Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Jogger dorazí v roce 2023 jako hybrid. Použije zcela novou techniku?

David Bureš David Bureš 8. 11. 2021 • 12:27
42
13
Zobrazit náhledy (42)
Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger

Skupina Renault pracuje na nové generaci svého hybridního pohonného ústrojí. Mezi prvními by se jí měla dočkat i Dacia Jogger.

Dacia při letošní premiéře modelu Jogger dopředu avizovala, že tento rodinný vůz se v roce 2023 dočká také hybridní varianty. Přitom tvrdila, že bude postavena na bázi techniky Renaultu se zážehovou šestnáctistovkou, dvěma elektromotory a speciální multimódou převodovkou. Nyní se ale zdá, že tomu bude jinak.

Skupina Renault totiž pracuje na nové generaci hybridního ústrojí, které současné řešení nazývané u mateřské značky E-Tech nahradí. Hlavní změnou bude nahrazení dnešního atmosférického zážehového čtyřválce 1.6 SCe nově vyvinutou osmnáctistovkou. A právě v Joggeru by se tento nový hybridní systém měl už objevit.

Francouzskému serveru L'argus to potvrdil Gilles le Borgne, viceprezident Renaultu pro techniku. Vedle Dacie Jogger se s novým hybridem s jedna osmičkou počítá také třeba pro modely Clio a Captur, které se jej dočkají v rámci připravovaných faceliftů. Do budoucna by jej měla dostat také příští generace Dacie Duster.

Nová technika má stavět na zkušenostech získaných u současného hybridu. V jeho případě atmosférická šestnáctistovka originálně pochází od Nissanu, aliančního partnera Renaultu, francouzští konstruktéři ji však v mnoha ohledech přepracovali.

video

Motor s větším objemem má zajistit více točivého momentu při nižší spotřebě. Pracuje se i na další optimalizaci unikátní multimódové bezspojkové převodovky, s elektrickou synchronizací místo mechanické.

Pohonné ústrojí s novou atmosférickou osmnáctistovkou však není jediný hybrid, na kterém skupina Renault aktuálně pracuje. Pro větší modely se totiž počítá s jiným systémem, tentokrát s přeplňovaným motorem 1.2 TCe. Půjde o zcela novou konstrukci, na rozdíl od dobře známého čtyřválce s tímto obchodním označením tentokrát půjde o tříválec. Toto řešení se má mimo jiné objevit v nástupci Kadjaru.

Související články

Témata
Avatar - lamal
9. 11. 2021 11:20
3 vál 1.2
bude tiez od Nissanu, 1.2 Dig-T :-)
Avatar - Emel
8. 11. 2021 22:30
Re: Hybridy nebrat!
Asi jak pro koho. Jakmile Toyota nabídla techniku Priusu v jakž takž normálním autě (Auris), přestal Prius většině dávat smysl. A když to Toyota zabalila do normálního designu, tak je tu rázem silný hráč i v evropské kompaktní třídě.
8. 11. 2021 21:24
Re: Hybridy nebrat!
ale tuším může být jen on vybaven solárním panelem na střeše.
8. 11. 2021 18:55
Re: Hybridy nebrat!
V každém případě je Corolla Touring Sports 2.0 asi nejlepší hybrid na trhu, poměr výkon/cena ;-) Prius je a vždy byl divný, i když průkopník.
8. 11. 2021 18:48
Re: Hybridy nebrat!
Priusu nikdo neupře veledůležitou roli průkopníka, ale ve srovnání s jinými současnými hybridnimi Toyotami je jeho současným význam v prodejích Toyoty téměř zanedbatelný... Toyota se postarala i jeho šíleným designem, aby tomu tak bylo. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud