Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Master
Renault Master
Renault Master
Renault Master
29 Fotogalerie

Renault Master má být s novou tváří bezpečnější i hospodárnější

Renault nabízí první ochutnávku modernizovaného modelu Master. Tato vlajková loď mezi lehkými užitkovými modely francouzské značky se dočkala úprav designu i techniky.

Renault Master se jako větší souputník Renaultu Traffic vyrábí už od roku 1981. V pořadí druhá generace byla na trhu od roku 1998 a v roce 2003 podstoupila výrazný facelift. Aktuální, v pořadí třetí, generace byla uvedena v roce 2010 a má za sebou několik menších modernizací.

Video placeholder
Renault Master • Zdroj: Renault

Nejvýraznější proměnu vzhledu pro modelovou řadu Master od již zmiňovaného roku 2010 přináší letošní rok. Zcela nové je provedení předních partií, které samotná automobilka uvádí jako větší a robustnější. Provedením předního nárazníku, masky chladiče, světlometů s LED světly pro denní svícení i kapoty motoru se nyní Master přibližuje osobním modelům značky Renault.

 

Na kompletně přepracovanou příď navazují změny v kabině, v níž je zcela nová palubní deska s novým přístrojovým štítem, volantem i řadicí pákou. Provedené změny mají přispět ke zvýšení komfortu a bezpečnosti ovládání vozu, na čemž se samozřejmě podílí i řada asistenčních systémů.

 

Novinkou mezi nimi je Rear View Assist, což je kamera, sledující prostor za vozem, jejíž obraz se promítá na displej nahrazující klasické vnitřní zpětné zrcátko, které se u dodávek bez prosklené zádi nepoužívá. Side Wind Assist je rovněž novinkou a jak napovídá jeho označení, má pomáhat se stabilizací vozu při jízdě v silném bočním větru.  

 

 

 

Modernizace modelové řady Master se vedle vzhledu exteriéru, provedení interiéru a nabídce asistenčních systémů projevuje i pod kapotou. Přepracovaný vznětový motor 2,3 dCi bude k dispozici v několika provedeních s výkony až do 132 kW (180 k) a točivým momentem až 400 N.m. Ve srovnání s dosavadním verzemi modelu Master má tento motor nabízet spotřebu paliva nižší až o jeden litr na 100 km. V závislosti na provedení bude spolupracovat se šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou.

 

Renault bude i přepracovaný Master nabízet v provedení Z.E. s čistě elektrickým pohonem. Tato verze bude mít i nadále elektromotor o výkonu 57 kW (76 k) a točivém momentu 225 N.m. Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 33 kWh, jejichž nabíjení na plnou kapacitu zabere kolem šesti hodin.

 

Maximální rychlost je omezena na 100 km/h. Dojezd podle NEDC má být 200 km, ale výrobce uvádí í vlastní hodnotu, která se má v závislosti na provozu a zatížení pohybovat kolem 120 km.

 

Renault Master má být ve své nejnovější podobě na evropském trhu k dispozici od podzimu 2019. Zároveň se zahájením prodeje mají být k dispozici i bližší specifikace nabízených provedení přepracované pohonné jednotky.

 

Zdroj: Renault