Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trafic a Opel Vivaro: Nová generace přijde letos v létě

Michal Fokt
Diskuze (13)
V létě se představí nová generace dodávek Trafic a Vivaro od značek Renault a Opel. Je téměř jisté, že půjde opět o společný projekt obou značek a to i přesto, že vizuálních rozdílů bude více, než doposud.

Renaultu (jehož Trafic je od roku 1998 prodejní jedničkou ve své třídě na evropském trhu) a Opelu se zřejmě spolupráce v oblasti lehkých užitkových aut zalíbila, protože to vypadá, že si ji zopakují. Obě značky ve stejný den zveřejnily informaci, že začátkem léta představí novou generaci modelů Trafic a Vivaro, což je ovšem sice důležitá, nicméně téměř jediná indicie.

Obě automobilky totiž sice zveřejnily první obrázky svých novinek, ty ovšem ukazují dost odlišná auta, kterým byste asi příbuznost na první pohled netipovali. Dá se říci, že Vivaro je typický Opel, zatímco Trafic vsadí na moderní, možná až futuristické, ostře řezané tvary z tužky designéra Kihyuna Junga. Podobnost obou aut se objevuje spíše v detailech, jako je umístění předních světometů nebo tvar okna v předních dveřích.

Že půjde o stejné vozy tak prozrazuje zatím zcela jasně pouze řešení bočního prolisu. Renault ani Opel zatím nezveřejnily žádné podrobnější informace, pouze Francouzi neopomněli poznamenat, že řada nových motorů bude benefitovat ze zkušeností značky ze závodů formule 1, což klientela užitkáčů rozhodně ocení... Nicméně bližší informace by měly prý být u obou značek k dispozici velmi brzy.

Aktuální generace se vyrábí od roku 2001, kromě Renaultu Trafic a Opelu Vivaro existuje i sesterský Nissan Primastar. O vývoj se postaral Renault, výrobu zajišťuje továrna Opelu v anglickém Lutonu a Nissan v Barceloně. Automobilky ovšem zahájily spolupráci v segmentu lehkých užitkových vozů už dříve, první generace Traficu se od roku 1997 prodávala také jako Opel Arena. Kromě toho se od roku 1997 vyrábí ve Francii také větší řada Renault Master/Opel Movano/Nissan Interstar, roku 2010 nahrazená novou generací.

Michal Fokt
Diskuze (13)
5. 2. 2014 23:09
Re: Zvedavosť
netvrdim ze 1,6 dci je zly motor, vravim ze je super, ale nemyslim ze je to motor ktory patri do dodavky- moj nazor :-) co sa tyka motorovej palety, ver ze to bude tak ako pisem ;) mozem ti napisat aj vybavy a farby dostupne
5. 2. 2014 17:38
Re: Zvedavosť
no ale kdyby tam něco takovýho bylo, takl to řeknou konkrétně. Když nic nemají, tak jen upozornili na to že F1 jezdí. Realně tam je přínos pro traffic 0. Je to fakt blábol.

Nebo jinak. Jezdit dodávkou kterou ladili jako F1 nechci.
5. 2. 2014 09:01
Re: Zvedavosť
Vidím, že máš o tom podobný prehľad ako redaktor. Ale kto raz strčil nos do nejakého vývoja vie, že aj zdanlivá maličkosť často pomôže v inej, na pohľad nesúvisiacej veci. A kľudne môže ísť hoci o zavesenie motora, elimináciu vibrácií, ovládanie ventilov, geometriu navádzania kolies v zákrute, optimalizáciu bŕzd - čokoľvek.
5. 2. 2014 08:56
Re: Zvedavosť
Každopádne si nemyslím, že objemom 1,6 bude dieslová ponuka motorov tohto auta končiť, v úžitkových vozidlách má objem svoje opodstatnenie a keby ponuku tak radikálne osekali, škodili by sami sebe.
O.i.ale 1,6 dCi nie je vôbec zlý motor, naopak. Celkom by ma zaujímalo, ako si poradí s naloženou dodávkou.
5. 2. 2014 01:38
Re: Zvedavosť
Jak by asi zkušenosti z F1 mohli pomoci při ladění tuhé nápravy, nebo optimalizaci dieslů? Chápu redaktora, v tomto případe si proste Marketing nevidí do pusy.