Renault Master má být s novou tváří bezpečnější i hospodárnější
Renault nabízí první ochutnávku modernizovaného modelu Master. Tato vlajková loď mezi lehkými užitkovými modely francouzské značky se dočkala úprav designu i techniky.
Renault Master se jako větší souputník Renaultu Traffic vyrábí už od roku 1981. V pořadí druhá generace byla na trhu od roku 1998 a v roce 2003 podstoupila výrazný facelift. Aktuální, v pořadí třetí, generace byla uvedena v roce 2010 a má za sebou několik menších modernizací.

Nejvýraznější proměnu vzhledu pro modelovou řadu Master od již zmiňovaného roku 2010 přináší letošní rok. Zcela nové je provedení předních partií, které samotná automobilka uvádí jako větší a robustnější. Provedením předního nárazníku, masky chladiče, světlometů s LED světly pro denní svícení i kapoty motoru se nyní Master přibližuje osobním modelům značky Renault.
Na kompletně přepracovanou příď navazují změny v kabině, v níž je zcela nová palubní deska s novým přístrojovým štítem, volantem i řadicí pákou. Provedené změny mají přispět ke zvýšení komfortu a bezpečnosti ovládání vozu, na čemž se samozřejmě podílí i řada asistenčních systémů.
Novinkou mezi nimi je Rear View Assist, což je kamera, sledující prostor za vozem, jejíž obraz se promítá na displej nahrazující klasické vnitřní zpětné zrcátko, které se u dodávek bez prosklené zádi nepoužívá. Side Wind Assist je rovněž novinkou a jak napovídá jeho označení, má pomáhat se stabilizací vozu při jízdě v silném bočním větru.
Modernizace modelové řady Master se vedle vzhledu exteriéru, provedení interiéru a nabídce asistenčních systémů projevuje i pod kapotou. Přepracovaný vznětový motor 2,3 dCi bude k dispozici v několika provedeních s výkony až do 132 kW (180 k) a točivým momentem až 400 N.m. Ve srovnání s dosavadním verzemi modelu Master má tento motor nabízet spotřebu paliva nižší až o jeden litr na 100 km. V závislosti na provedení bude spolupracovat se šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou.
Renault bude i přepracovaný Master nabízet v provedení Z.E. s čistě elektrickým pohonem. Tato verze bude mít i nadále elektromotor o výkonu 57 kW (76 k) a točivém momentu 225 N.m. Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 33 kWh, jejichž nabíjení na plnou kapacitu zabere kolem šesti hodin.
Maximální rychlost je omezena na 100 km/h. Dojezd podle NEDC má být 200 km, ale výrobce uvádí í vlastní hodnotu, která se má v závislosti na provozu a zatížení pohybovat kolem 120 km.
Renault Master má být ve své nejnovější podobě na evropském trhu k dispozici od podzimu 2019. Zároveň se zahájením prodeje mají být k dispozici i bližší specifikace nabízených provedení přepracované pohonné jednotky.
Zdroj: Renault