Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Paříži 2008

Vitek
Diskuze (5)
Renaultu nedošel s novým Méganem dech a doplnil jej další významnou novinkou – kupé verzí Laguny, které sebou konečně přiveze už dlouho očekávaný nový vznětový šestiválec, jenž by měl zamíchat kartami v třílitrové třídě.

Nechybí ani zajímavé koncepty, ostatně kde už by se měl Renault snažit když ne před domácím publikem?

Mégane

Třetí generace Renaultu Mégane bude obhajovat úspěchy svého předchůdce. První ze všech přijde pětidveřový hatchback. Stejně jako mezi první a druhou generací přichází Renault i nyní s radikální změnou designu. Na rozdíl od předchůdce nebude Renault ponoukat k dlouhým diskuzím nad kontroverzní zádí. Nové řešení odpovídá vkusu průměrného Evropana a současně vytváří objem potřebný pro větší zavazadlový prostor. Pozornost přenesli designéři dopředu. Stylistická příbuznost s větší Lagunou je méně těsná než se čekalo. Zcela nové je řešení prolisů na kapotě, které vedle tradičního centrálního zlomu tvoří také nezvyklý půlkruhový tvar. Mégane tak ponese sportovnější tvary i když vnější rozměry budou větší.

Novinka je dlouhá 4,30 m a má rozvor 2,64 m. Karoserie tak působí robustněji a tato změna má také pozitivní vliv na jízdní stabilitu. Dalším parametrem, v němž Mégane III překoná svého předchůdce, je objem zavazadlového prostoru. 405 litrů je jedna z nejvyšších hodnot v nižší střední třídě a znamená nárůst o výrazných 75 litrů. Z benzínových motorů se od začátku v nabídce objeví 1,6 16V o výkonu 81 kW a 2,0 16V o výkonu 103 kW. Dvoulitr bude spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, později přibude bezestupňová CVT. Na jaře 2009 se začne prodávat nový turbomotor TCe 130, který z objemu 1,4 litru dává 96 kW a 190 Nm. Tento motor se postaví konkurenčním 1,4 TSI a 1,4 T-jet. Na výběr bude pěti- nebo šestistupňová manuální převodovka a také automat. Vrcholem nabídky bude také přeplňovaný dvoulitr TCe 180 o výkonu 132 kW a točivém momentu 300 Nm.

Stejně bohatá bude i nabídka turbodieselů. Základní 1,5 dCi o výkonu 63 nebo 77 kW doplní verze 66 kW a 81 kW s filtrem pevných částic. Další vznětové motorizace budou 1,9 dCi 130 (96 kW a 300 Nm) a 2,0 dCi 160/150 (118 kW, resp. 110 kW s automatickou převodovkou). Mégane III se zařadí k nemnoha automobilům, které i přes nárůst rozměrů mají nižší provozní hmotnost, v tomto případě průměrně o 8 kg. Automobil vychází z platformy Nissanu Qashqai, což znamená například tužší a stabilnější pomocný rám přední nápravy. Vylepšeno bylo také řízení, které má rychlejší a přesnější reakce.

Mégane coupé

Renault se rozhodl zdůraznit odlišnost tří- a pětidveřových hatchbacků nejen novým obchodním jménem, ale hlavně designem. Třídveřová varianta je příznivcům značky povědomá. Podobný vůz totiž Renault představil ještě jako koncept na jarním ženevském autosalonu. Vpředu je sportovnější image coupé podpořena dvoubarevným lakováním předního nárazníku, na který designově navazují přední světlomety zabíhající do stran. Mégane Coupé má standardně o 12 mm snížený podvozek ve srovnání s pětidveřovou verzí. Lákadlem pro zákazníky bude - stejně jako u předchozích generací třídveřových verzí - originální silueta a zajímavá záď. Podobně dynamický a designově odlišný hatchback nabídl naposledy Opel, když představil Astru GTC.

Motorová výbava se bude v zásadě shodovat s pětidveřovým Meganem, což ale není na škodu. Z benzinových motorů se od začátku v nabídce objeví 1,6 16V o výkonu 74 nebo 81 kW a 2,0 16V o výkonu 103 kW. Později se začne prodávat nový přeplňovaný motor TCe 130, který z objemu 1,4 litru dává 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min. Tento motor se postaví konkurenčním 1,4 TSI a 1,4 T-jet. Prozatímním vrcholem nabídky bude dvoulitr TCe 180 132 kW. Stejně bohatá bude i nabídka turbodieselů. Základem bude známý motor 1,5 dCi o výkonu 63 nebo 77 kW, který doplní také verze 66 kW a 81 kW s filtrem pevných částic. Další vznětové motorizace budou dCi 130 (96 kW) a dCi 160/150 (118 kW, resp. 110 kW s automatickou převodovkou), zřejmě budou mít objem 1,9 nebo 2,0 litru.

Laguna Coupé

Laguna Coupé vychází z konceptu, představeného na loňském autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka má karoserii dlouhou 4640 mm, širokou 1830 mm, vysokou 1400 mm a rozvor náprav má 2690 mm. Nové kupé bude vybaveno, stejně jako liftbacky a kombi verze GT, řízením všech kol. K pohonu poslouží dva nové vidlicové šestiválce: tříapůllitrový zážehový agregát Nissan nabídne 175 kW (238 k), zatímco zcela nový moderní turbodiesel z vlastního vývoje Nissan/Renault, bude disponovat výkonem 173 kW (235 k). S oběma motory dokáže Laguna Coupé zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund.

Kangoo Be Bop

Obytná verze dodávky Kangoo, nazvaná Be Bop, navazuje na loňský koncept Kangoo Compact. Renault Kangoo Be Bop samozřejmě vychází z nové generace modelu Kangoo, oproti kterému ubyl druhý pár dveří a délka se zkrátila na 3,87 m. Přímým předobrazem pak byl užitkový Express Compact, který se objevil loni v říjnu na výstavě v Amsterdamu. Nabídka pohonných jednotek tohoto modelu má zahrnovat jeden vznětový motor ve dvou výkonových verzích a jeden zážehový motor. Příznivci nafty mohou volit u agregátu 1,5 dCi mezi výkony 63 kW (85 k) a 74 kW (100 k), zatímco zájemci o benzin si budou moci objednat pouze čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 77 kW (105 k).

Ondelios

Koncept Ondelios kombinuje karoserii crossoveru vyšší střední třídy s úsporným dieselovým hybridním pohonem a moderní technikou. Zaujme aerodynamickou futuristickou karoserií s velkými prosklenými plochami a karbonovými prvky. Charakteristická je neobvyklá maska chladiče s diodovými světly na okraji, dvojice rozměrných výklopných dveří a výrazný rozdíl délky předního a zadního převisu. Karoserie dlouhá 4,8 m, široká 2,0 m a vysoká 1,6 m pojme šest cestujících ve třech řadách na oddělených sedadlech.

O pohon se stará motor 2,0 dCi o výkonu 150 kW a dvojice 20kW elektromotorů – jeden vpředu a jeden vzadu. Elektromotory rekuperují energii při brzdění, vznětový agregát je zase vybaven funkcí start/stop. Na svůj objem poskytuje vysoký točivý moment 450 Nm v rozsahu 1700 až 3800 ot./min. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 sekund. Kombinovaná spotřeba je - na potenciální vlajkovou loď značky - výborných 4,5 l/100 km.

BM


Vitek
Diskuze (5)