Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault počítá s růstem prodejů levných aut

David Bureš
Diskuze (4)
Nová generace Dacií má proti předchůdcům nabídnout více stylu a bohatší výbavu, aniž by vzrostla cena těchto vozů.

Renault Group chce v letošním roce prodat milion aut postavených na platformě M0 určené pro levné vozy. Plány automobilky s levnými vozy poodhalil Arnaud Deboeuf, šéf Renaultu pro levná auta, v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Na platformě M0 jsou postaveny například modely značky Dacia – sedan Logan, hatchback Sandero, SUV Duster a MPV Lodgy. Na vybraných trzích jsou některé tyto vozy nabízeny pod značkou Renault.

Tato architektura je flexibilní, a tak je snadné upravit vozy podle požadavků daného trhu. Například v Brazílii je Duster lépe vybaven a má upravenou palubní desku. Dustery pro Indii mají zase mimo jiné zadní sedačky s jiným úhlem, aby byly pohodlnější.

V první polovině letošního roku se na celém světě prodalo 457.000 levných aut značek Renault a Dacia, což je o 16 % více než ve stejném období loňského roku. Z toho 60 % aut bylo značky Renault, zbytek byly Dacie.

Levným vozům se daří hlavně v Jižní Americe, kde prodeje v prvním pololetí letošního roku meziročně vzrostly o 28 procent. „Duster je úspěšný v Kolumbii, Argentině a rovněž v Brazílii,“ říká Deboeuf. Na těchto trzích se Duster prodává se značkou Renault.

Prodeje v Evropě sice v první půli roku meziročně klesly o osm procent, Deboeuf však tvrdí, že v té době se ještě plně nerozběhly prodeje nově nabízeného MPV Lodgy a dodávky Dokker.

V loňském roce se na celém světě prodalo 813.000 vozů využívajících platformu M0. Letos mají prodeje těchto aut podle plánů značky přesáhnout jeden milion prodaných exemplářů.

Deboeuf je přesvědčen, že prodeje meziročně vzrostou i v Evropě. „Pokud připočtěte několik Nissanů a zahájení výroby Lady Largus v ruském Togliatti bude pro platformu snadné překonat tuto hranici,“ říká šéf Renaultu pro levné vozy. Largus je přeznačkovaná Dacia Logan MCV. Logan je pak na vybraných trzích známý jako Nissan Aprio.

Pro Renaultu Group je mimochodem devátým nejdůležitějším trhem světa Írán. V první půlce roku tu automobilka prodala přes 53.000 aut, má dokonce více než osmiprocentní podíl na trhu. Výroba vozů probíhá ve zdejší továrně Renault Pars.

Druhé generace Sandera a Loganu, které debutovaly v Paříži, si mají zachovat stejnou charakteristiku jako jejich předchůdci, mají to být praktická vozidla bez zbytečných ozdob. Zároveň ale mají nabídnout více stylu a bohatší výbavu, aniž by byla zvýšena jejich cena. „Nový styl je o robustnosti, statusu a využitelném prostoru za dobrou cenu,“ říká na adresu této dvojice Deboeuf.

V letošním roce se Duster začal vyrábět v továrně Nissanu v indickém Chennai. Vyrábějí se zde vozy s pravostranným řízením, díky čemuž se tento automobil mohl začít dovážet do Velké Británie a Irska. Do budoucna chce automobilka expandovat na trhy jihovýchodní Asie.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Bristol
20. 10. 2012 22:19
EU
není se čemu divit...s horšící se ekonomickou situací budou i v EU preferována čím dál víc jednoduchá nízkonákladová auta nenáročná na provoz...a tuto definici splňuje dacia asi nejlépe ze všech...a na mnoha trzích už je to teď vidět...bude velmi zajímavé sledovat jak dopadne nový Logan ve srovnání s koncernovým duem...ano bude to asi objektivně horší a jednodušší vůz s horší image...otázka však bude zda těm cílovým zákazníkům nebude fuk když koncernové duo de facto kopíruje ceny mainstreamové konkurence která je někde uplně jinde
20. 10. 2012 20:07
Re: Nemá to být b0?
aha, díky za info :-)
20. 10. 2012 20:06
Re: Nemá to být b0?
Jde opravdu o novou platformu m0. Byla už zmiňována i ve strategii Drive the Change jako nová Entry platforma.
20. 10. 2012 18:24
Nemá to být b0?
Jakožto majitel Logana vím, že používá platformu b0. Zkoušel jsem zmíněnou m0 googlit a nenašel jsem vůbec nic. :-|