Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PWC předpovídá budoucnost automobilové Evropě: Hyundai půjde nahoru

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Poradenská firma PriceWaterhouseCoopers zveřejnila prognózu evropského trhu automobilů do roku 2013.

Poradenská firma PriceWaterhouseCoopers zveřejnila prognózu evropského trhu automobilů do roku 2013.

Extrémně konkurenční trh automobilů v Evropě bude i v následujících letech místem nelehkých bitev. Automobilové značky, které dříve chrlily výhradně levná auta malých a střední velikostí, dnes nabízejí nebo připravují velké a luxusní vozy. Když se tak neděje pod původním jménem, vznikají značky nové, v některých případech se stejná situace řeší strategickým partnerstvím.

Také opačný postup jsme v minulých letech několikrát zaznamenali, když prestižní trio Audi/BMW/Mercedes-Benz uvedlo své nové nejmenší modely do vysoce konkurenční nižší střední třídy.

Podle studie PriceWaterhouseCoopers, která analyzuje situaci na starém kontinentě, bude v následujících letech automobilově nejvíce růst východní část Evropy. Korejský koncern Hyundai/Kia již několikrát potvrdil svůj záměr být do roku 2010 v první pětce automobilových koncernů podle počtu vyrobených vozů.

PriceWaterhouseCoopers nyní hovoří dokonce o záměru Hyundaie prodávat v roce 2010 jen v Evropě 1,3 milionu vozů, což je proti současnému stavu nárůst více než 500 tisíc vozů, resp. o 486 %. Koncern Hyundai do roku 2004 vyráběl asi jen 15 % produkce mimo Koreu, ale v posledních letech se situace mění. Hyundai má závod v USA, evropské aktivity se rozbíhají naplno od roku 2004. Po vytvoření nového vývojového centra v Rüsselsheimu se letos značka bude prezentovat jako sponzor mistrovství světa ve fotbale v Německu a brzy na to bude spuštěna výroba v novém závodě Kia na Slovensku. Příští týden by mělo být jasno, jak to dopadne s továrnou na automobily v severomoravských Nošovicích. Kia staví nové sídlo a designérské centrum nedaleko Frankfurtu nad Mohanem...

Za vysoce nadprůměrné a nadějné je možno označit růsty značek Kia (+77 % mezi roky 2003 a 2005) i Hyundai (+19 %), za které Korejci vděčí mj. boomu v segmentech SUV a MPV. Veledůležitý je pro Hyundai ruský trh, kde je značka nejprodávanějším dováženým brandem.

Studie PriceWaterhouseCoopers upozorňuje také na to, že v Evropě chtějí růst i ostatní automobilky. Volkswagen plánuje do roku 2013 zvýšení evropské kapacity o více než 400 tisíc vozů (+12 %), PSA o více než 300 tisíc (+12 %) podobně jako Fiat (+24 %). Toyota plánuje v Evropě vytvoření nových kapacit v řádu 300 tisíc vozů (+45 %).

Proti ambicióznímu plánu korejské automobilové skupiny bude stát překrývání modelových řad jak svým zaměřením tak i cenou. Vstup mezi dražší vozy nebude pravděpodobně tak hladký, jako v segmentech SUV, MPV a mezi malé vozy.

Ondřej Láník
Diskuze (37)
26. 3. 2006 23:18
Re: KAPLIČKA
Za tou "neschopností" se ovšem ukrývá oceán pracovních vztahů... vybalancovaný sociální smír... tady je Evropa... tady nesnídáš vestoje hrst rejže... koneckonců rozdíl 50tisíc korun, který musíš možná (možná...) investovat navíc... vždyť to nic není. Mrkni, kdo kupuje v Německu Corolly... myslím, že oba víme, že to tam není zbožštělá ikona jako tady... u některejch.
26. 3. 2006 18:26
Re: KAPLIČKA
Je vidět, že obracíš kapsy... tak se snaž aby ti bylo jedno, jestli je Focus dražší než Corolla a aby sis vybral to, co se ti líbí víc... v nižší střední...
26. 3. 2006 18:24
Re: KAPLIČKA
Přečti si úplně nahoře co jsem napsal... tam o tom píši. P.S. VW nekrachne, neb krachnout nemůže...
26. 3. 2006 15:10
Re: KAPLIČKA
Tobě to jedno je... tak jako fůra jinejch věcí, viď. Co děláš? Bez práce, boucháš dvanáctky, šéfuješ mlíkarnu, vedeš banku, nebo paseš indiánky? Že se nestydíš, Ondro. Jsi doma v EU... to ti snad doma řekli.
25. 3. 2006 21:41
KAPLIČKA
Milióny chlapů usedaj denně do svejch auťáků a ukrajujou z týhle planety kilák za kilákem... Kaplička před volantech je chrám chrámů řidiče... Tam je jeho svět... ta dvě okruží... rychloměr a otáčkoměr... To jsou oči do tvýho srdce... Akorát, brácho, až ti budou doporučovat Yarise... jako nejlepší inestici za posledních tisíc let... běž se napřed dovnitř tohodle auta podívat... nevím tedy, zda tě oblaží možnost posouvat zadní sedadla... po tom netoužím... ovšem nemít v autě kapličku... to bych si raději koupil koloběžku... Mrkni se, jak ti to dělaj evropské automobilky... mrkni do Clia, mrkni do Fiesty, mrkni do Pola... všude najdeš, co najít máš... a hlavně... co najít chceš. :yes: P.S. jo,jo, víme všichni, kde vznikaj tyhle japokusy o to, zaujmout srdce nás, evropskejch šoférů... tak brácho, na přívěsku od klíčů vždycky nechť se ti pohupuje ryze evropský logo... vždyť sebou táhneš dědictví otců... v jaguarech, v Rollsech, ve Ferrari, v Porschi... tak se neprodej za mrzkej peníz a jednu sušenou rybu. :yes: