Range Rover: Nová generace na redukční dietě

Interně se této struktuře říká „premium lightweight architecture“ a momentálně se čeká na razítko z nejvyšších míst mateřského koncernu Ford.
V Land Roveru vypočítali, že hliníkové nýtované šasi ušetří 300 až 400 kg ve srovnání s ocelovou karoserii vyvinutou ještě pod vedením BMW. Díky tomu se sníží spotřeba o 15 procent a odpovídajícím způsobem i emise výfukových plynů.
Projekt nového Range Roveru nese kódové jméno L405 a vyvíjí se ve spolupráci s týmem, který pracoval na karoserii aktuálního Jaguaru XJ. To znamená, že vůz bude mít konvenčně lisované vnitřní i vnější panely, přičemž jednotlivé díly budou k sobě nýtovány, na klíčových místech se budou využívat slévané přechody. Protlačované profily budou využité jen minimálně. Důvodem použití tohoto řešení je snaha o snížení nákladů na opravu při čelní srážce.
Tato koncepce umožňuje roční výrobu 30 000 vozidel ročně, což byl i plán stanovený pro Jaguar XJ, ale jak víme, jeho dnešní produkce se pohybuje kolem 12 500 vozů. Model XK využívá jinou strukturální koncepci a odlišný systém výroby – zde jsou nejdůležitější protlačované profily spojované svařováním a lepením, což je metoda vhodná na výrobu řádově 10 000 kusů ročně.
Další kapacitu automobilky vytíží Range Rover Sport, který dostane platformu Range Roveru na rozdíl od současné generace, která stojí na platformě (T5) Land Roveru Discovery.
Tyto změny se významně dotknou i továrny v Solihullu. Svařovací stroje, které dosud pásově vyráběly karoserie, budou modifikovány nebo nahrazeny pneumaticky poháněnými nýtovacími roboty, které budou spojovat díly karoserie pomocí speciálních zapuštěných nýtů Henrob.
Společně s novým systémem výroby karoserií se Land Rover pustí do snižování spotřeby a emisí i druhým směrem. Nový zážehový motor 5,0 V8 dostane přímé vstřikování benzinu v atmosférické i přeplňované verzi. A v plném proudu jsou i práce na hybridní jednotce. Většina elektrických komponentů bude soustředěna v zadní části, ale elektromotor by měl pohánět všechna čtyři kola, čímž Land Rovery neztratí nic ze své pověsti špičkových off-roadů. A samozřejmě, částečně by měly zvládnout jízdu v terénu výlučně na elektřinu, takže utiší i hlasy „zelených“. Inženýři však mají jeden těžký úkol – vyvinout elektrické komponenty tak, aby odolávaly největším nástrahám, tedy i vodě.