Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Megane: ceny na českém trhu začínají na 299.900,- Kč

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 10. 1. 2009 • 06:33
81
372
Zobrazit náhledy (81)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Dnes vám představujeme výbavy a ceny nového Megane hatchback, zítra na našich stránkách naleznete představení minimálně stejně zajímavé verze Coupé.

Nová generace vozu Renault Megane přichází dost možná v klíčový okamžik. Globální ekonomická finanční krize tvrdě dopadá i na výrobce automobilů, kteří na zaznamenávají na svých hlavních trzích (často drastické) snižování prodejů. Konkrétně Renault zaznamenal, při meziročním srovnání, v prosinci propad prodeje svých vozů v Rumunsku, Turecku či Španělsku o více než 50 %. Celá Renault Group se meziročně propadla o 4,2 %, když loni vyrobila 2.381.000 vozů. Největší pokles (11,8 %) zaznamenala automobilka v EU, naopak na africko-asijském trhu v roce 2008 prodeje vzrostly o 12,2 %. Dalším trhem, který by mohl v boji s finanční krizí být renaultu oporou je Střední a Jižní Amerika, kde se zejména Brazílie podílela na meziročním růstu 4,2 %.

Vedení Renaultu je i přes krizi optimistické. Renault má totiž velmi mladou flotilu vozů, což by se mohlo nakonec ukázat jako klíčová výhoda. Vždyť jen za minulý rok uvedla na náš trh tato francouzská automobilka 13(!) nových modelů. Popřejme tedy Renaultu hodně úspěchu ve značně nejistých vodách světového automobilového trhu a zaměřme se na novinku, Megane hatchback, konkrétněji.

Nový Megane přichází na trh s velmi zajímavou první cenou 299.900,- Kč za model vybavený benzinovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kW. Všechny vozy jsou již v základní výbavě vybaveny stabilizačním systémem ESP nebo například klimatizací. Zavazadlový prostor se zvětšil na 372 litrů, což je o celých 42 litrů více, než u předchozí generace. Protože je Megane hatchback často využíván jako rodinný vůz je potěšitelné, že v testech Euro-NCAP dosáhla nová generace tohoto vozu na plný počet (37/37) bodů v oblasti pasivní bezpečnosti posádky. V interiéru zmiňme alespoň jednu drobnost a tou je velmi velké spektrum nastavení sedadla řidiče. To může být posouváno o 24 cm horizontálně a o 7 centimetrů vertikálně, což je v této třídě vozů nebývale velký rozsah. Velmi vítané je i lehké mezigenerační zhubnutí Meganu hatchback, který nyní ve srovnatelné výbavě váží o 8 kg méně než jeho předchůdce.

Pojďme si ale říci něco o výbavách. V základním stupni Authentique nalezneme již výše zmíněné ESP a manuální klimatizaci, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, Renault Keyless Drive, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, plechová kola s ozdobnými kryty o velikosti 15“, stěrač zadního okna či dělená zadní sedadla.

Ve druhém stupni Expression nám Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP4 (4 x 15 W). Některé prvky příplatkové výbavy nedostupné pro Authentique je v tomto stupni možno přiobjednat (hlavové airbagy, dvouzonová aut. klimatizace atd.)

Výbava Dynamique k výše jmenovaným přidává 16“ disky z lehkých slitin, volant a hlavici řadicí páky v kůži, hlavové airbagy, dvouzonovou automatickou klimatizaci se třemi režimy či kapsy na zadní straně předních sedadel.

Nejvyšší výbava Privilege obsahuje navíc hands-free kartu Renault, elektricky sklopná vnější zrcátka, úložní schránku v zadní loketní opěrce či rádio vylepšené o 3D zvuk Arcamys (softwarová úprava zvuku) a Bluetooth konektivitu (4 x 30 W). Jak vidno z tabulky, pokud chcete nejvyšší výbavu, musíte si pořídit vůz se vznětovým motorem.

Renault Megane - ceny na českém trhu
Motor 1,6 (100k) 1,6 (110k) 1,5 dCi (85k) 1,5 dCi (105k) 1,9 dCi
Zdvihový objem [cm³] 1598 1598 1461 1641 1870
Válce/ventily 4/4 4/4 4/2 4/2 4/2
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] 74/5500 81/6000 63/3750 78/4000 96/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] 148/4250 151/4250 200/1750 240/2000 300/1750
Max. rychlost [km/h] 190 195 175 190 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,5 12,9 10,9 9,5
Průměrná spotřeba [l/100 km] 6,7 6,9 4,5 4,5 5,1
Cena Autentique [Kč] 299.900,- - 349.900,- - -
Cena Expression [Kč] 329.900,- 349.900,- 379.900,- 399.900,- -
Cena Dynamique [Kč] - 384.900,- - 434.900,- 464.900,-
Cena Privilege [Kč] - - - 449.900,- 479.900,-

pozn.: v cenách vozů není zahrnuta povinná výbava.

Z dalších zajímavých prvků příplatkové výbavy jmenujme například zadní parkovací senzory (+10.000,-), systém kontroly tlaku v pneu (+3.000,-), Bi-xenonové světlomety s funkcí MBL (+25.000,-), elektrické panoramatické střešní okno (+25.000,-),kožené čalounění (+50.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+5.500,-), či navigační systém Carminat DVD (+45.000,-). Filtr pevných částí u dieselových motorů není v nabídce (i přes ekologické označení "eco2") a objeví se až s příchodem motoru 2.0 dCi na podzim. Motorovou paletu na jaře doplní i nový maloobjemový přeplňovaný motor 1,4 TCe, silnější 2,0 TCe je vyhrazen pouze pro verzi Coupé.

Výroba tohoto vozu bude probíhat výhradně ve španělské Palencii, kde je momentální instalovaná kapacita 310 tisíc vozidel ročně. Nový Megane se na našem trhu začne oficiálně prodávat od 12.1. 2009.

Témata
12. 1. 2009 23:12
Re: S chválou bych brzdil...
Nahoď svoje rozmery nech môžem oponovať.
12. 1. 2009 23:10
Re: BOD ZLOMU
>:D >:D >:D >:D >:D A kde si jazdil s novým Meganom minulý štvrtok?
12. 1. 2009 23:07
Re: BOD ZLOMU
A kde si sa s ním previezol?
12. 1. 2009 22:53
Re: Bomba
GTI s DSG? Pekná pitchovina. Megane RS to istí. Golf si získal priaznivcov hlavne s prvými generáciami, keď to bolo ozaj ľudové vozidlo, podporený nemeckým patriotizmom sa z neho stal kult a ostatní, čo si chceli niečo alebo niekomu dokázať si ho kúpili tiež. Nič proti Golfu, dnes som na ňom jazdil, ozaj výborné vozidlo ale jazdil som aj s novým Meganom a každé z aut má v niečom trochu naviac. A pre tunajšie trhy je dosť dôležitým aspektom aj cena, kde Megane jednoznačne kraľuje.
12. 1. 2009 22:32
Re: Solidní nabídka
Zas si Nemci postavili test podľa svojho.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud