Renault Mégane GT: RS s lidskou tváří
Renault posiluje svou přítomnost v segmentu ostrých hatchbacků, když po vrcholném Mégane Renault Sport rozšíří nabídku řady Mégane o verzi GT, která má oslovit zájemce o rychlé auto, hodící se zároveň pro každodenní provoz. Mégane GT bude k mání od konce roku 2006 ve tří- a pětidveřovém provedení se dvěma motory na výběr.
Příznivci zážehových motorů mohou zvolit Mégane GT s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 T s výkonem 120 kW při 5000 ot/min a točivým momentem 270 Nm ve 3250 ot/min. Ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou se Mégane GT umí rozjet z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Alternativou je nejnovější turbodiesel 2,0 dCi s výkonem 110 kW při 4000 ot/min a točivým momentem 340 Nm ve 2000 ot/min, který ve spojení s šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 5,4 l/100 km.
Cílem při vývoji nastavení podvozku bylo potlačení náklonu karoserie ve všech režimech, ale s co nejmenším omezením komfortu. Ve srovnání s výchozí verzí Dynamique byla světlá výška snížena o 10 mm, tuhost pružin pak vzrostla o 24 procent. Úprav doznalo také nastavení elektrického posilovače řízení a ESP.
Exteriér GT dostal přední spoiler a chromované rámečky na čelní masce, nástavce prahů, zadní spoiler, dvojitou koncovku výfuku umístěnou uprostřed a 17-palcová litá kola. Mégane GT bude nabízen v osmi barevných provedeních, včetně modré Metal Blue, vyhrazené tomuto modelu. V interiéru GT najdeme sportovní sedadla (za příplatek s koženým čalouněním), kožený volant s logem GT, hliníkové pedály, přístroje s modrošedým podkladem a obložení přístrojové desky v imitaci nerezu. Mégane GT se bude vyrábět ve španělské továrně Renaultu v Palencii.