Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Nástupce tříprostorového méganu si přiváží skvělý design a velkorysou délku. Chybí mu vůbec něco?

Osobní setkání posílilo dojmy z fotografií – vznešenost, v nižší střední třídě nevídaná, se naživo potvrdila. Renault s nesklonitelným jménem přímo září protáhlou elegancí a znamenitě zamaskoval i vysokou záď.

Přepracovaná příď se na rozdíl od hatchbacku hlásí k jednoznačné eleganci, opačný konec vystavil světu pěkné obliny a přiměřené rozměry. Zejména s přidaným aerodynamickým kitem je krásy na rozdávání. Trochu slabší je to s omezenou motorovou paletou, v níž zcela chybí moderní jednotky TCe i dvoulitrový diesel.

Uvnitř se s nezbytnými změnami opakuje Mégane hatchback, hlavním rozlišovacím znakem je přístrojový štít, který dal přednost klasickým analogovým přístrojům před displeji. Vypadá proto nyní o poznání lépe – něco takového bych bral, klidně jako příplatek, i do hatchbacku. Plasty uvnitř již nejsou měkčené, ale pouze kašírované, tzn. na lehký omak měkké, ale s tvrdým podkladem. Šetřit se tedy začíná zjevně i u Renaultu. Jinak je pocit z interiéru velmi dobrý, podle mého názoru lepší, než v hatchbacku, aniž by pro to byl jednoznačný důvod.

Zklamáním je naopak posezení vzadu. Topologie je neúprosná, a tak elegantně splývající střecha sebrala svislé centimetry nad zadní sedačkou. Podle standardního měření je jich sice dost, ale 186 centimetrů vysoký pasažér se musí hodně skrčit, aby dosáhl na opěrku hlavy. Podle střízlivého odhadu si vzadu opře hlavu postava minimálně o 15 centimetrů nižší. Nelíbil se mi ani krátký sedák – 46 cm je hodnota, obvyklá o třídu níže. Všechny ostatní směry jsou v pořádku – proti hatchbacku o 61 mm protažený rozvor, shodný s kombi, přináší štědré centimetry pro nohy vpředu i vzadu. I na šířku je místa požehnaně a příčných centimetrů je vždy dost.

To platí i o zavazadelníku – vynikajících 530 litrů objemu těží zejména z nadprůměrných 114 centimetrů mezi podběhy a 112 centimetrů od spodní hrany zadního opěradla. Problém je pouze v jednodché konstrukci závěsů, značně vysoké nakládací hraně (73 cm) i „schodu“ (20 cm), nejvíce ovšem v úzkém přístupovém otvoru, kterým se protáhne břemeno nanejvýš 43 centimetry silné. To je ovšem obvyklá cena za rekordní litry u dostupných sedanů.

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Avatar - Plautus
17. 9. 2009 12:28
Re: wow!
rozhodne bolo, ale keď vidím (je jedno, či ako vodič, či peší) ako sa správajú mnohí chodci, tak si myslím, že prejsť cez cestu (kdekoľvek a najlepšie šikmo) berú ako najväčšiu adrenalínovú zábavu 8-s na druhej strane, existujú medzi nami i takí, ktorí v zápchach vojdú na prechod pre chodcov a tiež takí, ktorých dráždi červená na semaforoch ako býkov v corride ;-\ ale musíme si priznať fakt, že z kapoty nikdy dobrá stolička nebude a zvyšovanie predných partií automobilov príliš veľa životov nezachráni...je to hlavne o prístupe ľudí k životu a nie o prístupe kapoty k nášmu zadku ;-)
Avatar - Ronault.
17. 9. 2009 12:08
Re: wow!
Tenhle problém se ale stává součástí všech aut, přitom to není ani vina desginerů či automobilek. Zvyšující se nároky na bezpečnost chodců si zvyšují předky aby sražený chodec spadl zadkem výše. 8-s Nevím jestli by nebylo lepší pod auta neskákat ;-\
Avatar - Plautus
17. 9. 2009 11:22
Re: wow!
tak nejak to vidím i ja, chce to potom použitie aspoň 18" diskov ako je to na jednom zo záberov a navyše v striebornej (svetlej) metalíze, prvky, ktoré tú ohromnú hmotu aspoň čiastočne kompenzujú [odkaz] inak je tá hmota takmer neúnosná a nevyzerá to "dobre položené na predok"...
17. 9. 2009 10:16
Re: wow!
Dívat se na to dá, ale zase je tam ten vysoký tupý předek a tím pádem opticky ohromná hmota nad předními koly. To už ani celkem hezké linky nezamaskují...
17. 9. 2009 09:10
Re: wow!
velmi pěkné! tohle je prostě stramák! jen ty zadní svítilny mi připomínají trochu Mondeo ,ale jinak moc pekný design :yes: