Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Coupé 1.2 TCe – Parádní stylovka

Jan Mička Jan Mička 10. 2. 2014
31
270
Zobrazit náhledy (31)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Kompaktní kupé s dynamickými tvary je nejčastějším snem mladých řidičů. Renault Mégane Coupé GT Style s turbomotorem 1.2 TCe o výkonu 85 kW může být v tomto ohledu zajímavou volbou.

Přestože modelová řada Mégane nabízí od všeho něco, volba mladých řidičů by zcela určitě padla na karoserii kupé. Ta prošla stejně jako kombi a pětidveřový hatchback koncem loňského roku modernizací, která se v přední části projevila radikálněji než kdy jindy. Zpátky je konvenční maska chladiče s horizontální lištou a velkým logem výrobce, dynamicky vyhlížející nárazník má nyní šikovně zakomponované diody pro denní svícení. Vzadu byste ale změny hledali marně, což je trochu škoda.

Mégane Coupé však může být ještě atraktivnější. Za příplatek 15.000 korun lze přikoupit optický paket GT Style, který vůz vyzdobí ocelově šedými kryty vnějších zpětných zrcátek, klikami dveří v tomtéž provedení a především rozměrným zadním difuzorem. Na atraktivní litá 16“ kola si připravte 7.500 korun, ty se ale v podbězích vozu trochu ztrácí. O palec větší disky samozřejmě pořídíte, ovšem pouze s nejvyšší výbavou Zen za 30.000 korun, která však přidá také turbomotor 1.2 TCe posílený na 97 kW.

Interiér

Zatímco zvenku jsou modifikace spojené s faceliftem patrné na první pohled, uvnitř je vyjma nových dekorů všechno při starém. Minimálně u předních sedadel s měkčím polstrováním a výraznějším bočním vedením to ničemu nevadí, středová konzola už má ale nejlepší roky za sebou. Z ergonomického hlediska by neškodila změna pozic panelů autorádia a klimatizace, klasické otočné ovladače pro nastavení teploty by také odvedly daleko lepší službu než stávající kolébkové řešení.

renault testy nizsistredni kupe renault testy nizsistredni kupe
 

Posaz za volantem není optimální. Sedí se poměrně vysoko a palubní deska je pod spodní hranou čelního skla dost utopená, takže na kapličku přístrojů musíte trochu shlížet. Řešení s centrálně umístěným rychloměrem vypadá efektně, vzhledem k jeho výraznému naklonění však počítejte s odrazy slunečních paprsků a horší čitelností.

Renault Mégane Coupé má proti klasickému pětidveřovému provedení o milimetr kratší rozvor náprav. To by samo o sobě ničemu nevadilo, silně se svažující linie střechy však omezuje využitelnost zadních sedadel. Za průměrně vzrostlého řidiče se v reálu pohodlně usadí snad jenom dítě, s výhledem vzad při couvání to také není žádná sláva. Zavazadelník o základním objemu 344 litrů je pro běžné denní použití plně dostačující, nepotěší pouze menší vstupní otvor a vysoká nákladová hrana.

Motor

Přeplňovaná zážehová dvanáctistovka TCe se v Renaultu Mégane objevila již před faceliftem a v rámci výbavové linie Life je dostupná pouze ve slabším provedení s 85 kilowatty. Maximální točivý moment 190 N.m nastupuje ve 2000 min-1, vytáčet motor výrazně přes 3500 otáček už ale nemá většího smyslu. To je samozřejmě trochu škoda, protože všech 115 koní se podle hodnot výrobce projevuje ještě o tisíc otáček výše.

renault testy nizsistredni kupe renault testy nizsistredni kupe
 

Při klidném stylu nelze motoru upřít elán a vysokou míru kultivovanosti. Standardem a zároveň jedinou možností je jeho spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, dvouspojkovou skříň EDC dostanete pouze se silnější variantou o výkonu 97 kW turbodieselem 1.5 dCi (81 kW). Ten nám také z dlouhodobého hlediska připadá jako daleko zajímavější volba. Příplatek za něj činí dalších 30.000 korun (s výbavou Life jsme již na 365.000 Kč), spotřeba paliva je však v tomto ohledu rozhodující. Výrobce sice uvádí, že by neměl maloobjemový turbomotor kombinovaně spotřebovat více než 5,3 l na 100 kilometrů, reálně však počítejte spíše se sedmi litry a lepší to nebude ani na dálnici, kde motor při 130 km/h točí obvyklých 2.800 otáček a nestydí se říct o 7,5 l na 100 km.

Jízda

Ačkoliv se Renault Mégane Coupé tváří jako sportovní auto, vyhovovat bude spíše nenáročnějším řidičům. Ve většině případů je jízda na 16“ kolech plavná a příjemná, ovšem do chvíle, kdy narazíte na ostré příčné nerovnosti. Auto znervózní, zezadu se začnou ozývat dunivé zvuky a tlumiče mají spoustu práce s udržením kol v co nejdokonalejším kontaktu s vozovkou. V zatáčkách se toto nastavení projevuje uskakováním zádě a na limitu počítejte spíše s přetáčivým charakterem, který krotí benevolentní stabilizační systém.

renault testy nizsistredni kupe renault testy nizsistredni kupe
 

Mírná přetáčivost však nemusí být vždycky na škodu. Vůz totiž na kvalitním povrchu působí velmi lehkým dojmem a snadno se nechá zlákat k ostřejšímu projetí zatáček. V tu chvíli je ale dobré bedlivěji sledovat práci řízení. To totiž rozhodně není z nejpřesnějších a především okolo středové polohy může snadno nastat situace, že zkrátka neodhadnete správný úhel natočení volantu. Nebýt pocitově gumových dorazů řadicí páky, zcela by vymizely výhrady vůči manuální šestistupňové převodovce.

Závěr

Zvažujete-li koupi Renaultu Mégane Coupé, rozhodně se poohlédněte po jednom z moderních přeplňovaných agregátů. Mimořádně kultivovaná dvanáctistovka je pro běžné ježdění jako dělaná, pokud jí však povolíte uzdu, očekávejte vyšší spotřebu. Přípatek 15.000 korun za optický paket GT Style je na zvážení, finance lépe vynaložíte koupí úspornějšího vznětového agregátu.

240p360p480p720p

Nejlevnější verze modelu304.900 Kč (1.6 / 81 kW Life)
Základ s testovaným motorem334.900 Kč (1.2 TCe / 85 kW Life
Testovaný vůz s výbavou381.700 Kč (1.2 TCe / 85 kW Life)

Plusy

  • Nízká základní cena
  • Velká palivová nádrž
  • Tichý a kultivovaný motor
  • Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením

Minusy

  • Nízko umístěná palubní deska
  • Nepřesné řízení
  • Špatný výhled vzad
  • Vyšší spotřeba paliva
  • Ergonomie středové konzoly

Foto: Petr Homolka

Témata
Renault Mégane Coupé 1.2 TCe
Cena základní sestavy 334 900 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizace a další. Kč
Cena testované sestavy 381 700 Kč
Výbava testované sestavy Paket GT Style (+15.000 Kč), metalický lak (+14.200 Kč), litá 16“ kola (+ 7.500 Kč), uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou (+ 10.100 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.6 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 344 / 991
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 466
Rozměr pneu: 205/55 R 16
Renault Mégane Coupé 1.2 TCe
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4312
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 140
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

hodnocení?
| 12. 2. 2014
Proto jsem napsal zhruba. Samozřejmě, že pro přesný objem bude lepší číslo. Pointa je, že ne vždy potřebuješ přesný údaj. A ne vždy jsou data tak složitá, abys potřeboval čísla/ písmena. Dokud je údajů málo, tak na tom tolik nezáleží, protože je zvládneš bez problémů zpracovat. Ale jakmile musíš sledovat hodně dat, tak dojde na lámání chleba.

Když se budeme bavit o řízení, tak do toho taháme i to, jak kdo řídí a jak je celý "kokpit" uspořádaný (včetně provedení konkrétního displaye/ budíku). Vezmu sebe. Řídím citem. Pokud jedu pomalu, tak proto, že si nemyslím, že mohu jet rychleji. Pohledem na přístroje se jen ujišťuji, že nejedu rychleji, než chci. I rychlost udržuji hlavně citem. Přístroje jsou jen kontrola. Přesnou rychlost tedy nepotřebuji. Potřebuji vědět, jestli jsem nad limitem a jak moc. Opět, ne přesně, jen abych mohl zvolit vhodnou reakci. Ani mozek by neměl počítat přesný rozdíl mezi rychlostí, kterou jedeš, a rychlostí, kterou chceš jet, protože by to bylo pomalejší, než ti jen nějak sdělit, jak moc velký rozdíl to zhruba je (tedy, k přesnému výpočtu i může dojít, ale na úrovni, kde k přesnému výsledku nemáš přístup).

Jak už jsem napsal v minulém příspěvku, můj mozek ví, kde je na stupnici 30, kde je 50 atd. Vyznačení konkrétního místa zvedá jistotu a je tedy příjemné. Zajímavou vlastností digitálních displayů je, že mozek dokáže zaznamenat změnu i o jednotku a to i když na něj vidí jen periferně, protože i to je velká změna u relativně malých čísel. Co ale číslům chybí, je očividný rozdíl mezi velkým a malým číslem o stejném počtu číslic. 257 není očividně větší než 783. Ne ve smyslu, v jakém je sklenice ze 3/4 plná plnější než stejná sklenice z 1/4 plná. Je to matematická záležitost, nikoli vizuální.
hodnocení?
| 12. 2. 2014
Zvládnu, ale ještě rychleji vstřebám to číslo. Možná jsem v tom trochu atypický, já si obecně s čísly rozumím líp, ale prostě ten údaj je pro mě "vstřebatelnější".

Nemyslím si, že je to vhodný příklad. Hlavně proto, že by bylo důležité, proč chceš koukat na plnost té sklenice, resp. s čím to porovnáváš. Jestli s nějakou představou o plné sklenici, rychlejší bude kouknout se na sklenici, jestli teda je OK. Pokud odměřuješ 300 ml třeba do nějakého receptu, budeš koukat na ten display...

A tady jsme u toho, proč koukáme na rychloměr - abychom to porovnali s nějakou pevnou hodnotou - 30 50 80 110 km/h, ne s nějakou hypotetickou představou a la jedu rychle. A k tomu je lepší sledovat číslo, nemyslím si, že by ručička zaostávala, ale číslo je efektivnější... :-)

Pěkné by bylo, kdyby se propojil výstup ze čtení značek přímo na rychloměr, kde by se osvítila konkrétní hledaná ryska, rysky vyšších rychlostí by naopak potemněly, pak by to bylo něco...
Verdikt je :no: :no: :no: :no: je to poslední kreatura, se kterou bych chtěl jezdit :no:
hodnocení?
| 11. 2. 2014
Také jsem nepsal, že s tím máš problém. Nicméně tuhle konkrétní operaci zvládneš na budíku snadněji, než jsi popsal, protože víš, kde ručička má být.

Pokud se nad tím chceš zamyslet, vem si třeba sklenici kapaliny. Řekněme malé pivo. Čirá sklenice, dobré osvětlení, kapalina se slušným kontrastem, pěnu pomineme. Když chceš zjistit, jestli je sklenice zhruba plná, bude rychlejší pohled na ni, nebo na údaj v mililitrech na displayi? Co když sklenic bude deset?

Asi nejsilnější stránkou čísel je přesnost u složitějších údajů. Ale člověk ne vždy potřebuje přesnost.
Avatar - Emel
Nechci být hnidopich,
| 11. 2. 2014
Možná záleží na kolech, já jezdil 205/55/16. GPS 50 = 54, GPS 130=140 a kousek. S tím tempomatem jsem to viděl už u více aut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku