Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RAM 1500 se loučí s naftou EcoDiesel a směřuje k elektřině, zpráva vyvolala enormní zájem

Ondřej Mára
Diskuze (36)

Oznámení o připravovaném ukončení příjmu objednávek na vznětový motor V6 spustilo jejich lavinu.

Automobilka RAM nedávno oznámila, že se chystá v lednu příštího roku ukončit výrobu vznětové motorizace EcoDiesel pro svůj pick-up RAM 1500. Ukončení příjmu nových objednávek přitom automobilka naplánovala na listopad tohoto roku.

Připomeňme, že 3,0litrový vznětový motor EcoDiesel V6 se v nabídce modelu RAM 1500 objevil již v roce 2014, kdy nabízel nejvyšší výkon 179 kW a 568 Nm točivého momentu. Automobilka nicméně pokračovala v jeho vývoji a pod kapotou RAM 1500 pro modelový rok 2023 už vůz nabízí 194 kW a 651 Nm točivého momentu.

Motor byl dostupný pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem, pohonem všech kol a čtyřdveřovou karoserií. V době uvedení na trh přitom se spotřebou okolo 8,4 l/100 km nabízel nejlepší ekonomiku provozu mezi vozy ve své třídě. A špatně si nejspíš nevedl ani nyní. Ostatně kromě slušných parametrů ho šlo kombinovat s pestrou paletou výbav. To však brzy skončí.

Video se připravuje ...

Vzhledem k tomu, že rychle směřujeme k elektrifkované budoucnosti, chtěli jsme tento poslední milník pro EcoDiesel oslavit tím, že našim věrným příznivcům lehkých vznětových vozů nabídneme polední možnost objednat si vůz, který mají rádi,“ uvedl Mike Koval Jr., generální ředitel značky RAM.

Zájemci přitom podle informací kolegů z Motor1 zareagovali na oznámení vcelku aktivně a automobilka měla během 72 hodin obdržet okolo 8000 objednávek na RAM 1500 s motorizací EcoDiesel.

Elektrifikace, o které se Koval Jr. zmiňoval, by přitom měla mít podobu zcela nového čistě elektrického trucku RAM, jehož představení se očekává v roce 2024. Podle dosud známých informací by novinka měla mít výrazně elegantnější tvary než stávající RAM 1500 a první ukázka konceptu by se měla představit ještě před koncem tohoto roku.

Podle mnoha spekulací by se základem nového čistě elektrického pick-upu měla stát elektrická rámová platforma STLA Frame, která by mohla být schopna pojmout baterie o kapacitě až 200 kWh. Dojezd by se pak klidně mohl pohybovat okolo 805 kilometrů, což už by rozhodně nebylo marné.

Ondřej Mára
Diskuze (36)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 9. 2022 18:31
Re: Same dobre zpravy
Za energetickou krizi můžou neostalinističtí utopisté z Německa vypínající uhelky a JE a spoléhjící se na nestabilní šmejd OZE, který chtěli vykrývat levným ruským plynem.

Rusko tedy těžko bude psát o němcích, že sou neostalinističtí pavědci, to by se jim asi nehodilo do krámu vid.

A plyn ten ted nemaj, a proto je celá Evropa v loji. Jak prosté, že, drahý Trofime.

PS: přímovstřikovými benzíny sem jezdil přes 4 roky. Camaro a CTS 3,6 V6. Divný že to pražané přežili....
Avatar - Barrichello
17. 9. 2022 18:26
Re: Same dobre zpravy
GM čeká krach až přejde na Elektro, takže ho zas Biden nebo další senilní zelený klaněč bude muset zachranovat. Jenom otázka času.

neboj, dočkáš se.
Avatar - speedfred
17. 9. 2022 17:56
Re: HEMI ničím nenahradíš
V RAM-e 1500 bol dízel udajne nič-moc, GM má daleko lepší a spoľahlivejši R6 d.
Samozrejme dízel je na ťahanie lepši, na to by bolo fajn aj EV ale tak max okolo komína kvôli dojazdu. A ktove koľko to bude celé vážiť keď táto haraburda s maličkou V8 má 2,7t.
17. 9. 2022 17:46
Re: Same dobre zpravy
Normalne ma tebe nereaguju, protoze vim, ze je to ztrata casu.
Nicmene s GM udelam vyjimku.
https://www.gm.com/…lectric-vehicles

Climate change is real, and we want to be part of the solution by putting everyone in an electric vehicle.
Mary Barra
Chair and CEO

GM is on its way to an all-electric :yes: future. We are aggressively going after every aspect of what it takes to put everyone in an EV because we need millions of EVs on the road to make a meaningful impact toward building a zero-emissions future. GM is positioned to design, engineer, and produce EVs for every style and price point, and we are rapidly building a competitive advantage in batteries, software, vehicle integration, manufacturing and customer experience.

THE FUTURE IS ALL-ELECTRIC
Podle GM i podle me...

PS K clanku na autoforech se taky asi nema smysl vyjadrovat. Kdyz pouziva cenu baterii 262$ z r. 2017.
https://www.cnbc.com/…-closes-in-.html
Realita byla vloni 169$ za kWh u GM.
Tesla pays an average of $142 per kWh for battery cells versus $169 per kWh for GM and an industry average of $186 per kWh.
... GM’s packs cost $207 per kWh
Toto dela z celeho clanku na autoforech, jak to napsat slusne.. Car toaletniho papiru. :D
17. 9. 2022 16:58
Re: Same dobre zpravy
Vim, ze to tvou pevnou viru nezvikla.
Presto:

https://portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_informace_statistika/ovzdusi_v_praze_strucne_a_rychle.xhtml
"Praha patří z hlediska znečištění ovzduší dlouhodobě mezi oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší. Stav ovzduší v Praze je nepříznivě ovlivňován zejména automobilovou dopravou, 8-s zatímco podíl stacionárních zdrojů na znečišťování ovzduší naopak dlouhodobě klesá. V aglomeraci jsou dlouhodobě překračovány imisní limity pro suspendované částice, oxid dusičitý, benzo(a)pyren a přízemní ozon. Se zaváděním opatření ke zlepšení kvality ovzduší se imisní situace ve městě postupně zlepšuje - došlo k poklesu koncentrací suspendovaných částic PM10 a oxidu dusičitého NO2 (stručné informace, základní trendy za jednotlivé roky)."

https://www.transportenvironment.org/…ges/air-quality/
In the EU almost 380,000 premature deaths can be attributed every year to air pollution.

Ale tomu ty samozrejme neuveris, bo to je z EU.
Ty veris jen zpravam z ruska.
:no: :no: :no:

Samozrejme ze v proruskych mediich (resp. v putinovo vyjadrenich) se o skodlivosti spalovani ropy nedoctes.
Naopak se doctes, ze za energetickou krizi muzou ekologove.
A ty tomu veris.

https://www.novinky.cz/…-evrope-40408945
"... že k ní (energeticke krizi) přispěla evropská ekologická politika."

Kazdy ekolog je trnem v oku rusaku...

PS Mas filtr pevnych castic? Bez filtru nemuze byt o nezavadnosti primovstrikovych benzinu rec...