Renault Captur: Nový design Renaultu, tentokrát v balení SUV
Nový designový směr Renaultu, který vzniká pod vedením Nizozemce Laurense Van den Ackera, se poprvé představil loni na podzim na pařížském autosalonu v podobě konceptu sportovního vozu Renault DeZir. O půl roku později na něj na ženevském autosalonu naváže koncept Captur, rozvíjející nastolený směr v proporcích sportovního crossoveru kategorie SUV.
Designér exteriéru Julio Lozano označuje exteriér za inspirovaný postojem atleta ve startovním bloku. Z tohoto přístupu vychází vyboulené blatníky i velmi pozvolna klesající střecha. Příď nese stejně jako u DeZiru rozměrné logo automobilky na tmavém pozadí, tentokrát doplněném chromovanými prvky. Jak velí aktuální trend, světelná technika spoléhá na diody.
Captur má karbonovou konstrukci a stojí na 22palcových kolech (250/40 R22). Celý střešní díl je odnímatelný, terénní kupé se tak může přeměnit v nekonvenční kabriolet.
Karoserie má vnější rozměry 4223 x 1950 x 1586 mm. Rozvor je 2624 mm a světlá výška obřích 261 mm. Udávaná hmotnost auta je 1300 kg, součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,31.
Autorem interiéru je Kana Watanabe. Palubní deska, středová konzole i výplně dveří jsou z průhledného materiálu, pod palubní deskou se nachází svítící vlákna. Tvarové řešení měl na starosti Magali Gouraud-Borgers, který přiznává inspiraci ve světě lodí. Odtud pochází myšlenka ukotvit sedadla zboku středové konzole a místo čalounění použít elastická vlákna. Dojem při sezení má být podobný jako při sezení v zavěšené síti.
Pod kapotou je motor Energy dCi 160 twin-turbo. Agregát o objemu 1,6 litru dosahuje výkonu 118 kW. Točivý moment 380 Nm leží v 1750 min-1, s motorem je spojena dvouspojková převodovka EDC. Renault se chlubí emisemi CO2 méně než 99 g/km.