Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane GT: RS s lidskou tváří

Jan Cacek
Diskuze (20)
Po nekompromisním Mégane Renault Sport rozšiřuje nabídku komfortnější, ale stále rychlý Mégane GT.

Renault posiluje svou přítomnost v segmentu ostrých hatchbacků, když po vrcholném Mégane Renault Sport rozšíří nabídku řady Mégane o verzi GT, která má oslovit zájemce o rychlé auto, hodící se zároveň pro každodenní provoz. Mégane GT bude k mání od konce roku 2006 ve tří- a pětidveřovém provedení se dvěma motory na výběr.

Příznivci zážehových motorů mohou zvolit Mégane GT s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 T s výkonem 120 kW při 5000 ot/min a točivým momentem 270 Nm ve 3250 ot/min. Ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou se Mégane GT umí rozjet z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Alternativou je nejnovější turbodiesel 2,0 dCi s výkonem 110 kW při 4000 ot/min a točivým momentem 340 Nm ve 2000 ot/min, který ve spojení s šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 5,4 l/100 km.

Cílem při vývoji nastavení podvozku bylo potlačení náklonu karoserie ve všech režimech, ale s co nejmenším omezením komfortu. Ve srovnání s výchozí verzí Dynamique byla světlá výška snížena o 10 mm, tuhost pružin pak vzrostla o 24 procent. Úprav doznalo také nastavení elektrického posilovače řízení a ESP.

Exteriér GT dostal přední spoiler a chromované rámečky na čelní masce, nástavce prahů, zadní spoiler, dvojitou koncovku výfuku umístěnou uprostřed a 17-palcová litá kola. Mégane GT bude nabízen v osmi barevných provedeních, včetně modré Metal Blue, vyhrazené tomuto modelu. V interiéru GT najdeme sportovní sedadla (za příplatek s koženým čalouněním), kožený volant s logem GT, hliníkové pedály, přístroje s modrošedým podkladem a obložení přístrojové desky v imitaci nerezu. Mégane GT se bude vyrábět ve španělské továrně Renaultu v Palencii.

Jan Cacek
Diskuze (20)
Avatar - Ghostyx
9. 10. 2006 01:34
Re: kvalita
Myslim, ze budes urcite spokojenej... Kamos ho ma taky a je spokojenej. Je to dobra kara, i kdyz mne osobne se na Mondeu nelibi jeho palubovka, hlavne nektere uzite plasty a pro me az nepochopitelne velka (jako pro slepce) a ponekud kycovita talcitka nekterych ovladacu na stredovem panelu, dale zelene podsviceni je myslim jiz taky out, ale jinak takove cerne ST220 ve vinove kuzi, hmmm asi bych nevahal... >:D
8. 10. 2006 15:05
Re: 120 kW
no, ono nejde jen o špičkový výkon... Mnohdy motor s menším papírovým výkonem se v praxi chová daleko lépe než ten výkonější. Jde především o průběh celého výkonu (momentu). Rozhodně bych nad ním nelámal hůl jenom proto, že nemá rekordní litrový výkon... Ten motor je i ve větší Laguně a ani tam se nechová jako outsider ;-) :-)
Avatar - Ghostyx
8. 10. 2006 12:51
Re: Renault umí
Souhlas... Vidim, ze je tady jeste 1 clovek, ktery tvrdi to same o te kaplicce Laguny co tvrdim ja... Ja bych jeste dodal, ze cela palubovka je jedna z nejhezcich ve sve tride. Kdyz to srovnam s Passatem nebo 407, tak rekl bych, ze hezci. Mondeo se nechyta vubec... Memu oku velmi lahodi hlavne modrobile podsviceni, ktere jsem do te doby nasel napr. pouze v modelove rade MB od C az po S. Jenom bych az tak nesouhlasil s temi jizdnimi vlastnostmi. Ty jsou mysli porad spickove, jedine co mi od pocatku napr. vadilo byl ten ultra preposilovany posilovac, ktery je (pokud na to clovek neni zvykly) v nekterych vysokych rychlostech opravdu dost nebezpecny, hlavne pri prudkych manevrech do stran se musi otacet volantem ve velmi malych rejdech... To je jedina vytka tomu autu. Verim ale, ze u posledniho faceliftu jiz na tom zapracovali... :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ghostyx
8. 10. 2006 12:38
Re: kvalita
Mam taky Grandtour pred faceliftem, 2,0T, prvni majitel a najeto za 3 roky neco kolem 129tis. km a krome menenych steracu, kde mi praskl pravy drzak sterace (bohuzel kvuli tomu jsem musel menit cely mechanismus, ktery byl zcela funkcni, ale bylo mi receno, ze konstrukcni vada bohuzel nedovoluje vymenit poze ten drzak, ale vse vc. moturku) a pruzinky na spojkovem pedalu, ktery se mi asi po 100tis. km me zbesile jizdy po nemeckych dalnicich (tam jezdim bezne i 220) zasekl, takze se spojka nevracela zpatky, jsem na te kare nemel ani jedine vetsi zavady. A to si rikam, ze to je auto jeste pred nasazenim "cistice" Ghosna, ktery je tam jiz vsechny urcite poradne postavil do late. Co si budeme povidat, zpracovanim predchazejici produkce obcas v nekterych detailech jeste mela co dohanet napr. nase nemecke pratele... Nebochybuji ale o tom, ze soucasna faceliftovana Laguna je spickove auto... Skoda jen toho GT, 205k, ktery nevim z jakeho duvodu prestali vyrabet (mozna jen u nas nabizet), sel bych do neho po prekroceni 150tis. km na me soucasne Lagune ihned... :-!
Avatar - Ghostyx
8. 10. 2006 12:19
Re: Pěkné..
Taky tomu nerozumim... Preci jenom 205k je 205k... Ja mam ted ve sve Lagune 2.0T pred faceliftem Laguny, tedy 164k a jede to velmi slusne i na to, ze to je kombik...