Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Dacia poprvé vyfocena na denním světle. I prcek od Renaultu je proti ní velké auto

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

V rámci dlouhodobého testování Renaultu Zoe jsme vozu říkali jednoduše elektrický prcek. Po srovnání s Dacií Spring to asi přehodnotíme…

Automobilový svět se mění, což ze všeho nejvíce pociťují automobilky vyrábějící „normální“ auta. Ještě před pár lety by byla elektrifikace Dacie nemyslitelná, vždyť sama značka říkala, že něco takového by stálo moc peněz. A tak místo toho těžila ze starších dílů mateřského Renaultu, díky čemuž mohla nabízet nové vozy za atraktivní cenovky.

Střih do roku 2020 a světe div se, Dacia představuje svůj první elektromobil. Emisní normy jsou zkrátka neúprosné, takže se ani rumunská značka bez bateriového vozu neobejde. Naštěstí s ním neměla zas až tolik práce. Elektrický model Spring je postaven na základech Renaultu K-ZE, což je malý městský crossover prodávaný v Číně. A když říkáme malý, myslíme opravdu malý…

Před pár dny se povedlo Dacii Spring poprvé ulovit na denním světle u dobíjecí stanice, a to rovnou vedle aliančního parťáka a nám dobře známého Renaultu Zoe, který redakci Auto.cz v rámci dlouhodobého testu sloužil několik měsíců. A snímek jen potvrzuje, že spring je opravdu maličké autíčko, vedle nehož i zmiňovaný francouzský elektrovůz vypadá jako plnohodnotný kompakt.

Není se co divit, Dacia Spring má délku 3734 mm, šířku 1622 mm (1770 mm včetně zpětných zrcátek) a výšku 1516 mm, přičemž vnitřní prostor se sestavoval na rozvoru 2423 mm. To jsou na dnešní poměry nebývalé malé rozměry, Dacia však přesně toto potřebovala. Říká, že Spring je do městských uliček naprosto ideální.

A nejen do soukromého užívání, ale třeba i pro sdílené služby. Dacia uvádí, že průměrná doba sdílení vozu činí v Evropě 40 minut na ujetou vzdálenost 8 kilometrů. Pokud si první elektromobil v historii značky udrží svou avizovanou nízkou cenovku (hovoří se o částce 400.000 Kč), mohla by to být pro celou řadu služeb zajímavá volba. Dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití 225 kilometrů, v džungli města by prý mohl zvládnout necelých 300 km.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

11. 12. 2020 23:34
Re: Bezpečnosť malých áut
...alebo Seiccento a Cinquecento... nepreháňam, hovorím o pocite a svojom názore na takéto akože autá. Aj ich veľkosť sa za posledných 15 rokov zmenila. Asi ani táto Dacia nebude výnimkou, ale môj názor na ne sa nemení. Najmenšie akceptovateľné je pre mňa trieda Fabie, Corsy, Ibizy či Fiesty. ;-)
Avatar - twistedTSD
11. 12. 2020 12:07
Re: Paměť
Můžeš to vidět jak chceš, ale životní úroveň u nás rostla mnohem rychleji než v okolních zemích.
Avatar - Roland Von Wagen
10. 12. 2020 21:39
Re: Re: Paměť
"Každý ať si v tom najde to svoje". To se říká o Bibli. A máš pravdu. Elektromobilita je víra ;)
10. 12. 2020 17:09
Re: Paměť
Viděl bych to spíš k těm generacím aut.
PS:
Vzhledem k tomu že jsme západní země nedohnali tak bych to viděl trochu jinak.
Avatar - twistedTSD
10. 12. 2020 17:06
Re: Paměť
To je nesmysl. Česká průměrná mzda rostla extrémním tempem, protože se zrovna oklepala z 40 let úpadku, a ty jsi celý nadšený, že těch 20 let prosperity můžeme spláchnout do hajzlu.