Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Škody Rapid byly uvedeny na trh v roce 1934

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Chystaný Rapid je už čtvrtou Škodou s tímto názvem.

Škoda Auto loni v září před zahájením frankfurtského autosalonu poprvé představila koncept nového vozu nazvaného MissionL. Tento kompaktní liftback má vyplnit mezeru mezi Fabií a Octavií.

V říjnu 2011 Škoda Auto zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz s délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru nabízí pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů.

Indický Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s manuální nebo automatickou převodovkou. V prosinci byla Škoda Rapid v Indii vyhlášena rodinným autem roku. Ocenění získala od motoristického časopisu Top Gear India.

Automobilka dnes oznámila, že v Mladé Boleslavi zahájí výrobu Škody Rapid pro evropský trh. Nový model bude rovněž vycházet z konceptu MissionL. Evropská varianta modelu by se ale měla lišit od Rapidu vyráběného v Indii.


Škoda Rapid, 1984 - 1990

V posledních letech komunistického režimu vyráběla mladoboleslavská automobilka pod označením Rapid dvoudveřové kupé, které vycházelo z předchozího modelu Garde (ten navázal na úspěšné kupé Škoda 110 R).

Čtyřmístné kupé bylo postaveno na konceptu sedanu Škoda 120. Vyrábělo se postupně v několika typech (Rapid 130, 135 a 136), celkem bylo vyrobeno asi 33.000 kusů. Do vozů se montovaly motory o obsahu 1174 cm3 a 1289 cm3 a výkonu 40,5 až 46 kW.

skoda rapid skoda rapid

Škoda Rapid 1934 - 1947

Předválečná Škoda Rapid měla také několik verzí – vyráběla se jako sedan, kabriolet, kupé i dodávka. Prvním z modelů byla Škoda 420 Rapid (1934-35), kterých se vyrobilo téměř 500 kusů. Dodávala se jako sedan nebo kabriolet s motorem o objemu 1195 cm3 a výkonu 19 kW.

Škoda Rapid OHV (1938-47) měla motor o objemu 1564 cm3 a výkonu 31 kW. Těchto sedanů a kabrioletů vzniklo asi 1800 kusů. Krom toho automobilka ve 30. a 40. letech vyráběla například i kupé Rapid Six (pouhé čtyři kusy), sedany, kabriolety i dodávky Rapid s motorem 1385 cm3 a výkonem 23 kW a v letech 1941 a 1942 Rapid 2200 s motorem 2,2 litru a výkonem 44 kW.


redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
19. 6. 2012 13:17
Re: VELKÁ CHYBA V NÁZVU ČLÁNKU
Další blbost je v článku o Rapidech dávat fotku Superbu ;-) mám na mysli první fotku v galerii.
19. 6. 2012 13:11
VELKÁ CHYBA V NÁZVU ČLÁNKU
Autor článku se dopustil velké chyby už v názvu článku. Rapidů nebylo jen čtyři typy ale min. sedm. Když počítám jednotlivé typy jako Rapid 1,2 SV, Rapid 1,4SV, Rapid OHV, Rapid 2200, Rapid six, Rapid z 80let a ta poslední novinka. Dále existovaly speciální typy jako Rapid Monte Carlo apod. což jsou další typy.
>:D >:D >:D takže za mě :no: :no: :no:
Avatar - Aspire
24. 4. 2012 22:52
Re: Už som z toho jeleň
To je Toledo co má na sobě samolepky Škody ;-) tohle Škoda není na 100%
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 4. 2012 21:00
Re: Už som z toho jeleň
Jasně, to je jen maskování. Já si myslím, že pokud chceš definitivní podobu nového evropského Rapidu, tak se podívej na koncept Seatu Toledo z Ženevy, přimysli si jinou masku ve stylu Škody+ možná pár dalších detailů a máš to. Tam jde hlavně o to, aby lidi nezaměňovali indický a evropský Rapid. I třídně to jsou jiné vozy. Indický Rapid je sedan segmentu malých vozů jako byla třeba Fabie I a evropský Rapid bude větší, ideový nástupce OI, již bude odpovídat i délkou, tudíž třída nižší střední.
Avatar - pumpkin
24. 4. 2012 17:18
Re: Už som z toho jeleň
Jasné, vďaka za zhrnutie. Mňa na tej fotke zarazila podobnosť s indickým Rapidom, ale až teraz som si všimol tie falošné rohy svetiel, takže tvarovo budú ako na MissionL. Iné (asi lacnejšie) bude zrejme napojenie nárazníku.
na porovnanie:
[odkaz]

[odkaz]