Red Bull a Infiniti vyvíjejí automobil, který může legálně na silnici
Red Bull Racing vznikl v roce 2005 převzetím stáje Jaguar. Sebastian Vettel pro něj v období 2010-2013 vybojoval čtyři tituly mistra světa F1 a tým zvítězil také v Poháru konstruktérů. Silniční auto začal zvažovat už na konci této slavné éry. Nesmíme zapomenout na virtuální prototyp X2014, který Newey navrhl pro hru Gran Turismo 6 a ukázal svou vizi, jak by vypadalo závodní auto, kdyby jej neomezovaly žádné technické předpisy. Virtuálně dokázalo zajet Nordschleife (Severní smyčku Nürburgringu) za neskutečných 3:38 minuty!
V současnosti je partnerem stáje japonské Infiniti, součást aliance Renault-Nissan. Jeho jméno se dokonce dostalo do názvu týmu. Budoucnost Red Bullu v královně motoristického sportu vypadá krajně nejasně, letošní monopost nefunguje, loňský ještě získalo díky Danielu Ricciardovi alespoň tři vítězství na úkor dominujícího Mercedesu. Hovoří se o tom, že by hlavní tým převzalo Audi a juniorku Toro Rosso zase francouzský dodavatel motorů. Čtyři kruhy ovšem svůj vstup do F1 zatím popírají. A ještě ke všemu se Infiniti se vzdalo svého Q50 Eau Rouge, ostrý sedan nebyl dosud schválen do výroby... Navíc mělo problém s jeho jménem! I na speciálu s dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3,8 l/424 kW z „Godzilly“ GT-R Red Bull do značné míry participoval.
Nový projekt se v současné době analyzuje a právě jeden z nejgeniálnějších konstruktérů pracuje na předběžných návrzích auta se znakem Red Bullu pro běžné silnice, samozřejmě se počítá opět s inženýry od Infiniti. I když sám technický ředitel Newey nedávno řekl, že hledali jiného partnera, nakonec je tedy vše jinak. Celou skutečnost oficiálně přiznal v rozhovoru pro britský Autocar na goodwoodském Festivalu rychlosti nejvyšší muž týmu Christian Horner: „ Stále o voze mluvíme, v budoucnosti není vyloučen. Auto, které bude jezdit legálně na silnicích, představuje něco, co už chtěl Adrian dělat kdysi.“ Navíc chce využít dále jeho odbornost i mimo F1, to přiznal ostatně také před dvěma lety.