Renault Fluence: Megane Sedan v novém (oficiální fotografie), jako elektromobil v roce 2011
Tříprostorové verze Renaultu Megane mají nejvíce zákazníků v Turecku (minulé generace prodáno 140 tisíc ks), Rusku (60 tisíc ks) a Rumunsku (35 tisíc ks), ale tříprostorový model rozšiřuje nabídku také na trzích západní a střední Evropy. Novinka, kterou jsme v předpremiéře představili už dříve jako derivát značky Samsung, dostala karoserii s úctyhodnou délkou 4620 mm, šířkou 1809 mm, výškou 1479 mm a rozvorem 2702 mm.
Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 530 l.
Renault hodlá Fluence prezentovat jako mezistupeň spadající do mezery mezi řady Megane a Laguna. Standardem na všech trzích bude proto manuálně regulovaná klimatizace. Na mnoha trzích bude standardem také 6 airbagů a stabilizační systém. Nabídka příplatkových položek kopíruje tu v řadě Megane, tj. nechybí např. levná vestavěná navigace Tom Tom.
Renault zvolil do palety motorů dva zážehové a čtyři naftové motory. Čtyřválce spalující benzin mají označení 1.6 16V (81 kW) a 2.0 16V (103 kW). Menší jednotka bude dodávána s manuální nebo automatickou převodovkou, větší s manuální nebo CVT-převodovkou. Naftové portfolio staví na jediném objemu 1.5 dCi s označeními dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105, dCi 110 DPF. Poslední jmenovaná motorizace bude od konce roku 2010 kombinovatelná s novou dvouspojkovou převodovkou.
Pro rok 2011 byl potvrzen příchod elektrické verze Renaultu Fluence.