Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane: Ceny ve Francii začínají na 18.400 Euro (460.000,-Kč)

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Renault už před pařížským autosalonem zveřejnil ceny nového modelu Mégane na domácím francouzském trhu. Poměrně neúplná nabídka zahrnuje momentálně jediný zážehový motor a tři známé turbodiesely.

Základní cena ve Francii (18.400 Euro, cca 460.000,-Kč), odpovídá pětidveřovému modelu s motorem 1,6 16V (81 kW) se šestistupňovou převodovkou s výbavou Authentique. Ta obsahuje vždy přední, boční a hlavové airbagy, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky seřiditelná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové startování (karta místo klíče) nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem. Pouze za příplatek je k dispozici ESP (300 Euro).

Nový Volkswagen Golf se s motorem 1,4 16V (59 kW) a pětidveřovou karoserií prodává ve Francii za 16.570 Euro (cca 415.000,-Kč). Menší objem motoru a jen pětistupňová převodovka jej na poli jízdní dynamiky odsuzují k prohře, ale výbavou se Méganu přinejmenším vyrovná. Ani základní Golf 1,4 16V Trendline nemá ve Francii ESP (+389 Euro), ale ani rádio. Poloautomaticky regulovaná klimatizace, ani sedm airbagů však nechybí.

Za příplatek 1.300 Euro se dostanete u Renaultu na vyšší úroveň Expression, kdy se stejným zážehovým motorem pořídíte Mégane za 19.700 Euro (cca 492.500,-Kč). Ve výbavě pak jsou navíc přední mlhové světlomety, automaticky regulovaná klimatizace, bederní opěrka sedadla řidiče, centrální zamykání nebo hands-free sada s Bluetooth.

Škálu vznětových motorizací tvoří zatím tři motory. První dva 1,5 dCi mají výkony 63 a 78 kW a spotřebu v kombinovaném cyklu 4,5 l/100 km. Vrcholem je momentálně jednotka 1,9 dCi (96 kW). S výbavou Dynamique už si základní zážehový motor ve Francii nekoupíte. První turbodiesel se 78 kW pak stojí 23.400 Euro, tj. o 1.100 Euro více než výbava Expression. Proti ní je sériová výbava rozšířená o ESP, výškové nastavení obou předních sedadel, bezklíčový přístup do vozu, výkonnější audiosystém, 17palcová kola z lehkých slitin nebo kůží potažený věnec volantu.

Renault Mégane 2009 - Ceny ve Francii
Motor1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi1,9 dCi
Zdvihový objem [cm3]1598146114611870
Válce/ventily4/44/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/-63/-78/-96/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]151/-200/-240/-300/-
Max. rychlost [km/h]195175190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,512,910,99,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,94,54,55,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1215121512151310
Cena Authentique [Euro]18.40019.60021.000-
Cena Expression [Euro]19.70020.90022.30023.100
Cena Dynamique [Euro]--23.40024.200

Motor 1,6 16V je dodáván také ve verzi, která umí spalovat etanol, přičemž ceny se u této verze nemění. Na jaře 2009 se v nabídce objeví nový motor 2.0 dCi (118 kW) a také zážehový motor 1,4 TCe (96 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (57)
20. 10. 2008 16:06
Re: Nějak je ta diskuze mimo
Že ty máš slabost pro Frantíky ;-)

Vždyť se tak nečerti. Já to nemyslel zas tak úplně špatně. Jasně, některé věci tam mají vychytanější než my, jiné ne.

Možná jsem se nechal unést a zobecňoval jsem, ale moje zkušenost z práce s "kolegy" ze sladké Francie je taková, že jsou to blbci.

O našich dálnicích se snad nebudem bavit, tam je to ráj pro Chocholouška, souhlas.

Jinak jsem vlastníkem vozidla francouzské proveniencie a jsem s ním velice spokojen :yes:
20. 10. 2008 12:47
Re: Nějak je ta diskuze mimo
Když se chce tak se dá :-)
20. 10. 2008 12:37
Re: Nějak je ta diskuze mimo
Však sa pozri na ten prehlad cien čo napísal T613. Prepočítaval som to na české (sorry, bývam v Čechách, takže nemám moc prehlad o vývoji kurzu na Slovači) a mne to vychádza 460 tis Vs. 537 tis. Takže rozdiel necelých 80 tis.

U nás pepíkov je Laguna myslím od 490 tis. Takže očakávám Megana niekde okolo 420-430. Podobne ako je aj Megana II.

Dobré nie? :-!
Avatar - jurajos
20. 10. 2008 12:26
Re: Nějak je ta diskuze mimo
O tom nepochybujem. ;-) Nie vážne. Až dorazí Megan na trh a jeho cena bude o 50 a viac tisíc nižšie ako cena Laguny potom poviem ok...sorry. Zatiaľ je to v mojich očiach špatný vtip.
20. 10. 2008 12:25
Re: Nějak je ta diskuze mimo
Propad eura byl prostě rychlejší, než tiskárny na reklamní letáky. Přesto se prodávalo vesele dál. Každopádně těch, co si dokážou koupit auto venku je málo a těch, co maj "cash" ještě míň. A to nejen u nás.