Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Raritní vrak za 100 milionů: Do tohohle gullwingu nacouvali ještěrkou

Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1956)
Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1956)
Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1956)
Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1956)
57 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Jeden z pouhých 29 vyrobených Mercedesů-Benz 300 SL „Gullwing“ s hliníkovou karoserií míří do aukce. Očekávaná prodejní cena začíná na sto milionech, ale může být i výrazně vyšší.

Unikátní kolekce Rudiho Kleina začíná přitahovat velkou pozornost. Když aukční dům RM Sotheby’s letos v srpnu poprvé ukázal, co vše se skrývalo na vrakovišti v Los Angeles, všem milovníkům klasických aut spadla brada. Tenhle americký imigrant se nejprve živil jako řezník, ale v šedesátých letech si otevřel vrakoviště se specializací na evropská auta, která tou dobou začal i sbírat.

Rudi Klein zemřel už v roce 2001, ale až nyní se jeho synové rozhodli rozprodat vše, co se na skládce nacházelo. A to včetně opravdu exkluzivních aut. Už jsme vám ukázali trojici vzácných Lamborghini Miura a teď nás na seznamu položek k dražbě zaujal i historický mercedes, jež je jedním z 29 vyrobených kousků.

Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ se v padesátých letech stal nejrychlejším produkčním autem své doby. Tenhle úspěšný mercedes se díky velkému severoamerickému trhu prodal v počtu 1400 kupé a 1858 roadsterů, ale jen minimum z nich má hliníkovou karoserii jako gullwing ze sbírky Rudiho Kleina.

Video placeholder
Mercedes-Benz 300 SL Coupé • Zdroj: Mercedes-Benz

Známé informace uvádějí, že si jej koupil v roce 1976 za 30.000 amerických dolarů od Luigiho Chinettiho, slavného amerického prodejce značky Ferrari, a zaparkoval jej v prostorách svého vrakoviště. Od té doby z něj tenhle kousek nikdy nevyjel do veřejného prostoru, přičemž má překvapivě vysoký nájezd – 77.387 kilometrů. To ujel mezi rokem 1956, kdy byl vyroben, a rokem svého uskladnění.

Zchátralý mercedes však v minulosti sloužil jako zdroj náhradních dílů, kvůli čemuž není kompletní. Rudi Klein z něj prodal třeba přední nárazník, hlavici řadicí páky, sadu nářadí, hever a další drobnosti. Na zádi vozu se současně nachází poškození ze srážky, kterou zavinil sám jeho majitel. Rudi Klein do něj v roce 1981 omylem nacouval, když v jeho nejbližším okolí manévroval s vysokozdvižným vozíkem.

A tím zajímavosti prodávaného gullwingu nekončí, protože ačkoli aktuálně je ve stříbrném laku, údajně je jediným kusem, jež opustil továrnu v černé barvě v kombinaci s červeným čalouněním. V pořadí je 26. z celkem 29 vyrobených lehkých gullwingů s oficiálním továrním označením „Leichtmetallausführung“, jež bychom mohli přeložit do češtiny jako „verze z lehkého kovu“.

A za jakou cenu se bude tenhle vzácný mercedes prodávat? Je překvapivě vysoká. Aukční dům RM Sotheby’s očekává, že tohoto veteránu ve stavu na renovaci prodá za 101 až 135 milionů korun.

HTML box

Začít diskuzi