Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy
Osobní setkání posílilo dojmy z fotografií – vznešenost, v nižší střední třídě nevídaná, se naživo potvrdila. Renault s nesklonitelným jménem přímo září protáhlou elegancí a znamenitě zamaskoval i vysokou záď.
Přepracovaná příď se na rozdíl od hatchbacku hlásí k jednoznačné eleganci, opačný konec vystavil světu pěkné obliny a přiměřené rozměry. Zejména s přidaným aerodynamickým kitem je krásy na rozdávání. Trochu slabší je to s omezenou motorovou paletou, v níž zcela chybí moderní jednotky TCe i dvoulitrový diesel.
Uvnitř se s nezbytnými změnami opakuje Mégane hatchback, hlavním rozlišovacím znakem je přístrojový štít, který dal přednost klasickým analogovým přístrojům před displeji. Vypadá proto nyní o poznání lépe – něco takového bych bral, klidně jako příplatek, i do hatchbacku. Plasty uvnitř již nejsou měkčené, ale pouze kašírované, tzn. na lehký omak měkké, ale s tvrdým podkladem. Šetřit se tedy začíná zjevně i u Renaultu. Jinak je pocit z interiéru velmi dobrý, podle mého názoru lepší, než v hatchbacku, aniž by pro to byl jednoznačný důvod.
Zklamáním je naopak posezení vzadu. Topologie je neúprosná, a tak elegantně splývající střecha sebrala svislé centimetry nad zadní sedačkou. Podle standardního měření je jich sice dost, ale 186 centimetrů vysoký pasažér se musí hodně skrčit, aby dosáhl na opěrku hlavy. Podle střízlivého odhadu si vzadu opře hlavu postava minimálně o 15 centimetrů nižší. Nelíbil se mi ani krátký sedák – 46 cm je hodnota, obvyklá o třídu níže. Všechny ostatní směry jsou v pořádku – proti hatchbacku o 61 mm protažený rozvor, shodný s kombi, přináší štědré centimetry pro nohy vpředu i vzadu. I na šířku je místa požehnaně a příčných centimetrů je vždy dost.
To platí i o zavazadelníku – vynikajících 530 litrů objemu těží zejména z nadprůměrných 114 centimetrů mezi podběhy a 112 centimetrů od spodní hrany zadního opěradla. Problém je pouze v jednodché konstrukci závěsů, značně vysoké nakládací hraně (73 cm) i „schodu“ (20 cm), nejvíce ovšem v úzkém přístupovém otvoru, kterým se protáhne břemeno nanejvýš 43 centimetry silné. To je ovšem obvyklá cena za rekordní litry u dostupných sedanů.