Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Paříži 2004

Libor Zezulka
Od Renaultu se očekávalo možná trochu víc, přece jen vystavoval na domácí půdě. Nakonec se museli francouzští návštěvníci spokojit s malým MPV Modus, Twingem modelové řady 2005 a studií Fluence, jež naznačuje další možný vývoj designu automobilky.

Renault Modus

Malý automobil postavený na podvozku Clia plnil úlohu hlavní hvězdy expozice Renaultu. V Ženevě jsme obdivovali studii, v Paříži se ukázala sériová verze. Modus je malé MPV, které se svými rozměry zařadí níže než například Opel Meriva či Fiat Idea. Jako správný víceúčelový vůz se Modus pochlubí dobrou variabilitou interiéru a slušným vnitřním prostorem. Dálka vozu činí 3792 mm, rozvor 2482 mm, na výšku Modus měří 1 600, což je větší hodnota než u Clia. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:1 a posuvná o 17 cm.

Posunutím lze zvětšit zavazadlový prostor z 198 na 274 litrů. Sklopením sedadel je možné získat až 621 litrů, díky překlopnému opěradlu řidiče (proti směru jízdy) převeze autíčko i dlouhé předměty. Základní výbava obsahuje šest airbagů a ABS, za příplatek se nabízí dokonce i natáčecí xenonové světlomety, nechybí ani panoramatická střecha. Motorizace zajišťují zážehové jednotky 1.2 16V 55 kW, 1.4 16V 72 kW, 1.6 16V 82 kW s variabilním časováním ventilů a dva vznětové motory 1.5 dCi, 48 a 60 kW. Později se objeví verze s 80 kW.

Twingo 2005

Twingo je rekordmanem v počtu let strávených na trhu. Začalo se prodávat v roce 1993 a po více než deseti letech stále úspěšně bojuje s modernější konkurencí. Během dlouhého života sice prošlo řadou omlazovací kúr, ty se ovšem týkaly vnějšího vzhledu a částečně interiéru. Pouze jednou za čas přišlo rozšíření výbavy. Do roku 2005 si Twingo přiveze nové označení výbav, stávající Authentique, Expression a Privilege nahradí názvy Twingo Campus, Twingo Generation a Twingo Kenzo.

Pouze jméno nejvyšší výbavy Initiale zůstává nezměněno. Viditelných zásahů není mnoho, mírně modifikovaná jsou pouze přední světla a boční lišty. Otevření kufru nyní probíhá zmáčknutím střední části loga na víku zavazadlového prostoru – podobně jako u Clia. Stejně jako u starších „faceliftů“ přibudou i tentokrát především nové odstíny potahů a čalounění interiéru. Pod kapotou zůstanou výhradně zážehové jednotky, nafta si ani tentokrát do Twinga cestu nenašla.

Základem bude čtyřválec 1.2 litru 16V s výkonem 43 kW, jenž nahradí starší jednotku stejného objemu s osmi ventily. Silnější varianta 1.2 disponuje výkonem 54 kW/75 k. Převodovky zůstávají. Pětistupňový manuál doplňuje robotizovaná převodovka Quickshift 5.

Fluence

Další ze série odvážných studií zaujme aerodynamický tvarem, novou přední maskou a světlomety tvořenými LED diodami. V interiéru nezbyl prostor na zbytečnosti, vše se nese v duchu jednoduchosti a přehlednosti. Veliké dveře usnadňují nastupování, sedačky Recaro zajišťují dokonalý pocit z jízdy. Kola 4,6m dlouhého kupé roztáčí 3.5litrový šestiválec s výkonem 206 kW s točivým momentem 365 Nm.


Libor Zezulka