Renault Clio 16V a Williams: Skoro nejsou!
První clio nabídlo hned dvě ikonické sportovní verze. Menší model 16V, poháněný osmnáctistovkou, a později větší a dražší Williams s dvoulitrem. Ačkoliv v 90. letech se jich prodalo dost, dnes na ně skoro nenarazíte.
Renault Clio z roku 1990 měl původně nahradit stárnoucí R5 druhé generace, takzvanou superpětku. Nakonec ale obě auta žila po svém boku do poloviny 90. let. V době premiéry bylo první clio bez debat nejmodernější malé auto široko daleko.
Jako by ale inovace neměly ustat. Pouhý rok po premiéře Renault vyrukoval se sportovní verzí coby nástupcem slavného Renaultu 5 GT Turbo. Nová doba si žádala nové přístupy, a tak namísto turbodmychadla, v němž se Renault v 80. letech zhlédl (nabízely je snad všechny modely), vsadil na větší motor 1,8 litru F7P v kombinaci se 16ventilovou dvouvačkovou hlavou.
Proti R5 GT Turbo se výkon zvýšil z 88 na 101 kW při 6500/min, maximum točivého momentu ale bylo mírně nižší, navíc dostupné ve vyšších otáčkách. Model 16V (na francouzském trhu 16S) se od běžného clila lišil výrazně. Na první pohled karoserií s vytaženými předními i zadními blatníky, přední byly vyrobeny z plastů. Původní verze z let 1991 až 1994 měla specifická 15palcová kola, tvarovaná tak, aby se podporovalo chlazení předních brzd.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!