání zákazníka a dokonce se nemůže stát, že by měly dva nebo více modelů T.50 stejnou barvu exteriéru. 

Video se připravuje ...

“Od chvíle, kdy jsme oznámili T.50 jako nejlepší supersportovní vůz orientovaný na řidiče, jsem se na tento den těšil. Návrh a konstrukce T.50 byla neuvěřitelná cesta s velkým množstvím práce dokončeným v období lockdownu, i proto je malý zázrak, že jsme první zákaznický monokok z uhlíkových vláken připravili k montáži za dva a půl roku od oficiálního odhalení modelu,” prohlásil Gordon Murray po podpisu prvního exempláře T.50.

Výkon tento supercar čerpá z 3,9litrového dvanáctiválce Cosworth, který se může pochlubit červeným polem začínajícím ve 12.100 otáčkách za minutu, což by dle GMA mělo být u sériových vozů maximum. Dvanáctiválcový jekot je tak i díky tomu potěšením pro petrolheadí uši. 

V kombinaci se 48V mild-hybridním systémem produkuje model T.50 celkový výkon 488 kW (663 k) a 467 Nm točivého momentu. Na dnešní poměry nikterak ohromující čísla, ale při hmotnosti pouhých 986 kg si GMA stojí za tím, že supercar T.50 nabídne maximální požitek z jízdy. A my jim věříme!

Na podporu svých zákazníků vytváří GMA servisní centra na několika místech po celém světě. Již nyní jsou globální střediska ve Velké Británii, Japonsku, Dubaji a USA (východní i západní pobřeží). Zároveň se v podobě centra podpor chystají nová střediska do Austrálie, Německa, Singapuru, Číny, Španělska a několika dalších států. 

Video se připravuje ...

V těchto servisních střediscích budou k dispozici školení technici na manipulaci a opravy modelu T.50, případně také dalšího supersportovního modelu T.33, který se má začít vyrábět příští rok.  

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme