Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Fluence: Megane Sedan v novém (oficiální fotografie), jako elektromobil v roce 2011

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Po tří a pětidveřovém hatchbacku, kombi a dvou příbuzných velkoprostorových variantách přichází na řadu Megane s karoserií sedan. Nový design a vylepšená technika si vyžádaly nové obchodní jméno Fluence.

Tříprostorové verze Renaultu Megane mají nejvíce zákazníků v Turecku (minulé generace prodáno 140 tisíc ks), Rusku (60 tisíc ks) a Rumunsku (35 tisíc ks), ale tříprostorový model rozšiřuje nabídku také na trzích západní a střední Evropy. Novinka, kterou jsme v předpremiéře představili už dříve jako derivát značky Samsung, dostala karoserii s úctyhodnou délkou 4620 mm, šířkou 1809 mm, výškou 1479 mm a rozvorem 2702 mm.

Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 530 l.

Renault hodlá Fluence prezentovat jako mezistupeň spadající do mezery mezi řady Megane a Laguna. Standardem na všech trzích bude proto manuálně regulovaná klimatizace. Na mnoha trzích bude standardem také 6 airbagů a stabilizační systém. Nabídka příplatkových položek kopíruje tu v řadě Megane, tj. nechybí např. levná vestavěná navigace Tom Tom.

Renault zvolil do palety motorů dva zážehové a čtyři naftové motory. Čtyřválce spalující benzin mají označení 1.6 16V (81 kW) a 2.0 16V (103 kW). Menší jednotka bude dodávána s manuální nebo automatickou převodovkou, větší s manuální nebo CVT-převodovkou. Naftové portfolio staví na jediném objemu 1.5 dCi s označeními dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105, dCi 110 DPF. Poslední jmenovaná motorizace bude od konce roku 2010 kombinovatelná s novou dvouspojkovou převodovkou.

Pro rok 2011 byl potvrzen příchod elektrické verze Renaultu Fluence.

Ondřej Láník
Diskuze (29)
1. 9. 2009 16:59
Re: Sedany
Já nevím co o Meganu víš ale tohle rozhodně není předělaný hatchback. Technika ano ale to je vše. nebo si snad myslíš, že je to hatchback s naroubovaným zadkem ala sedan? Mrkni na rozměry, zejména rozvor a pak jej porovnej s Megane Hatchback.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2009 14:17
...
no vypada celkem dobre, interier je normalni (tj dobre), proste ok
1. 9. 2009 13:00
Re: Vrkuboy vizionář
No tady to bude spíš důsledek snížení výrobních nákladů.
1. 9. 2009 00:13
Re: Pánové, dílo se zdařilo
To Mondeo v tom vidím i já. Moc se mě líbí tenká linie tahnoucí se od A sloupku až ke sloupku C ktery není přehnaně mohutný. Rozměry na danou třídu jsou perfektní, objem kufru též, jen přístupnost bude horší. Je dobře, že na přední části není naroubovaný předek z meganu. Uvidíme jaká bude cena.
Avatar - Ronault.
31. 8. 2009 23:09
Pánové, dílo se zdařilo
Pravda, zadní světla ve mě trochu evokují Mondeo, ale elegantní profil a francouzský předek... povedlo se... :yes: