Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Reklamy na displejích aut
Reklamy na displejích aut
Reklamy na displejích aut
Deepal S07
22 Fotogalerie

Reklamy na displejích aut? V Číně to zkusili, omluva přišla velmi rychle

Michal Dokoupil

Všudypřítomná reklama k současnému světu patří, jakkoliv ji asi každý považuje za otravnou. Zatím se vyhýbá alespoň displejům v autech, jenže to se pomalu snaží některé značky změnit. Naposledy čínský Deepal, jehož pokus vedl až k oficiální omluvě. 

S obrovskými displeji v autech, neustálým připojením na internet a přibližováním systému mobilním telefonům či počítačům se vkrádá jedna myšlenka – kdy toho začnou automobilky využívat pro zobrazování reklamy? Rozhodně nejde o žádnou novou ideu a objevily se už patenty chystající něco takového. Ford si dokonce patentoval reklamy znějící z vestavěného audiosystému ve voze.

Zatím se ale nic takového neděje a automobilky slibují, že touto cestou se vydat nechtějí. Až na výjimky. Letos v únoru se objevila zpráva z USA, kde se majitelům vozů Jeep objevila na displeji textová reklama, nabízející prodlouženou záruku. Ta se navíc zobrazila při každém zastavení, jednalo se však jen o jednotky případů a podle Stellantisu šlo jen o „závadu“. Horší je situace v Indii, kde nová Mahindra XUV700 opravdu zobrazuje reklamy na displeji multimédií, pokud si uživatel tuto možnost nevypne v menu v záložce „inzerce“, kterou běžně v autech opravdu nevídáme.

Nově se přidávají také uživatelé z Číny, kterým se reklamy začaly zobrazovat ve vozech Deepal. Od 27. května se na velikém centrálním displeji začal zobrazovat pětisekundový spot, propagující slevu 10.000 juanů (asi 30.000 Kč) na vůz Deepal S09. Číňané se ihned vydali kritizovat novinku na internet, kde se objevily desítky příspěvků i s fotografiemi.

Zástupci Deepalu velmi rychle reagovali oficiální omluvou. Prý jen zamýšleli informovat současné zákazníky o nové slevě, která je dostupná pouze pro ně. „Upřímně se omlouváme za způsobené nepříjemnosti,“ prohlásila společnost v omluvě. „Uznáváme, že tento přístup narušil řidičský zážitek našich zákazníků. Do budoucna již nebudeme používat infotainment vozidla k rozesílání podobných propagačních oznámení.“

Celá kauza zřejmě vznikla na popud šéfa Deepalu Denga Chenghaa. „Během víkendu jsem se setkal s několika stávajícími zákazníky a asi polovina z nich nevěděla o exkluzivní slevě,“ vysvětlil Deng. „Našemu týmu jsem proto dal pokyn, aby více zákazníků o této výhodě informoval. Byla to moje chyba a omlouvám se a doufám ve vaše pochopení.“

Deepal je nově založená značka produkující elektromobily a sériové hybridy. Spadá pod státní automobilku Changan a je jednou ze značek, které letos ohlásily vstup na evropský trh. Jeho model L07 stal základem pro novou elektrickou Mazdu 6e, která už zamířila i do českých showroomů.

Video placeholder
Changan Qiyuan E07 na autosalonu Šanghaj • Zdroj: auto.cz/Marek Bednář

Zdroj: Carnewschina, Zdroj foto: Deepal a Xiaohongshu, Zdroj videa: Deepal