Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio IV: V Itálii za 13.500 Eur, v Německu za 12.800 Eur

David Bureš
Diskuze (38)
Čtvrtá generace Renaultu Clio bude oficiálně představena na podzimním autosalonu v Paříži.

Ještě před pařížským debutem byly zveřejněny ceny nové generace Renaultu Clio na italském trhu. Ty začínají na částce 13.500 Euro (cca 342 tisíc korun) za benzinový 1,2litrový motor o výkonu 55 kW.

V nabídce budou čtyři motory, oficiální tisková zpráva k představení Clia IV přitom zmiňovala pouze dva agregáty – zážehový tříválec 0,9 TCe (67 kW) a vznětový čtyřválec 1,5 dCi (67 kW). Oba přitom disponují start-stop systémem.

K nim přibude ještě slabší verze 1,5 dCi s výkonem 55 kW (bez start-stopu) a zmíněná benzinová dvanáctistovka. V první polovině roku 2013 nabídku dále rozšíří čtyřválec 1,2 TCe o výkonu 90 kW, který nyní prochází homologací.

Slabší 1,5 dCi je možné v Itálii pořídit od 15.150 eur (asi 383 tisíc korun). Nový tříválec 0,9 TCe je k dispozici jen v nejvyšší výbavě Energy, stojí 15.850 eur (zhruba 401 tisíc Kč). Pouze v nejvyšším stupni je nabízen i silnější 1,5 dCi, a to za 17.500 eur (cca 443.000 Kč).

Na italském trhu bude nové Clio nabízeno ve třech stupních výbavy – Wave, Live a Energy. Standardní výbava v Itálii zahrnuje šest airbagů, manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání, Easy access, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce nebo tempomat.

Druhý stupeň přidává mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, navigační systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou nebo ovládání rádia na volantu. Součástí nejvyšší výbavy je pak například kožený volant a hlavice řadicí páky, 16palcová litá kola nebo vylepšený Easy access system.

Renault Clio ceny v Německu

Magazín AutoBild uvádí, že na německém trhu budou ceny nové generace Clia začínat na

částce 12.800 Euro (okolo 326 tisíc Kč) za benzinový 1,2litrový motor o výkonu 55 kW. Pro

srovnání nejnižší verze VW Polo Trendline v pětidveřovém provedení začíná s cenou na

13.210 Euro (cca 337 tisíc Kč) a Opel Corsa 1,2 Selection na 12.565 Euro (zhruba 320 tisíc

Kč).

O výrobu Clia IV se postará francouzská továrna Flins a turecká továrna Bursa. Renault klade důraz na to, že automobil bude kvalitně zpracován. V nabídce bude pouze pětidveřová varianta, vývoj té třídveřové by se Renaultu podle dřívějšího vyjádření nevyplatil.

David Bureš
Diskuze (38)
22. 7. 2012 06:56
Re: Křapka
Presne tak. Keby na cinskych autach (nemyslim tie totalne design-copy) boli loga EU premiovych znaciek, tak by zasa vzdychali blahom. A keby na niektorych EU premiovych modeloch boli loga cinskych automobiliek, tak by to ofrflali az pod zem.
Avatar - Ronault.
21. 7. 2012 22:39
Re: Křapka
1,2 TCe první generace z Clia se 74 kW opravdu problémy nemělo, navíc si s autem hravě poradilo. Totéž platí pro 1,4 TCe třeba z Meganu nebo Scénicu s 96 kW. Ale to byly oba jiné motory, bez přímého vstřikování, vlastně jen oturbené starší atmoséry. Proto taky jak 1,2 TCe nebo 1,4 Tce až tak úsporné nebyly a při plném využití výkonu si řekli o více. Nový 1,2 TCe v Meganu je komplet nový motor, má variabilní časování sacích i výfukových ventilů a přímý vstřik. Proto se aktuálně nedá oproti 1,2 TCe přestavět na LPG (to byla docela zajímavá kombinace). Taky je podstatně kultivovanější a řekl bych, že je ale méně dravý než starší generace, dokonale maskuje rychlost. Celé to podporují delší převody. Ale hodnocení spolehlivosti bych zatím vynechal, v ČR je jich zatím max. pár desítek kusů, v evropě pár stovek, takže uvidíme. Pokud by se ale podařilo udržet to, co předvedl 1,2 TCe a 1,4 TCe, tak je to paráda a TSI je proti nim nespolehlivý motor.
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2012 22:13
Re: Křapka
Ano, diesel. Samozrejme! Proc take ne?
21. 7. 2012 16:15
Re: Křapka
Snad si nemyslíš, že Polo s motorem TSI je nějaká výhra? Žádný Frankofil nejsem, ale že by TCe měly podobné problémy jsem neslyšel. 1.2 TCe si prý slušně poradí i s Mégane. Kdo chce jistotu, volí japonskou přímovstřikovou atmosféru, myslím, že pro Clio bude 1.2 TCe ideál, když se 1.6 16V už v nové generaci nabízet nebude. Do 0,9 TCe bych nešel, tyto objemy "á la motorka" ve mně důvěru nevyvolávají. Ne, vlastně promiň, ty bys do malého agilního hb typu Pola nacpal 1.6 TDI, to by byla "výhra." :no:
Avatar - Aladeen
21. 7. 2012 10:06
Re: ale, ale...
Pravda , bohužiaľ je to stále tak ako za bývalého režimu , to lepšie ide na západ :/