Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Sardinie v cíli: Sordó vyhrál, Neuville předstihl Ogiera

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Španěl Daniel Sordó vyhrál s vozem Hyundai i20 Coupé WRC Rallye Sardinie, šestý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.

V souboji o druhé místo nakonec uspěl Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC), který předstihl o sekundu Francouze Sebastiena Ogiera (Toyota Yaris WRC). Český jezdec Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC) obsadil v konečném pořadí patnácté místo.

Poslední den Italské rallye se rozhodovalo na čtyřech měřených úsecích, které měřily dohromady 41,90 kilometrů. Jejich součástí byla závěrečná erzeta, která se jela jako Power Stage, kde získává pět nejrychlejších od pěti do jednoho bonusového bodu ke klasickému hodnocení. Závěr soutěže byl situován do blízkosti u severního pobřeží ležícího města Alghero, v němž byl také cíl soutěže.

Šlapali mi na paty

Ještě se nezačalo poslední den závodit a už se začalo spekulovat, zda Hyundai neobětuje Daniho Sordá, aby před sebe pustil Thierryho Neuvill, který je stále ve hře o titul. „Pokud tuto práci provedu já, bude ji vykonávat on,“ poznamenal Neuville. Sordo k tomu poznamenal: „Nemyslím si, že potřebuje pomoc. Pokusím pomoci si sám a vyhrát.“

Ovšem v první nedělní erzetě, která měřila čtrnáct kilometrů, ztratil ze 27,4 sekundy dokonce 12,1. „Musím více tlačit, vypadá to, že ostatní do toho šlapou mnohem více,“ říkal v cíli zkoušky. V RZ15 si vzal zpátky 1,2 sekundy, ale před posledním měřeném testem měl k dobru už jen 9,2 sekundy. Druhý byl Ogier (Toyota) a o 1,7 sekundy zpět Neuville (Hyundai). Sordó však bojoval a dokázal zopakovat své loňské, šestnáct měsíců staré, vítězství na Sardinii. Jedná se o jeho třetí výhru v kariéře a umístění na stupních vítězů ve světovém šampionátu dotáhl na číslo 47. „Je to úžasné. Nejsem však moc spokojený se svým výkonem poslední den, ale nakonec se nám podařilo zvládnout brilantní rallye, takže jsem opravdu, opravdu šťastný,“ řekl Sordó, který uhájil první místo o pouhých 5,1 sekundy.

Rozhodla jediná sekunda

Dva Sordovi vyzyvatelé Ogier (Toyota) a Neuville (Hyundai) svedli strhující souboj o druhé místo. Po RZ14 byl mezi nimi rozdíl pouhých 0,1 sekundy ve prospěch Francouze, který v další zkoušce navýšil převahu na 1,7, ale ani to mu nestačilo. Z pomyslné stříbrné příčky se nakonec radoval Neuville a završil tak vítězný double Hyundaie. Naposledy se tenhle kousek vydařil jihokorejské značce letos začátkem září na Estonské rallye, kdy za vítězným Ott Tänakem skončil druhý irský pilot Craig Breen.

 

 

Šestinásobný mistr světa Ogier odbyl třetí místo pouze krátkým komentářem: „Nemám čeho litovat. Jel jsem rychle, na hranici svých možností, lépe to nešlo. Hyundaie byly hodně silné.“ Neuville se mohl radovat díky pouhé sekundě, o kterou byl lepší. „Posledního jeden a půl kilometru jsem jel s prasklým diskem nebo něčím takovým a musel neustále našlapovat neustále brzdu,“ vysvětlil obrýlený Belgičan. 

Prokop si rallye užíval

Čtvrté místo si z italského ostrova odváží lídr šampionátu Velšan Elffyn Evans (Toyota), který má po Rallye Sardinie náskok patnácti bodů na týmového kolegu Ogiera. Neumím posoudit, jestli jsme tady tolik doplatili na startovní pozici, kdy jsme v pátek jako první posádka museli čistit soupeřům trať. Se samotným výkonem nejsem úplně spokojen,“ zhodnotil své počínání Evans.

Obhájce titulu mistra světa Ott Tänak ztratil v pátek kvůli špatnému nastavení zavěšení a odpružení 1:49 minuty. Z devátého místa si nakonec polepšil na šesté v cíli a své konto vylepšil pěti body za vítězství v poslední zkoušce, která je bonusově bodována. „Co chcete slyšet. Měl jsem o téhle soutěži jiné představy,“ lakonicky poznamenal Tänak v cíli.

Jediný český zástupce v soutěži Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC) skončil nakonec na patnáctém místě. „Začátek byl hodně složitý, než jsem si zvykl na rytmus klasické rallye. Druhý den už byl více klidný a se Zdeňkem Jůrkou jsme si to snažili užívat. Mladí kluci se současnými „vércéčky“ letí neskutečně a hodně šly dopředu také auta kategorie R5. Účast na Sardinii ve mně probudila zase vášeň pro rallye a uvidíme, zda na tom možná ještě zapracujeme,“ řekl Prokop. Na Sardinii startoval popatnácté, což je v historii mistrovství světa největší počet účasti jednoho závodníka na jednom podniku MS.

 

 

Konečné pořadí Rallye Sardinie

1. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 2:41:37,5; 2. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) +5,1; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris WRC) +6,1; 4. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris WRC) +1:02,3; 5. Suninen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta WRC) +1:33,9; 6. Tänak, Jarveoja (Est./Hyundai i20 Coupé WRC) +2:27,5; 7. Loubet, Landis (Fr./Hyundai i20 Coupe WRC) +4:43,8; 8. Huttunen, Lukka (Fin./Hyundai i20 R5) +8:41,7 (1. v kategorii WRC3); 9. Kajetanowicz, Szczepaniak (Pol./Škoda Fabia Rally2 evo) +10:02,9; 10. Tidemand, Barth (Švéd./Škoda Fabia R5 evo) +10:20,9 (1. v kategorii WRC2); 11. Bulacia Wilkinson, O´Hannesian (Bolívie, Arg./Citroën C3 R5) +10:49,2; 12. Veiby, Andersson (Nor., Švéd./Hyundai i20 R5) +10:49,7; 13. Brynidlsen, Minorová (Nor., Rak./Škoda Fabia Rally2 evo) +11:10,6; 14. Osberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 R5) +12:29,2; 15. Prokop, Jůrka (ČR/Ford Fiesta RS WRC) +12:44,8; 16. Scandola, D´Amore (It./Hyundai i20 R5) +14:27,0; 17. Heller, Martí (Chile, Šp./Ford Fiesta Rally2 evo) +18:18,0; 18. Solberg, Johnston (Švéd., Irl./Škoda Fabia Rally2 evo) +18:56,7; 19. Kremer, Kremerová (Něm.) +22:26,4; 20. Trentin, De Marco (It./Volkswagen Polo GTI R5) +22:37,2.

Průběžné pořadí MS (po 6 ze 8 rallye)

Jezdci: 1. Evans (Brit./Toyota Yaris WRC) 111; 2. Ogier (Fr./Toyota Yaris WRC) 97; 3. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupé) 87; 4. Tänak (Est./Hyundai i20 Coupé WRC) 83; 5. Rovanperä (Fin./Toyota Yaris WRC) 70; 6. Suninen (Fin./Ford Fiesta WRC) 44; 7. Lappi (Fin./Ford Fiesta WRC) 38; 8. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 26; 9. Breen (Irl./Hyundai i20 Coupé WRC) 25; 10. Loeb (Fr./Hyundai i20 Coupé WRC) 24; 11. Greensmith (Brit./Ford Fiesta WRC) 16; 12. Tidemand (Švéd./Škoda Fabia R5 evo) 13; 13. Katsuta (Jap./Toyota Yaris WRC) 8; 14. Kajetanowicz (Pol./Škoda Fabia Rally2 evo) 6; 15. Gryjazin (Rus./Hyundai i20 R5) 6; 16. Loubet (Fr./Hyundai i20 Coupé WRC) 6; 17. Bulacia Wilkinson (Bolívie/Citroën C3 R5) 5; 18. Huttunen (Fin./Hyundai i20 R5) 5; 19. Camilli (Fr./Citroën C3 R5) 2; 20. Solberg (Švéd./Volkswagen Polo GTI R5) 2; 21. Fourmaux (Fr./Ford Fiesta Rally2) 2; 22. Ostberg (Nor./Citroën C3 R5) 2; 23. Veiby (Nor./Hyundai i20 R5) 1.

 

Značky: 1. Hyundai 208; 2. Toyota 201; 3. Ford 117; 4. Hyundai C2 Competition 8..

Vedení v soutěži: Ogier 25, Evans 21, Tänak 16, Sordó 13, Neuville 11, Suninen 3, Rovanperä 1, Lappi 1, Loeb 1.

Vyhrané zkoušky: Neuville 28; Ogier 22, Tänak 12, Evans 12, Rovanperä 7, Sordó 6, Breen 2, Lappi 1, Loeb 1, Suninen 1.

Stupně vítězů: Ogier 4, Evans 3, Tänak 3, Neuville 3, Rovanperä 1, Breen 1, Suninen 1, Loeb 1, Sordó 1.

Výsledky jsou neoficiální.

Kalendář 2020 – 23.-26. 1. Rallye Monte Carlo, 13.-16. 2. Švédská rallye, 12.-15. 3. Mexická rallye, 4.-6. 9. Estonská rallye, 18.-20. 9. Turecká rallye, 8.-11. 10. Rallye Sardinie (Itálie), 19.-22. 11. Ypres rallye (Belgie), 4.-6. 12. Rallye Show Monza (Itálie).

 

 

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Doporučujeme