Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye s Johnem Hauglandem: Jiný kraj, jiná rallye

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
20 Fotogalerie
Petr Slováček
Diskuze (0)

Třetí den už je na účastnících dost znát. Málokdo to přizná, ale každý se už těší jenom do cíle. Dopolední etapa dlouhá 150 km nás tak s Johnem dokonale uklimbává.

Z letargie nás probírá až odpolední start do poslední etapy soutěže. Vyráží se z letiště Neuhardenberg a závod veteránů je tady velkou slávou. Na letištní ploše je plno diváků, místní domorodci dorazili se svými renovovanými trabanty, wartburgy a emzetami a stánek dokonce rozbalila i německá Polizei.

Oběd (tradiční currywurst) máme v hangáru s letadly za zády, atmosféra je prostě parádní. A k tomu skvělá disciplína, která Johnovi vlije krev do žil: závod po vzletové ploše s pevným startem na 1,7 kilometru. Průměrná rychlost je 53 km/h, což je daleko více než v předchozích zkouškách a Johna to evidentně i víc baví.

Později se od něj dozvídám proč. U Johna doma v Norsku se totiž prý jezdí veteránské závody jinak. Měřený úsek má klidně desítky kilometrů volnou krajinou i vesnicemi. Principem je dodržet stejný rychlostní průměr po celou trasu. Nikde se nesmí příliš odchýlit. A aby toho nebylo málo, tak jsou prý průměry nastaveny poměrně vysoko, takže si přijde na své i fanoušek rychlosti.

John se takových klání v devadesátých letech také účastnil a dokonce k tomu má dodnes vlastní roadster MG. Dnes už s ním prý vyjede třikrát do roka, stejně jako se svou Škodou 130 RS. Nakonec ale uznává, že i nám známá podoba setinových rallye má něco do sebe.

Začít diskuzi