Renault Kangoo přijíždí v prodloužené verzi, nabídne 1.024 možností sezení
Pět plnohodnotných zadních sedaček a ještě půl kubíku prostoru pro náklad nabídne prodloužená verze Renaultu Kangoo, kterou automobilka odhalila na mnichovském autosalonu IAA. Pod kapotou budou konvenční i elektrická pohonná ústrojí.
Mnichovský autosalon je kromě řady elektromobilů premiérou také prodloužené varianty Renaultu Kangoo. S názvem Grand Kangoo a délkou bočních posuvných dveří 83 cm – o 18 více než u krátké verze – vypadá vážně velký, ale automobilka nezveřejnila, o kolik narostl v celkové délce. Fotografie nicméně ukazují, že nárůst proběhl jak na rozvoru náprav, tak i na zadním převisu.
Větší délka znamená, že se do dvou zadních řad vejde celkem pět individuálních sedaček, které jsou samostatně sklopné i vyjímatelné. Všechny také mají úchyty Isofix pro dětské sedačky. Pravé přední opěradlo lze také sklopit a poté lze ve voze převézt až 311 cm dlouhý předmět. Možností konfigurace je podle automobilky až 1.024.
Celkový objem zavazadelníku je od 500 litrů v případě všech sedaček na svém místě až po 3.750 litrů poté, co pět zadních vyjmete. Kromě toho je různě po interiéru celkem 58 litrů odkládacích prostor. Zadní čelo může být výklopné, nebo tu můžou být klasická vrata jako u dodávky.

Co do designu i přední části kabiny je novinka shodná s již známým kangoo, tak pojďme rovnou na techniku. V útrobách vozu může pracovat 130k zážehový motor se šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, anebo 95k turbodiesel s manuálním řazením.
Kromě toho je k mání i elektrická verze Grand Kangoo E-Tech, která spalovací motor nahrazuje 121k elektromotorem. Ten čerpá energii z 45kWh baterie a dojezd na jedno nabití je až 265 km dle měřicí metodiky WLTP. Standardem je 22kW palubní nabíječka, která baterii doplní z 15 na 80 % za 2 h 40 min, za příplatek vůz půjde nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 80 kW. Takovým způsobem je v ideálních podmínkách možno dobít energii na 170 km jízdy za 27 minut.
Po stránce výbavy zatím není automobilka příliš sdílná, počítejme však se stejnými prvky jako v případě krátkého kangoo. Tisková zpráva zmiňuje ve standardu elektrická přední i zadní okna, infotainment s barevným dotykovým displejem či couvací kameru. K mání bude také celkem 14 jízdních asistentů a hlídačů včetně systému poloautonomní jízdy úrovně 2.
Objednávkové knihy se otevřou ještě letos a první dodávky zákazníkům začnou zkraje roku 2024. Výroba zůstává ve Francii, konkrétně v závodě Maubeuge na severu země.