Rady před koupí Fordu Scorpio: Auto, které skoro nikdo nechtěl
Původních Fordů Scorpio se na přelomu 80. a 90. let prodávalo desetitisíce ročně. Druhou generaci modelu z roku 1994 však paradoxně skoro nikdo nechtěl, a tak její výroba skončila po pouhých čtyřech letech.
Fakt, že druhá generace vycházela z původního modelu, byl patrný už ze základních tvarů karoserie. Pod povrchem ale skelet prodělal četné výztuhy za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Spíše než to, že auto vycházelo z předchůdce, ale někdejší příznivce šokovala karoserie. Zatímco tvary sedanu či kombi (liftback již v nabídce nefiguroval) bylo a je možné považovat za elegantní a plně odpovídající kategorii, do níž vůz mířil, tak nad detaily kroutili mnozí hlavou.
Jednoznačně nejsmíšenější reakce publika vyvolala přední a zadní část auta. Vypouklé přední světlomety, díky nimž si tato generace zakrátko vysloužila u příznivců modelu přezdívku „klaun“, byly stejně nezvyklé jako zadní svítilny, tvořené souvislým pásem ve spodní části čela, tedy těsně nad nárazníkem. To zase vypadalo až příliš americky.
Více přesnosti
Druhá generace navzdory základu z předchůdce prodělala četné změny také na mechanice, zejména podvozku. Z nabídky byla vypuštěna zajímavá verze s pohonem všech kol. Naopak vítanou změnou, kterou ocenili všichni, byla výrazně rekonstruovaná přední náprava. Původní scorpio mělo na tomto místě jednoduchý nebo také pravý McPherson. To znamená, že kolo příčně vedlo jednoduché rameno, podélně pouhé prodloužení torzního stabilizátoru. Vzhledem k tomu, jak komplexní a poctivou přední nápravu měla předchozí hranatá granada, je až s podivem, že se Ford v roce 1985 k tomuto řešení uchýlil.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.