Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. Trophy 300 chce zlomit rekord na Ringu: Pokoří čas Hondy Civic Type R?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 22. 6. 2018
121
10
Zobrazit náhledy (121)
renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault renault
Nový Mégane R.S. se ještě ani neohřál na trhu a už Renault plánuje ostřejší verzi. S tradičním označením Trophy s přídomkem 300 chce stanovit nový rychlostí rekord pro auta s pohonem předních kol na okruhu Nürburgring. Čím se bude lišit od Cupu?

Automobilky se neustále předhánějí o to, kdo dokáže postavit rychlejší automobil. Pro porovnání si vybírají známý závodní okruh Nürburgring Nordschleife, zkráceně „Ring“. A jelikož by auta s pohonem pouze předních kol byla oproti třeba klasické koncepci v nevýhodě, mají svojí vlastní kategorii.

V současné době je nejrychlejším autem s pohonem předních kol na Severní smyčce Honda Civic Type R (7:43,8), následovaná VW Golf GTI Clubsport S (7:49,2). V obou případech se jedná o zcela ultimativní stroje. Zatímco ostrou Hondu si v jiné než rekordní verzi nekoupíte, GTI Clubsport S bylo ostřejší variantou Golfu GTI.

Vavříny pro Francii

Stanovení rekordu na „Ringu“ není pro Renault ničím novým. Tolik uctívaná minulá generace Méganu R.S. s přídomkem Trophy se tímto titulem také kdysi pyšnila. S novou generací má Renault stejné záměry. Standardní Mégane R.S. laděný také v zájmu každodenní použitelnosti (to mimochodem zvládá také skvěle) by daný úkol těžko mohl splnit. Dokonce i jeho ostřejší verze Cup, přidávající nejen tužší podvozek ale i mechanický samosvorný diferenciál Torsen je pro tento účel nedostatečně vybavená. Důvodem je zcela jistě výkon standardního motoru 206 kW. Oba zmínění konkurenti jsou výrazně výkonnější.

V rámci snahy o zlomení rekordu proto Renault plánuje verzi R.S. Trophy 300. Představit se má na podzimním autosalonu v Paříži, ale už teď Renault vůz testuje. Co tedy bude jinak než u verze R.S. Cup?

Předně půjde o motor, u něhož Renault Sport zvýší výkon z 206 kW na 218 kW. Jakými úpravami se toho dosáhne, zatím není známo. Kupodivu, dle vyjádření Patrice Rattiho, šéfa divize Renault Sport nabídne i verze Trophy 300 jak manuální převodovku, tak samočinnou EDC se dvěma spojkami. Standardem bude podvozek Cup, jenž se vyznačuje mimo jiné hliníkovými těhlicemi všech kol namísto ocelových u běžného R.S. v kombinaci s 19palcovými koly. Ta jsou u R.S. jen za příplatek. Standardem jsou v jeho případě osmnáctipalcové ráfky.

Z dostupných špionážních snímků je jasně vidět odlišná kapota motoru s přídavným otvorem. K čemu slouží, není jasné. Teoreticky se může jednat o vstup vzduchu, třeba ke druhému chladiči stlačeného vzduchu přeplňování.

Kupodivu, aerodynamika vozu nevyužívá žádné dodatečné prvky, jmenovitě třeba rozměrný spoiler za zádi, který najdete u Civicu Type R. Méganu Trophy 300 by měl podle dostupných informací stačit „pouze“ zadní difuzor (má jej i výchozí verze R.S.) v kombinaci s předním spoilerem pod nárazníkem.

To není vše!

Verze Trophy 300 ale nemá být posledním slovem v řadě rychlých Méganů nynější čtvrté generace. V přípravě je údajně dokonce ještě ostřejší varianta Trophy-R. Jak napovídá označení, půjde o jakési polozávodní náčiní. Autu budou chybět zadní sedadla, takže bude pouze dvoumístné, vpředu výrobce použije sedadla skořepinového typu. Ubude materiálu na odhlučnění, čímž se sníží také hmotnost vozu. A samozřejmě přibude sportovních doplňků. A možná dojde i na to zmíněné zadní křídlo…

Mégane R.S., R.S. Cup, R.S. Trophy 300 a R.S. Trophy-R. To už máme čtyři verze. Nejostřejší Mégane tak bude do budoucna s trochou nadsázky celou rodinou mírně odlišných vozů této řady. Co se týče snahy o pokořeném rekordu na Severní smyčce, tak my budeme určitě držet palce.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
Keď už
Blue Sun
| 24. 6. 2018
Jako že by na sériovku vyrazili se speciálem, jo? Taky slušně mimo...
Avatar - Blue Sun
Ťažká úloha
Blue Sun
| 24. 6. 2018
Ty už fakt nevíš, co píšeš...
Avatar - H/K_svwet
Ťažká úloha
H/K_svwet
| 22. 6. 2018
o renaultoch tu musis len v dobrom ( aj o alfach a fiatoch ) takze sa ti ani necudujem za tie minuska co mas ;-)
Avatar - speedfred
Keď už
speedfred
| 22. 6. 2018
idú robiť v Trophy R poriadok v kabíne tak by to mohli zavariť a pregitovať aj zadné dvere.
1) budú tam zbytočné
2) bude to aj krajšie.

Na ten rekord od Poršä v Nurburgu som hóóódne zvedavý.
Avatar - praděda7
Tož......
praděda7
| 22. 6. 2018
na 1.8l to má dobrý výkon, 390Nm krouťák je paráda, natáčení zadních kol by mělo také pomoc.......ale na CTR to asi stačit nebude... :-! Těch extra 200ml bude setsakra chybět... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku