Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna Coupé: Nová fotogalerie

Aleš Dragoun
Diskuze (153)
V Cannes probíhá filmový festival, v ulicích Monackého knížectví se jela Velká cena a francouzský Renault na obou místech poprvé neoficiálně ukázal novou Lagunu Coupé. Na světlo se dostaly i další informace.

Laguna Coupé bude vybavena, stejně jako liftbacky a kombi verze GT, řízením všech kol. Pod kapotou najdou místo dva nové vidlicové šestiválce: tříapůllitrový zážehový agregát nabízí 175 kW, přeplňovaný vznětový motor dCi pak o dva kilowatty méně.

V sobotu 24. května dorazil na již zmiňovaný filmový festival v Cannes prezident Renaultu Carlos Ghosn právě v tomto novém voze. Francouzská automobilka je totiž již celé čtvrtstoletí partnerem festivalu. Dvě nové Laguny Coupé se pak proháněly po monackém okruhu, za volanty seděli testovací jezdci týmu ING Renault F1 Lucas di Grassi a Romain Grosjean.

Sériová Laguna Coupé samozřejmě vychází ze studie, představené loni ve Frankfurtu. S oběma motory je schopna zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund. Na délku měří 4640 mm, na šířku 1830 mm, je 1400 mm vysoká a vzdálenost mezi nápravami činí 2690 mm.

Design nového kupé je bezesporu elegantní s vyváženými proporcemi. Dlouhá kapota, u velkých kupé takřka nezbytná, kontrastuje s kratičkým zadním převisem. Vzadu si pak našly místo úzké světlomety se světelnými diodami.

Aktivní podvozek s řízením všech kol se zrodil v hlavách vývojářů z oddělení Renault Sport. Při nižších rychlostech, kdy se zadní kola natáčejí proti předním, umožňuje tento systém lepší manévrovatelnost. Řízení je rychlejší a vůz se lépe ovládá na klikatých silničkách i v městském provozu. Pokud se přece jen řidič dostane na limit, zasáhne ESP. Díky řízení všech kol se však limity prvního zásahu elektroniky posunuly dále, natočení kol je totiž rychlejší a efektivnější.

Ještě k pohonnému ústrojí: točivý moment vznětového šestiválce vrcholí hodnotou 450 Nm, zážehová pohonná jednotka dosahuje 330 Nm. Točivý moment přenáší na přední nápravu nová šestistupňová automatická převodovka AJO. Laguna Coupé také bude čerpat ze stávající nabídky motorů, takže se pod kapotami s největší pravděpodobností objeví i dvoulitrové zážehové a vznětové agregáty.

Tento pátek, 23. května, byly spuštěny nové webové stránky www.laguna-coupe.com, vyvinuté ve spolupráci se společností Microsoft. Nové kupé pak bude mít oficiální světovou premiéru na podzimním autosalonu v Paříži a hned po jeho skončení se uskuteční předváděcí jízdy pro motoristické novináře.

Aleš Dragoun
Diskuze (153)
Avatar - toryu1
25. 6. 2008 15:21
Re: Laguna Coupe
Tak včera jsem na Zličíně nové GT viděl osobně a objednal si půjčení na první volný termín >:D , Vypadá vážně skvostně... přesně jak říkáš, tole jsem nečekal. Budu si muset na ni opravit názor 8-s ... Je to pecka
Avatar - Dylan McKay
1. 6. 2008 19:00
Re: Bude Laguna Coupé lepší než Audi A5?
Vidíš, Ado, a já si to o tobě myslel hned. Díky za přiznání, kocoure... ;-)
30. 5. 2008 09:22
Re: Bude Laguna Coupé lepší než Audi A5?
No konečně Ádo! Kde ses zase poflakoval. Tak kolik Rendlíků jsi dal tentokrát na D1? Počítej ale jenom ty který si předjel, ne ty stovky odstavených Rendlíků po obou stranách silnice >:D
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2008 00:47
Re: Bude Laguna Coupé lepší než Audi A5?
"Mám bohaté zkušenosti, mám velké srovnání, vím co píšu..."

Zkrátka jsem největší, nejchytřejší, nejbohatší, všude jsem byl, všechno znám a od všeho mám druhé klíče a proto preferuji rendlíky... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :no:
28. 5. 2008 13:47
Re: a co Citroen?
ja si myslim ze citroen si to najlepsie nechava na koniec :yes: uz normal C5 je najkrajsie auto segmentu a ak bude to´coupe bude to naj kupecko aj medzi krasavcami ako je A5 a 3coupe. Ked to k tomu prida HYDRACTIVE 3+ a kvalitne motory napr:3.0i V6(pozdravujem DARJU) tak nemcuri sa mozu zacat troska bat :-) aj ked premiova znacka je premiova :yes: