Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Energy dCi 160 Twin Turbo: Nový turbodiesel má 118 kW a 380 N.m

Michal Fokt
Diskuze (296)
Renault představuje svou nejnovější downsizingovou novinku, tentokráte naftovou. Motor 1.6 dCi opatřil dvěma turby a zajistil mu tak dynamiku dvoulitru se spotřebou o 25 % menší.

Rodina motorů Energy, u níž se automobilka Renault chlubí, že využívá znalostí, získaných ve formuli 1, je bohatší o dalšího člena. Je jím turbodiesel 1.6 dCi 160 Twin Turbo, první dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka na trhu. Z objemu 1598 kubíků poskytuje, jak napovídá označení, výkon 160 koní, tedy 118 kW a točivý moment 380 N.m.

To jej podle Renaultu řadí do kategorie dvoulitrů, avšak se spotřebou a emisemi o 25 % menšími. Turba pracují sekvenčně, v nízkých a středních otáčkách se zapojuje malá turbína s minimální setrvačností, zajišťující rychlé reakce motoru, mající podíl na tom, že od 1500 otáček už je k dispozici 90 % maximálního točivého momentu. Druhé turbodmychadlo se aktivuje ve vysokých otáčkách a zajišťuje motoru potřebný výkon (až 100 k/l), potřebný pro akceleraci a dynamické svezení.

Co se zmíněného know-how z F1 týče, Renault se chlubí hlavně využití poznatků v oblasti chlazení a snížení třecích ztrát. Přímé vstřikování pracuje s tlakem 1800 barů, nicméně podrobnější technické informace si Renault nechává až na ženevský autosalon, kde se Energy 1.6 dCi 160 Twin Turbo oficiálně představí. Zatím se musíme spokojit pouze s křivkami výkonu a točivého momentu, přičemž ta posledně jmenovaná není ani zdaleka tak plochá, jak bývá u dieselů obvyklé, ovšem i nějakých 250 N.m ve 4000 otáčkách je velmi slušná hodnota.

Michal Fokt
Diskuze (296)
23. 2. 2014 18:17
Re: Spotreba
Ukaz mi ktore auto od hondy s 2,2l ma normovanu spotrebu 4,2l? Lebo ja tiez mozem napisat ze s renaultackym 1,6 kombi som mal 3,5l real, bude to pravda aj ked vytrhnute tvrdenie z kontextu ako tvoje
23. 2. 2014 17:59
Re: Sázka na shrnovače...
No vw to nepotrebuje a prave preto ma dieru 77 vs 103 (po novom 81 vs 110 kw medzi 1,6 tdi a 2,0tdi).
Za dalsie, tie motory nie su nicim vynimocne, nekultivovanost postrehli dokonca aj na tomto provw serveri.
Ale ano, ospravedlnit sa to da vselijako, napr ze aj tak ma oktavka vavsi kufor(merany na litre na rozdiel od napr psa ktory meria v dm3). Pozor, dm3 sa nerovna litru pri merani clenitych priestorov
23. 2. 2014 12:51
Re: Sázka na shrnovače...
Euro6 není problém. Plní ho i 140 kW 2,0 TDI. S CO2 je to horší, ale zmenšení objemu o pětinu by nemělo přinést nějaké podstatnější zvýšení účinnosti. Tím spíš, pokud mají oba motory porovnatelný výkon (zátěž hraje roli).
23. 2. 2014 12:45
Re: Sázka na shrnovače...
Nikdo tu snad neobhajuje 1,6 TDI - VW očividně nemá zájem udělat ho lepším, byť tu možnost mají. Jen v kontextu tohoto motoru není relevantní. Ty se díváš na objem, já ne. Je mi prd platné, že je v autě ten nejlepší dvouválec na světě, když mi konkurence dá (pro mne - protože je to subjektivní) lepší jednotku. Zastaralá, nebo ne, nemusí mě to trápit. U VW nevidí vícestupňové přeplňování poprvé. Pokud udělali lepší motor než jejich dvoulitr, tak gratulace. Jinak lze jen doufat, že dvoulitr nezmizí, protože to by bylo těžko pokrokem. Píše se tu o náskoku. Jen nevím, jestli je výhra mít náskok v cestě do pekla. ;-) Osobně bych tedy jako měřítko použil 2,0 dCi.
23. 2. 2014 11:59
Re: Mercedes se má na co těšit
Pokuty za vysokou spotřebu (EU) přeci nejsou emisní normy Euro (EHK OSN). Dvoutunová limuzína prostě nebude mít spotřebu malého auta, i kdyby do ní dali 0,4 litrový jednoválec.