Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rady před koupí Fordu Scorpio: Auto, které skoro nikdo nechtěl

Tomáš Dusil
Diskuze (10)

Původních Fordů Scorpio se na přelomu 80. a 90. let prodávalo desetitisíce ročně. Druhou generaci modelu z roku 1994 však paradoxně skoro nikdo nechtěl, a tak její výroba skončila po pouhých čtyřech letech.

Fakt, že druhá generace vycházela z původního modelu, byl patrný už ze základních tvarů karoserie. Pod povrchem ale skelet prodělal četné výztuhy za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Spíše než to, že auto vycházelo z předchůdce, ale někdejší příznivce šokovala karoserie. Zatímco tvary sedanu či kombi (liftback již v nabídce nefiguroval) bylo a je možné považovat za elegantní a plně odpovídající kategorii, do níž vůz mířil, tak nad detaily kroutili mnozí hlavou.

Jednoznačně nejsmíšenější reakce publika vyvolala přední a zadní část auta. Vypouklé přední světlomety, díky nimž si tato generace zakrátko vysloužila u příznivců modelu přezdívku „klaun“, byly stejně nezvyklé jako zadní svítilny, tvořené souvislým pásem ve spodní části čela, tedy těsně nad nárazníkem. To zase vypadalo až příliš americky.

Více přesnosti

Druhá generace navzdory základu z předchůdce prodělala četné změny také na mechanice, zejména podvozku. Z nabídky byla vypuštěna zajímavá verze s pohonem všech kol. Naopak vítanou změnou, kterou ocenili všichni, byla výrazně rekonstruovaná přední náprava. Původní scorpio mělo na tomto místě jednoduchý nebo také pravý McPherson. To znamená, že kolo příčně vedlo jednoduché rameno, podélně pouhé prodloužení torzního stabilizátoru. Vzhledem k tomu, jak komplexní a poctivou přední nápravu měla předchozí hranatá granada, je až s podivem, že se Ford v roce 1985 k tomuto řešení uchýlil.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Tomáš Dusil
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 15:11
Re: Plesnivina
Mam jedno auto z roku 1985 a druhý z roku 1997 a ani jedno není shnilé :-)
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 15:11
Klaun
tohle auto se designově moc nepovedlo, proto taky už Ford nepracoval na žádném nástupci, tím měl být nejprve Lincoln LS a to i pro Evropu, pak to ale padlo nástupcem byl označen Jaguar S-Type.
24. 10. 2023 14:45
Super kocar!
V rodine mame 6 pojizdnych kousku. Z toho jeden ma najeto neco pres 50 tisic, druhy 60, treti 70 a dalsi dva uz kolem 200, ale porad jezdi jako vitr. K tomu jeste jeden kombik co jsem dal dvakrat pres strechu a jeden sedan na dily. Jsou to mazlici a nedam na ne dopustit 😍
23. 10. 2023 21:35
Láska na první pohled
Tohle auto jsem vlastnil téměř devět let bylo to auto které jsem měl ze všech aut nejdéle .
Limuzína 2.3 benzín Ghia výbava .Krása 120 000 km bez jediné závady pouze výměna výfuku kvůli rezivění jinak jen spotřební materiál .Moc na něj dodnes vzpomínám projeli jsme v něm skoro celou evropu . moc se mi líbilo tehdy a líbí se mi do teď .
Avatar - Stejsn
23. 10. 2023 10:41
Mně se klaun docela líbil,
zepředu mi připomínal soudobé mercedesy. Ale je pravda, že dneska je ve veteránském věku a obecně po téhle generaci devadesátkových aut se mi nijak moc nestýská. Že jezdí pár pěkných udržovaných a opečovávaných kousků a nejsou těchle aut v rozkladu plné silnice je za mě dobře. Článek s titulkem "Rady před koupí Fordu Scorpio" je dost úsměvný, asi tak o 15 let.