Renault Espace: 2,0 dCi s novým katalyzátorem splňuje Euro 5
Inovace se alespoň pro tento okamžik týká silnější verze turbodieselu o výkonu 127 kW. Pro tento motor, který vypouštěl příliš mnoho oxidů dusíku, aby splnil požadavky normy Euro 5, Renault vyvinul nový typ katalyzátoru. Zvolené řešení je jednodušší než SCR-katalyzátory se vstřikováním AdBlue, které prosazují německé automobilky.
Jedná se o běžný oxidační katalyzátor pro vznětové motory, který má navíc modul pro ukládání NOx. V něm se po dobu přibližně 10 minut shromažďují tyto složky výfukových plynů, aby pak při pětisekundové chemické reakci došlo k jejich rozložení na atmosférický dusík a kyslík. Tento proces je řízen počítačem na základě údajů z přídavných kyslíkových a teplotních čidel. Spotřebu paliva tato funkce nijak neovlivňuje, kombinovaná spotřeba zůstává na 7,3 l/100 km.
Kromě 2,0 dCi o výkonu 127 kW se Espace nabízí také s 2,0 dCi naladěným na 110 kW a benzinovým 2,0 Turbo (125 kW). Mimo český trh se prodávají také motory 2,0 16V (100 kW), 3,5 V6 (177 kW) a 3,0 dCi V6 (133 kW). U šestiválcových motorů je standardem automatická převodovka.