Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault uvádí Kangoo Z.E. Hydrogen a Master Z.E. Hydrogen s palivovými články

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Renault rozšíří nabídku svých lehkých užitkových vozidel s elektrickým pohonem o dvojici modelů s vodíkovými palivovými články.

Renault testuje pohonný systém s vodíkovými palivovými články od roku 2014, když se začal podílet na jejich vývoji ve spolupráci se společností Symbio, patřící pod křídla Groupe Michelin.

Výsledkem tohoto vývoje jsou nyní představené modely Kangoo Z.E. Hydrogen a Master Z.E. Hydrogen, které jak napovídá i jejich označení vycházejí z již nabízených verzí těchto lehkých užitkových modelů s elektrickým pohonem. Nová provedení jsou vybavena palivovým článkem pro prodloužení dojezdu, zajišťujícím elektrický a tepelný výkon 10 kW.

Renault v případě obou nových zástupců modelových řad Kangoo a Master uvádí, že díky palivovému článku se jejich dojezd pohybuje přes 350 km a tankování vodíku přitom zabere pouhých pět až deset minut.

Renault Kangoo Z.E. Hydrogen má zamířit na trh koncem roku 2019. Francouzská automobilka uvádí, že dojezd tohoto modelu je 370 km dle WLTP, což je výrazně více než 230 km u klasického elektromobilu Kangoo Z.E. Nákladový prostor modelu s palivovými články nabídne objem 3,9 metrů krychlových. Na francouzském trhu bude tento model k dispozici za 48.300 eur bez DPH (zhruba 1.240.000 Kč) a to včetně baterie a bez ekologických bonusů.  

Renault Master Z.E. Hydrogen má podle aktuálních plánů vstoupit na trh v první polovině roku 2020. Dojezd tohoto modelu s palivovými články má být 350 km, což je téměř trojnásobek oproti jeho provedení s bateriemi. Renault tento model nabídne ve dvou provedeních jako dodávkový vůz a ve dvou verzích podvozku s kabinou pro montáž nástavby. Dvě vodíkové nádrže jsou zde umístěny pod podlahou karoserie a neomezují  nákladový prostor, jehož objem se pohybovat od 10,8 do 20 metrů krychlových.

Zdroj: Groupe Renault

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme