Range Rover 2007: nový turbodiesel 3,6 V8
Britské motorářské vývojové a výrobní centrum vznětových motorů v Dagenhamu začalo v dubnu vyrábět nový turbodiesel V8. Prvním motorovým prostorem, který nová vznětová jednotka obsadí je ten v Range Roveru. Vyloučen není ani nástup v Jaguarech nebo luxusních limuzínách Peugeotu a Citroënu.
Nový motor je se zdvihovým objemem 3,6 litru největším evropským dieselem v nabídce Fordu. Osmiválec 3,6 l má mít nejvyšší výkon 200 kW (při blíže nespecifikovaných otáčkách) a točivý moment vrcholící hodnotou 640 Nm mezi 2000 a 2500 ot./min. Již při 1250 ot./min je přitom k dispozici 400 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá nyní jen 9,2 sekundy, což představuje čtyřsekundové zlepšení proti předchozímu řadovému turbodieselu. Kombinovaná spotřeba paliva zůstává v pozemských sférách, když v průměru má nový motor v Range Roveru žádat 11,3 l/100 km. Nejvyšší rychlost činí 200 km/h.
Ještě letos by se těchto motorů mělo v Británii vyrobit 25 tisíc kusů. Novinka bude vznikat na stejné výrobní lince jako motor 2,7 V6, který je dodáván do Land Roverů, Peugeotů, Citroënů a Jaguarů.
Range Rover 2007 dostane vyspělý systém pohonu všech kol Terrain Rersponse, nová sedadla s ventilací a mírně přepracovanou přístrojovou desku.