Renault Captur: 4x4 nebude, RS také ne
Renault Captur se v Česku začne prodávat od čtvrtka 16. května, již nyní je však jasné, jaké verze v blízké době na trh nedorazí. Automobilka nepočítá s pohonem všech kol, ani s vrcholnou sportovní variantou z dílny divize Renault Sport.
Důvodem, proč tyto verze nebudou k dispozici, je fakt, že by si patrně nenašly dostatečný počet zákazníků, aby se jejich vývoj Renaultu vyplatil.
Captur je hlavně stylovým autem, do terénu prakticky jezdit nebude, a tak pohon všech kol nepotřebuje.
Příliš zákazníků by si patrně nenašel ani Captur RS, vyšší stavba karoserie přece jen není ideální pro rychlou jízdu po okreskách nebo na okruzích, pro kterou jsou vozy divize Renault Sport určeny. Na druhou stranu takové BMW X5 M ukazuje, že o velká rychlá SUV zájem je.
Captur navíc sdílí velkou část techniky s Cliem, což by usnadnilo vývoj provedení od Renault Sport, a tak by sportovní SUV nakonec mohlo v delším horizontu vzniknout. Automobilka tvrdí, že nejdříve musí být prodejně úspěšný běžný Captur, až poté bude výrobce vůbec zvažovat variantu s logy R.S.
Existuje také možnost, že by se sportovní varianta prodávala jen mimo Evropu. Potenciální konkurent Nissan Juke Nismo je totiž na mimoevropských trzích vcelku úspěšný, zatímco na starém kontinentu o něj tak velký zájem není.
Captur se na českém trhu teprve začne prodávat, příští týden bude zveřejněn jeho ceník. Malé SUV, nepřímý nástupce malého MPV Modus, bude dostupné se třemi motory – ze zážehových to budou přeplňovaný tříválec 0.9 TCe/66 kW a přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe/88 kW, turbodiesel bude v nabídce jediný – 1.5 dCi/66 kW.