Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover: Modernizace přinesla novou výbavu a 550 koní

Jan Mička
Diskuze (55)
Modelový rok 2017 je pro Range Rover ve znamení většího výkonu a nových technologií. Nová verze SVAutobiography Dynamic má 550 koní produkovaných pětilitrovým osmiválcem.

Víte, co se stane, když spojíte velký Range Rover, nejlepší terénní "limuzínu" světa, s Range Roverem Sport SVR? Vznikne verze SVAutobiography Dynamic, která má pod kapotou pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. Ten si můžete pořídit i k liniím Vogue a Autobiography, tady však má výkon 550 koní (405 kW), 680 N.m, a dokáže monstrum o hmotnosti hodně přes dvě tuny dostat u 0-100 km/h za 5,4 sekundy. Jde o nejsilnější verzi Range Range Roveru vůbec.

Líbí? Tak si k tomu všemu ještě připočítejte o 8 milimetrů menší světlou výšku, minimálně jednadvacetipalcová kola a systémy Dynamic Response (aktivně potlačuje náklony v zatáčkách) a Adaptive Dynamics (500x za sekundu kontroluje povely řidiče a stav vozovky). Tohle auto asi jenom těžko najde přemožitele…

Nová výbava a vyšší výkon přicházejí v rámci novinek pro modelový rok 2017, nezůstalo však pouze u nich. I Range Rover se totiž zakládá na rozvoji autonomního řízení a přináší například asistent tažení přívěsu, omezovač rychlosti reagující na dopravní značky, monitorování bdělosti řidiče nebo hlídán jízdních pruhů. Standardem jsou zadní parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti nebo autonomní brzdění v případě hrozící nehody. Tyto prvky jsou již známé také z mainstreamových vozů, automobilka je však prezentuje jako novinky.

Obměnou prošel také infotainment. Systém InControl Touch Pro dostal desetipalcový dotykový displej a možnost ovládat automobil na dálku. Prostřednictvím aplikace InControl Remote Premium můžete například aktivovat topení nebo klimatizaci, zapnout či vypnout motor nebo spustit alarm. S aplikací Route Planner si zase můžete nastavit cíl cesty přímo v mobilním telefonu, ani to ale není všechno. Po zaparkování vozu systém přenese navigování zpět do mobilního telefonu, který vás dovede až přímo do místa určení. Značka tomu říká „navigování od dveří ke dveřím“.

Modernizovaný Range Rover bude na našem trhu dostupný od letošní zimy a české zastoupení značky už dokonce zveřejnilo ceny. Nejlevnější variantu představuje provedení 3.0 TDV6 HSE o výkonu 190 kW, stojí 2.678.335 Kč, na opačné straně spektra je verze 5.0 V8 S/C SVAutobiography Dynamic za 4.605.986 Kč. Všechny ceny najdete v přiložené tabulce.

Range Rover MY 2017 - ceny na českém trhu
Verze a výbavaZákladní cena
Range Rover 3.0 TDV6 HSE (190 kW, 600 Nm)2.678.335 Kč
Range Rover 3.0 SDV6 Hybrid (260 kW, 700 Nm)3.561.756 Kč
Range Rover 4.4 SDV8 Vogue (250 kW, 740 Nm)3.187.503 Kč
Range Rover 5.0 V8 S/C Vogue (375 kW, 625 Nm)3.358.718 Kč
Range Rover 5.0 V8 S/C SVAutobiography Dynamic (405 kW, 680 Nm)4.605.986 Kč

Jan Mička
Diskuze (55)
12. 8. 2016 19:55
Re: Spolehlivost
Souhlasím , měl jsem pučenej Jaguar XF, když mě montovali hagusy a na to kolečko jsem si nějak nedokázal zvyknout . Kvedlačka je kvedlačka.
Co se týše rychlosti infotainmentu fakt nemám připomínku. Ten starší co měl tři pole nad sebou snad byl pomalej, ale ten novější co mám já - 4 pole je zcela OK.V Touaregovi to bylo mnohem horší. Kamera taky naskakuje ihned. U Touarega se ráno ani nezbudil počítač, natož aby se zapla couvací kamera při výjezdu z garáže. Rádio se zapne hned, pokud jde muzika z flešky, někdy to tak půl minuty trvá. Ale u Touarega to trvalo i 3-4 minuty.
Není to moc ty 22, měl jsem z nich strach, že mi na D1 vy vypadají plomby?
12. 8. 2016 19:42
Re: Spolehlivost
překonfigurovával jsem zabukované auto, které bylo do výroby tak, jak mi končily splátky na předchozí auto. Cca 3 měsíce předem. Poslední změnu jsem ještě udělal asi 6 týdnů před výrobou.
Mám z výroby celoroční pneu a dokupoval jsem další sadu s nasazenejma univerzálama s tím, že budu mít letňáky i zimáky. Ale nevím. Jednak 21' typ 505 které jsem koupil jsou hezčí a hlavně, i když je to divné, zdá se mi , že "žehlí" české nerovnosti líp. Asi proto, že jsou širší a to že jsou nižší, vzduchy zvládnou. Jel jsem v zimě při -20 20 cm sněhem v serpentině vedle sjezdovky naprosto v klidu s prstem v nose , ještě jsem zastavil a pustil sáňkujícího Rakušáka s Oplem a zase se v klidu rozjel. Kamarád s Touaregem na stejné trase musel nasypat všechny přípatkové redukce, aby vyjel a měl zimní kola. Nyní v horkách zase žádnej problém. Sedí jak přibitej. Klidně si myslím, že se dá na dnešních univerzálách jezdit. Zkoušel jsem brzdnou dráhu na polygoně v Kopřivnici na mokru a bylo to taky OK. Jedinej problém je výška vzorku, když je v létě smetu, nemusí to v zimě stačit. Tedy trochu si pohrávám s myšlenkou jezdit na univerzálech , nechat si 21 a prodat ty 20 na kterých jsem auto koupil.
Avatar - petr164
12. 8. 2016 15:52
Opakování starých chyb
Vcelku to snobským majitelů přeji. Koupí si motoricky nabouchaný stroj zvučné značky a pak se diví, že jsou ve statistikách závad převodovky. Když velí byznys a nikoli technicky nediletantský zákazník, pak se potenciální přemotorování podvozku řeší mohutnou elektronickou asistencí a s dostatečným dimenzováním převodovky si nikdo hlavu neláme. Ta pak jde do kopru mnohem dříve než u nepřemotorovaných modelů. Pamatuji na stížnosti na převodovky u AR 147 GTA, kde si majitel myslil, že dostává do ruky sportovní náčiní a ne byznys třešničku... A pak ty nešťastné osmi a vícekvaltové automaty, to už je technická katastrofa v přímém přenosu. A hlupáci stále kupují a platí a platí a platí... Zlatá auta z devadesátých s dosud poctivou mechanikou, žádnou honbou za papírovou spotřebou a s občas ještě zaplaceným odlišně konstruovaným sportovním kouskem...
12. 8. 2016 15:43
Re: Spolehlivost
Výhoda by měla být v tom, že motor může být naladěn na větší produkci NOx a menší produkci pevných částic. Samotná močovina není katalyzátor, tedy nesnižuje teplotu potřebnou k oxidaci pevných částic. Na to se používá oxid ceričitý (je v některých DPF a u některých aut se přidává do paliva, pokud si dobře vzpomínám). Tady jen platí, že není DPF jako DPF.
Avatar - Dinar
12. 8. 2016 13:59
Re: Spolehlivost
RR vypadá majestátněji, RRS sportovněji, tak jsou zamýšleny, tak i fungují, jak opticky tak jízdním projevem. Pod kabátem je to ale prakticky to samé, já třeba nemám moc rád jaguarovský otočný ovladač převodovky, takže hébl z ftypu v RRS jsem bral jako jednu z jeho předností. Volba mezi RR a RRS je spíš otázka detailů, velikosti garáže apod.

RRS ani RR nemají celoroční pneu, dají se koupit jako option. Já mám z výroby 22" continental cross contact, letní.

U toho infotianmentu nejde ani tak o grafiku, i když i ta je horší, ale hlavně o rychlost, resp. pomalost odezvy, to je tragedie i ve srovnání s čímkoliv v autě za 300k.