Renault Trucks a elektřinou poháněné modely Maxity a D
Francie ve dnech 30. listopadu až 11. prosince letošního roku pořádá 21. konferenci Spojených národů o změně klimatu, označovanou rovněž jako COP 21.
Jedná se o jednu z historicky největších mezinárodních konferencí na toto téma a jejím cílem je uzavření mezinárodní dohody, která by vytvořila rámec pro přechod ke společnostem a ekonomikám s nízkými emisemi oxidů uhlíku odolným proti změně klimatu.
Společnost Renault Trucks účastníkům konference COP 21 představí plně elektrické nákladní vozidlo Maxity H2 s celkovou hmotností 4,5 tuny vybavené palivovými články.
K pohonu tohoto testovacího vozidla, jehož maximální rychlost je 90 km/h a dojezd se pohybuje okolo 200 km, slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.
Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.
Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.
Tento automobil byl připraven ve spolupráci s firmou SymbioFCell a je od letošního února na jeden rok v rámci testovacího programu nasazen Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura.
Renault Trucks uvádí, že toto vozidlo s palivovými články nabízí řešení dvou největších omezení, bránících většímu rozšíření elektřinou poháněných vozidel v podobě krátkého dojezdu a dlouhé doby dobíjení.
Druhým zástupcem společnosti Renault Trucks na konferenci COP 21 se stane elektřinou poháněný zástupce modelové řady D s celkovou hmotností 16 tun. Toto vozidlo je rovněž v rámci testovacího programu nasazeno do běžného provozu společností Speed Distribution Logistique.
K pohonu tohoto stroje slouží asynchronní elektromotor s výkonem 103 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 170 kW o hmotnosti dvou tun, které k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin. Dojezd vozidla se pohybuje okolo 120 km.
Společnost Renault Trucks v současnosti ve spolupráci s vybranými klienty ve skutečných provozních podmínkách testuje několik různých verzí alternativních pohonných systémů. Cílem je připravit pro zákazníky této francouzské značky efektivní řešení nákladního vozidla s nulovými emisemi do roku 2020.