Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo – malý velký automobil

Diskuze (0)
Renault Kangoo je „malý“ víceúčelový vůz, který v současné době patří v Evropě k nejprodávanějším ve své kategorii – tzv. osobních užitkových automobilů.

Renault Kangoo je „malý“ víceúčelový vůz, který v současné době patří v Evropě k nejprodávanějším ve své kategorii – tzv. osobních užitkových automobilů. Kangoo již sice není nejžhavější novinkou (byl uveden do prodeje v říjnu 1997), ale v poslední době prošel významnými inovacemi a rozšířením nabídky modelových verzí. Pojďme se taky podívat, co nám nyní nabízí jeden z nejprodávanějších vozů této kategorie, která si získává stále větší popularitu zejména u tzv. aktivně žijících lidí. Nová řada Kangoo se prodává od července 2001.

Kangoo si od svého počátku získalo postavení nekonvenčního, prostého a praktického vozu, který boří hranice mezi rodinným a užitkovým vozem. Zejména vysoká variabilita a prostornost Kangoo s pěti plnohodnotnými sedadly a úložným prostorem 550 až 2500 litrů a to vše ve voze kratším než 4 metry si získává řadu příznivců. Rozšířená nabídka různých verzí navíc poskytuje možnost výběru modelu, který nejlépe vyhoví daným požadavkům. Kangoo je nabízeno v několika verzích karoserie, kde si zákazník může dle verze vybrat například jedny nebo dvoje posuvné zadní dveře. I přístup do zavazadlového prostoru si lze zvolit dle požadavků. Na výběr jsou nesouměrně dělené dvoukřídlé dveře nebo výklopná zadní stěna. Kangoo je ale samozřejmě nabízeno i v několika modelových verzích. Počínaje užitkovou verzí Express, přes příplatkovou tzv. poloterénní upravenou verzi, která nahrazuje model dříve nazývaný Pampa, až po model Kangoo 4x4, který se objevil na trhu koncem minulého roku.

Na vnějším designu modelů Kangoo bylo provedeno několik změn. Například boční ochranné lišty jsou širší, zpětná zrcátka mají aerodynamičtější tvar, nově byly koncipovány ozdobné kryty kol. Nová jsou i nedávno zavedená velká střešní okna (jedno pevné prosklené a jedno elektricky otevírací plátěné), která se za příplatek nabízí ve všech vyšších verzích. Vylepšen byl i interiér, který dostal nové barevné ladění, čalounění, odkládací prostory a hlavně technické úpravy, které zlepšují odhlučnění vozu. Palubní deska je nyní vyvedena ve dvou odstínech, což interiéru dodává větší světlost a zmírňuje jeho účelový vzhled. Nově je interiér vybaven i látkovými výplněmi v bočních panelech předních dveří. Přibyly i praktické kapsy na zadní straně předních sedadel. Nové jsou i střešní úložné moduly o objemu 60 litrů, které umožňují ještě efektivněji využít výšku vozu. Zesílení skel bočních oken o 22%, protihluková izolace palubní desky a kapoty, nové těsnění v bočních dveřích a mnoho dalších změn zejména v motorovém prostoru navíc zlepšují zvukovou izolaci. Vylepšena byla i aktivní a pasivní bezpečnost. Použitím nových měkčích pneumatik větších rozměrů (175/65 R14 místo 165/70 R14) a nižším profilem ve spojení s o 9 mm širším zadním rozchodem se zlepšilo pohodlí cestujících a jízdní stabilita vozu. Všechny tyto změny vedou také k menším bočním výkyvům a menší citlivosti na boční vítr. Ke značným úpravám došlo na brzdovém systému. Kangoo, má nyní v nabídce systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly na zadní kola EBV a asistenčním systémem brzd AFU, což je v této kategorii vozů neobvyklé. Pozadu nezůstává ani pasivní bezpečnost. Kangoo má nové výztuhy v předních dveřích a od září má i zesílené kryty blatníků. Pro ochranu osob ve voze má Kangoo v základní výbavě čelní airbag pro řidiče i spolujezdce. Navíc se nyní ve všech verzích nabízejí za příplatek i boční airbagy na předních sedadlech. Kangoo je vybaveno i předpínači a omezovači síly u bezpečnostních pásů na předních sedadlech a omezovači síly na postranních sedadlech vzadu. Přibyly i nové hlavové opěrky na zadních sedadlech. U verzí se zadním sedadlem děleným 1/3-2/3 má Kangoo na středním sedadle i systém pro upevnění dětské sedačky ISOFIX. Celá řada Kangoo je vybavena i automatickým uzamykáním dveří a zavazadelníku za jízdy (CAR) a kontrolkou upozorňující na případné špatné zavření dveří. Verze Kangoo je nabízena s těmito motory. U nejvyšších verzí se objevil nový 16ti-ventilový motor 1,6 litru o výkonu 70 kW (95 k). V nabídce se objevil i nový zážehový motor 1,2 16V o výkonu 55 kW (75 k), který nahradil 8-ventilový motor 1,4 litru o stejném výkonu. Také u vznětových motorů dojde ke změnám. Počátkem roku 2002 bude nahrazen motor 1,9 D o výkonu 47 kW (65 k) novým motorem 1,5 dCi, který dosahuje stejného výkonu. Dále bude v průběhu roku nahrazen i motor 1,9 dTi o výkonu 59 kW (80 k) novým motorem 1,5 dCi stejného výkonu.

Kangoo Express je od roku 1999 dodáván ve třech verzích (Express, velkoobjemová verze a verze s prodlouženou kabinou). Kangoo Express prokazuje schopnosti užitkového vozu zejména objemem nákladového prostoru, který je až 3 m3 (ve velkoobjemové verzi až 3,5 m3). Nákladní prostor se dá navíc ještě zvětšit otočením ochranné přepážky a sklopením sedadla spolujezdce. Jednoduše tak vznikne prakticky rovná využitelná plocha a je přitom zajištěna i ochrana řidiče. Kangoo Express navíc může pohodlně převážet dva a ve verzi s prodlouženou kabinou i více cestujících. Pozoruhodné je i užitečné zatížení vozu 600-800 kg. Praktickým prvkem za příplatek může být i výklopný zadní díl střechy, který umožňuje přepravu i velmi dlouhých předmětů. Kangoo Express se nabízí v prosklené nebo „celoplechové“ verzi a je nabízen s těmito motory - 1,2 litru s výkonem 43 kW (60 k), dále s motorem 1,4 litru o výkonu 55 kW (75 k), který se dodává také s automatickou převodovkou a koncem minulého roku obohatil nabídku motor 1,2 litru 16V o výkonu 55 kW (75 k). Nabídku vznětového motoru 1,9 D o výkonu 47 kW (65 k) rozšířil přeplňovaný vznětový motor 1,9 dTi o výkonu 59 kW (80 k).

Kangoo 4x4 je dalším nekonvenčním modelem Renaultu, který dokonce zatím nemá přímého konkurenta a je doplněním řady „čtyřkolek“ Renaultu jako je Scénic RX4. Kangoo 4x4 se na první pohled odlišuje několika praktickými vnějšími prvky sloužícími pro zesílení ochrany vozidla. Jsou to například robustnější přední i zadní nárazníky, ochranná lyžina motorového prostoru, zesílené podběhy kol a plastové obložení blatníků, které vizuálně vyvažují větší světlou výšku vozu. V této verzi 4x4 jsou navíc všechny uvedené části, stejně jako kryty nárazníků a boční ochranné lišty v barvě karoserie. Interiér verze 4x4 se liší bílým podkladem přístrojů a novým čalouněním "Natte", jímž jsou potaženy i výplně předních dveří. Kangoo 4x4 je na rozdíl od svého většího terénního bratra Scénic RX4 vybaveno adaptivní hydraulickou spojkou ATC (Automatic Torque Coupling) vyvinutou firmou Nissan. Přechod na pohon 4x4 však probíhá stejně jako u RX4 - automaticky, jakmile začnou prokluzovat přední kola. Adaptivní hydraulická spojka automaticky řídí rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle podmínek provozu a dle tří režimů závislých na rychlosti vozu. Na přední kola navíc působí protiprokluzový systém ASR. Kangoo 4x4 si zachovává přední nápravu typu McPherson, avšak se zesílením některých dílů a větším příčným výkyvem. Zadní náprava používá zcela nová vlečená ramena, která jsou svou konstrukcí blízká nápravě Scéniku RX4. Pro lepší průchodnost terénem byla samozřejmě zvětšena světlá výška vozu, která u Kangoo 4x4 činí 200 mm při prázdném vozu a 180 mm při plném naložení. Kangoo 4x4 dostalo i posílený brzdový systém se čtyřmi kotoučovými brzdami, doplněný systémem ABS spojeným s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV a asistenčním systémem brzd. Využití možností „čtyřkolky“ optimalizují i 15palcová kola pro provoz na silnici i v terénu. Jistě potěšující zprávou pro podnikatele pracující v těžším terénu bude i to, že Kangoo 4x4 bude následně nabízeno i v užitkové verzi Kangoo Express 4x4. Kangoo 4x4 se nabízí se dvěmi pohonnými jednotkami. První možností je 16ti ventilový zážehový motor 1.6 litru s výkonem 70 kW (95 k). Od nového roku lze Kangoo 4x4 vybavit i přeplňovaným vznětovým motorem 1.9 dTi o výkonu 59 kW (80 k).

Diskuze (0)