Renault Triber měří jen čtyři metry, uveze ale až sedm osob! V Česku se ale na něj netěšte
Crossovery většinou kritizujeme za to, že neumí nabídnout tolik prostoru jako MPV. Renault novým modelem ale chce dokázat, že to jde.
Renault je dnes globálně působící automobilka, s čímž souvisí i přizpůsobení nabídky různým koutům světa. Důležitý je pro značku třeba indický trh, kde vedle u nás známého Capturu prodává specifické modely – Dacie Duster a Lodgy se svými logy nebo maličký crossover Kwid, speciálně vyvinutý pro tuto zemi. Nyní je doplňuje další specialitka, Renault Triber.
O jeho přípravách se mluvilo už delší dobu, nyní však Renault Triber debutuje v Novém Dillí oficiálně. Automobilka jej označuje za moderní, ultramodulární vozidlo se skvělým poměrem ceny a výbavy. Když se ale podíváme na jeho tvary, klidně ho můžeme nazývat crossoverem.
Vyšší světlost 182 mm přizpůsobená indickým cestám (tedy spíše necestám) evokuje SUV, zatímco vysoká silueta karoserie zase vozidla u nás stále méně populární kategorie MPV. A právě jejich praktičnost chce Triber nabídnout také uvnitř. Přestože se jedná o pouze 3.990 mm dlouhé vozidlo, je tedy kratší než nejnovější Clio, kabina poskytuje prostor až pro sedm cestujících.
V takovém případě sice postrádá zavazadlový prostor, jinak ale nabídne kufr až o objemu 625 litrů. A hlavně velice modulární koncepci interiéru, automobilka dokonce tvrdí, že vnitřní prostor je možné konfigurovat až z více než 100 různých možností. Sedmimístnou a pětimístnou konfiguraci doplňuje třeba i čtyřmístná (pro převoz dlouhých předmětů) a dvoumístná, pro maximální prostor pro zavazadla.
Renault Triber – srovnání rozměrů s vybranými modely značky | ||||
Model | Triber | Clio | Captur | Scénic |
Délka (mm) | 3990 | 4048 | 4122 | 4407 |
Šířka (mm) | 1739 | 1798 | 1778 | 1866 |
Výška (mm) | 1662 | 1440 | 1566 | 1645 |
Rozvor (mm) | 2636 | 2583 | 2606 | 2734 |
Design následuje dnešní trend značky, a tak Triber opticky navazuje i na v Evropě známé modely. Světlomety jsou však jednoduché, chybí jim protažení o charakteristické kly, známé třeba z Clia nebo Mégane. Blízko má tak především v Indii prodávanému Kwidu. Vnitřek využívá jednoduchý LED přístrojový štít, nechybí tu ani osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému s funkcí Apple CarPlay a Android Auto.
Základem je modifikovaná platforma CMF-A známá z modelu Kwid. Z něj bude užit také upravený motor, kterým bude zážehový tříválec 1.0 SCe o výkonu 53 kW a točivém momentu 96 N.m. Spárován bude buď s pětistupňovým manuálem, nebo příplatkovou automatizovanou převodovkou s pěti stupni. Do budoucna pak nabídku obohatí i přeplňovaný litr.
Renault Triber je součástí strategického plánu francouzské značky pro indický trh. Automobilka chce v této zemi do roku 2022 zdvojnásobit své prodeje, přičemž přispět k tomu má právě tento nový model, který podle výrobce na trhu nemá žádného přímého konkurenta. Triber se v Indii začne prodávat v druhé polovině letošního roku, pro evropské trhy se s ním nepočítá.