Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks a elektřinou poháněné modely Maxity a D

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Společnost Renault Trucks se zúčastní konference COP 21 v Paříži, kde bude prezentovat dvě vozidla s alternativními pohonnými systémy.

Francie ve dnech 30. listopadu až 11. prosince letošního roku pořádá 21. konferenci Spojených národů o změně klimatu, označovanou rovněž jako COP 21.

Jedná se o jednu z historicky největších mezinárodních konferencí na toto téma a jejím cílem je uzavření mezinárodní dohody, která by vytvořila rámec pro přechod ke společnostem a ekonomikám s nízkými emisemi oxidů uhlíku odolným proti změně klimatu.

Společnost Renault Trucks účastníkům konference COP 21 představí plně elektrické nákladní vozidlo Maxity H2 s celkovou hmotností 4,5 tuny vybavené palivovými články.

K pohonu tohoto testovacího vozidla, jehož maximální rychlost je 90 km/h a dojezd se pohybuje okolo 200 km, slouží asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW a maximálním točivým momentem 270 N.m při rozjezdu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-železo fosfátové baterie s kapacitou 42 kWh, jejichž celková hmotnost je 400 kg a k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin.

Kromě baterií je Maxity H2 vybaven palivovým článkem s palubní energií 45 kWh. Dvojice zásobníků, z nichž má každý objem 75 litrů, umožňuje uložení čtyř kilogramů vodíku pod tlakem 350 barů. Celková hmotnost vodíkové soustavy je uváděna 300 kg.

Tento automobil byl připraven ve spolupráci s firmou SymbioFCell a je od letošního února na jeden rok v rámci testovacího programu nasazen Francouzskou poštu do běžného provozu ve městě Dole v departementu Jura.

Renault Trucks uvádí, že toto vozidlo s palivovými články nabízí řešení dvou největších omezení, bránících většímu rozšíření elektřinou poháněných vozidel v podobě krátkého dojezdu a dlouhé doby dobíjení.

Druhým zástupcem společnosti Renault Trucks na konferenci COP 21 se stane elektřinou poháněný zástupce modelové řady D s celkovou hmotností 16 tun. Toto vozidlo je rovněž v rámci testovacího programu nasazeno do běžného provozu společností Speed Distribution Logistique.

K pohonu tohoto stroje slouží asynchronní elektromotor s výkonem 103 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 170 kW o hmotnosti dvou tun, které k plnému nabití potřebují zhruba sedm hodin. Dojezd vozidla se pohybuje okolo 120 km.

Společnost Renault Trucks v současnosti ve spolupráci s vybranými klienty ve skutečných provozních podmínkách testuje několik různých verzí alternativních pohonných systémů. Cílem je připravit pro zákazníky této francouzské značky efektivní řešení nákladního vozidla s nulovými emisemi do roku 2020.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
30. 11. 2015 11:16
Re: Nosnost ?
No v každém případě mi přijde jako úlet, když užitečné zatížení užitkového vozidla je pouhých 22% jeho celkové váhy
30. 11. 2015 09:12
Re: Nosnost ?
Maxity 130 ale neni Maxity Electric ktere vychazi z verze tusim 110

jeste sem muzes hodit odkaz na Maxity 150 ktere ma zase vetsi zatizitelnost, verze Electric ma oproti svemu vychozimu modelu nakladovou kapacitu snizenou o cca 200kg ;-) tedy nic co by nejak vadilo, mimo jine proto se ty elektricke verze pouzivaj celkem bezne v centrech mest, ve Francii se da elektricke Maxity zahlednout celkem snadno a mivaj ho tam jak mestem placene sluzby treba na uklid nebo ruzne zasahove cety treba s rampou, tak i soukrome firmy na rozvoz zbozi, ono kdys plne nalozene auto veze 400-500kg tak je ti celkem fuk ze misto 1200 kilo ma zatizeni jen 1000 kilo

Maxity jako takove parti do aut kategorie 2800-4500kg
30. 11. 2015 07:25
Re: Nosnost ?
Co myslíš těmi bludy ? Naftová verze (sice s plachtou) uveze skoro dvakrát víc. Viz test tady:
[odkaz]
29. 11. 2015 10:01
Re: Nosnost ?
malej mestskej nakladak na rozvazku zbozi, na balastu nejsou 3.5 tuny ale jen 300kg popripade 400kg v pripade verze s range extenderem, kolik myslis ze ma bezny motor s prevodovkou a spojkama v takovemnakladaku, podle toho co pises za bludy tak asi 0 kilo co ;-)

tohle je malej nakladacek kterej je spise velikosti dodavkoveho auta typu Tranzit a rozvazet bude nejaky mrazeny veci, pecivo neboi treba nabytek jako stehovaci auto po meste, svoz odpadu z parku, technicke vozidlo treba sramenem a podobne, proste malej mestskej nakladacek kterej se dostane vsude tam kam se dostane osobni auto a nakladaky ci vetsi dodavky se tam jiz nedostanou protoze jsou vetsi
28. 11. 2015 21:52
Re: Nosnost ?
Uf, takže kvůli převozu jedné tuny nákladu je tam třiapůl tuny balastu ? No to je efektivita jaxviňa