Renault Trucks Optifuel Lab 3 má za cíl snížit spotřebu paliva o 13%
Společnost Renault Trucks spolu se svými partnery pokračuje ve svém výzkumu v oblasti zvyšování energetické účinnosti nákladních automobilů. První informace o projektu Falcon (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption) byly oficiálně zveřejněny v létě loňského roku, kdy je doprovázela jediná skica tahače s návěsem.
Nyní se projekt Falcon posouvá do další fáze a představuje podobu prototypu Optifuel Lab 3. Tato souprava tahače s návěsem pro dálkovou dopravu má demonstrovat potenciál současných vozidel pro další snížení spotřeby paliva a zároveň i emisí CO2 za pomoci inovativního přístupu k jejich konstrukci i designu.
Francouzský výrobce užitkových vozidel s tímto novým projektem navazuje na své starší koncepty Optifuel Lab 1 a Optifuel Lab 2 z let 2009 a 2014, které byly zaměřeny na optimalizaci vozidel pro dálkovou dopravu. Zároveň pak navazuje i na projekt Urban Lab 2, jenž byl odhalen koncem loňského roku.
Renault Trucks Optifuel Lab 3 tedy představuje nový vývojový prototyp tahače s návěsem, který má ve srovnání se standardní soupravou návěsu s tahačem řady T, z nějž vychází, dosahovat o 13 % nižší spotřeby paliva.
Vývoj se u této soupravy zaměřil především na optimalizaci aerodynamiky tahače s návěsem, využití pneumatik s nízkým valivým odporem, úspory energie za pomoci nejnovější generace prediktivního tempomatu a vylepšení pohonného ústrojí, u nějž má výrazně zdokonaleno mazání.
V podmínkách reálného provozu má být v rámci projektu Falcon koncept tahače s návěsem testován od příštího roku. Ukončení a vyhodnocení samotného projektu je pak plánováno na rok 2020. Následně se pak mají získané poznatky uplatnit i u sériových vozidel značky Renault Trucks.
Projekt Falcon vede Renault Trucks a podílejí se na něm společnosti Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, LMFA a IFSTTAR.