Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo: Nové nejlevnější auto v ČR, teď za 157.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Novým nejdostupnějším autem českého trhu je malý městský hatchback.

Renault začátkem března zlevnil Twingo o 10.000,- Kč a nabízí jej pouze s jednou motorizací, kterou lze kombinovat s jednou ze tří základních výbav.

Nejmenší Renault je v současnosti na českém trhu nabízen se zážehovým motorem 1,2 16V (55 kW), který lze kombinovat s manuální pětistupňovou převodovkou nebo robotizovanou převodovkou Quickshift se stejným počtem rychlostních stupňů.

Základ nabídky představuje provedení Acces, jehož cena startuje na částce 157.900,- Kč, což z Twinga činí nejlevnější nový automobil na českém trhu. Základní výbava této verze je ovšem poněkud spartánská.

Standardem pro Acces jsou dva čelní airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, systém ISOFIX na sedadle spolujezdce a na zadním sedadle, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka, zásuvka 12 V, nedělené zadní sedadlo, plnohodnotné rezervní kolo, 14palcová ocelová kola s ozdobnými kryty.

Střed současné nabídky výbav pro Twingo představuje provedení Trend. Ceny této verze začínají na 172.900,- Kč a s ní si lze objednat robotizovanou převodovkou Quickshift.

Renault Twingo Trend oproti základní verzi Acces navíc nabízí elektrický posilovač řízení, otáčkoměr, mlhové světlomety, automatickou aktivaci zadního stěrače při zařazení zpátečky, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče a elektricky ovládána okna i vnější zpětná zrcátka.

Příplatková výbava pro Trend obsahuje například manuální klimatizaci (+20.000,- Kč), autorádio s přehrávačem CD i MP3 (+8.100,- Kč) a dvě samostatná posuvná a sklopná zadní sedadla (+6.100,- Kč).

Vzhled Twinga Trend lze vylepšit prostřednictvím paketů MAKE IT WHITE nebo MAKE IT BLACK. Ty obsahují bílé nebo černé doplňky exteriéru. Jejich součástí jsou podélné pruhy přes přední kapotu a střechu, kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty mlhových světlometů, zadní spoiler a 15palcová litá kola. Cena paketu je stanovena na 15.200,- Kč.

Vrcholem standardního ceníku je v současnosti Rip Curl za 202.900,- Kč. Toto provedení je standardně vybaveno bočními airbagy, manuální klimatizací, dvojicí samostatných posuvných a sklopných zadních sedadel, autorádiem s přehrávačem CD i MP3 a spoilerem nad zadním oknem.

Za příplatek Renault pro výbavu Rip Curl nabízí automatickou klimatizaci (+10.100,- Kč), elektricky ovládané panoramatické střešní okno (+15.200,- Kč), autorádio s Bluetooth a USB vstupem (+7.500,- Kč), zatmavená zadní okna (+2.600,- Kč) a 14 nebo 15palcová litá kola (+12.100,- Kč, resp. +14.200,- Kč).

Pro všechny tři stupně výbavy je k dispozici za 9.300,- Kč metalický lak karoserie.

Renault Twingo - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V
Převodovka5M (5ROB)
Zdvihový objem [cm3]1149
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]55/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250
Max. rychlost [km/h]169 (173)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,0 (13,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (5,6)
Cena Acces [Kč]157.900,-
Cena Trend [Kč]172.900,- (197.900,-)
Cena Rip Curl [Kč]202.900,-

Údaje v závorkách platí pro převodovku Quickshift.

Kromě trojice základních verzí Acces, Trend a Rip Curl je Twingo nabízeno i v limitované edici Miss Sixty za 222.900,- Kč. Toto provedení charakterizuje specifické barevné provedení v růžovém nebo černé metalickém laku. Standardní výbava je téměř shodná s verzí Rip Curl až na Alcantarou čalouněná sedadla. Příplatková výbava nabízí navíc ESP s ASR a CSV za 8.100,- Kč, tempomat za 5.000,- Kč.

Za samostatné modely lze považovat sportovní Twingo RS a Twingo RS Gordini poháněné zážehovým čtyřválcem 1,6 16V s výkonem 98 kW (133 kW), jejichž ceny začínají na 349.900,- Kč, resp. 399.900,- Kč.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Twingo (přehled testů a dalších článků)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
12. 3. 2011 00:14
Re: Směšné!
Ve srovnání se starším modelem Twingo po stránce designu hodně ztratilo. Stala se z něj obyčejná zakulacená tuctovka s vysokým nezajímavým předkem. Předek zmohutněl a už nenavazuje bez lomu přímo na přední okno. Klasické poznávací znaky Twingo designu zmizely. Na druhou stranu, takto tuctově vypadá dnes většina aut, nemá cenu nadávat zrovna Twingu do kreatur.
Avatar - Dylan McKay
11. 3. 2011 23:09
Re: Směšné!
Ado, už jdi někam, už je to spíš trapný...
Avatar - Ada je zase tady
11. 3. 2011 22:21
Směšné!
Nepochopím, jak si někdo může koupit takovou kreaturu :no: :no: :no:
11. 3. 2011 21:12
Re: ano, ale..
Nejprodávanější nezamená nejlepší! To by pak nemohla být Panda před F500. Nej je asi ta pětistovka a Mito. Panda je všechno, ale určitě ne nelepší. Určitě má největší nabíídku různých specifikací.... 100HP, 4X4, natural power....atd. Twingo není špatné, ale určitě to není nějaký premiant.
Avatar - dr.biker
11. 3. 2011 20:37
Re: ano, ale..
No nevím, jestli je Thalia tak špatné auto, ale na běžné ježdění klidnému řidiči stačí, vím že není nejmodernější, je to vlastně Clio Storia s batohem, ale ta výbava za tu cena je fakt super. Ale Twingo je úplně jiná liga, je to malé moderní, bezpečné a pohledné auto s dobře využitelným prostorem, který pohodlně odveze 4 dospělé lidi nebo 2 a hodně zavazadel. Ta 2 samostatně posuvná a sklopná sedadla jsou super! Akorát chápu, že ne každému se líbí ta palubní deska s přístroji uprostřed. Mě se Twingo líbí, RS přímo zbožňuji, fakt super auto do města. Jsem zvědavý na facelift, který má přijít letos.