Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault se chystá na novou generaci Traficu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 11. 2012 • 03:06
2
Francouzská automobilka připravuje svůj podnik v Sandouville, z nějž doposud vyjížděly pouze osobní vozy, na výrobu nové generace modelové řady Trafic.

V souladu se svým strategickým plánem vrací Renault vybrané výrobní linky svých modelů pro evropský trh do Francie. V roce 2011 Renault oznámil, že investuje 230 milionů euro do přestavby svého závodu v Sandouville na výrobu budoucí generace modelové řady Trafic.

Sériová výroba nového Traficu se má na plno rozběhnout v roce 2014 a v době, kdy již budou na trh uvedeny všechny jeho verze, se očekává roční produkce okolo 100.000 vozidel.

Po přemístění výroby Traficu z Velké Británie a Španělska do Sandouville bude produkce všech lehkých užitkových vozidel značky Renault probíhat ve Francii, kde je v Maubeuge vyráběno Kangoo a v Batilly Master.

Práce na přestavbě výrobního závodu v Sandouville začaly v srpnu 2010 a již v roce 2011 byla výroba Espace převedena na společnou linku s modelovou řadou Laguna, aby se uvolnil dostatečný prostor pro výrobní linku nového lehkého užitkového modelu.

Po spuštění výroby nové generace Traficu poběží vedle sebe výrobní linka tohoto vozu a dvou zmiňovaných osobních modelů až do roku 2015, kdy převezme výrobu Laguny a nástupce Espace podnik v Douai.

Součástí hlavních úprav provedených v letech 2010 až 2012 byla i montáž nových strojů a zařízení potřebných pro výrobu vozidel o zhruba 60 cm delších a vyšších než je Grand Espace. Tyto úpravy byly dokončeny letos v červnu.

V současnosti pracuje více než 200 zaměstnanců Sandouville spolu s externími dodavateli na doladění výrobní linky před spuštěním zkušební produkce předsériových vozů, k níž má dojít do konce letošního roku.

Historie výrobního podniku v Sandouville byla od jeho otevření v roce 1964 doposud úzce spojena s modely stojícími na vrcholu nabídky osobních vozů značky Renault. Začíná u modelu Renault 16, jehož bylo vyrobeno za 15 let více než 1,4 milionu vozů a pokračuje přes modely Renault 25, Renault 21, Laguna až k Espace.

Související články

Témata
2. 11. 2012 11:37
Tomu rikam strategicky zamer
zrusit fabriku ve Spanelsku a presunout to do Francie, kde jsou mnohem vyssi vyrobni naklady a stavkuje se tak jednou za mesic. Tak jsem zvedavej, jak dlouho jim ten optimismus vydrzi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud