Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Rumunsku postavil už 100.000 tříválců 0.9 TCe

David Bureš David Bureš 5. 8. 2013 • 10:13
2
6
Přeplňovaný benzinový tříválec aktuálně používají čtyři modely značek Renault a Dacia.

Automobilka Renault dosáhla významného milníku. V továrně Dacie v rumunském Mioveni vyrobila už 100.000 exemplářů motoru 0.9 TCe. Výroba této jednotky byla přitom zahájena teprve loni.

I díky tomuto úspěchu automobilka výrobu agregátu navýší. Již od konce tohoto roku chce Renault vyrábět až 450.000 exemplářů 0.9 TCe ročně.

Tříválec o objemu 898 cm3 používá nízkotlaké turbodmychadlo a variabilní časování ventilů. Výsledkem je hladký náběh točivého momentu, který už při 1650 min-1 dosahuje 90 % maximální hodnoty. Proti atmosférickým čtrnáctistovkám má jednotka až o 21 procent nižší spotřebu.

Renault v současnosti nabízí jedinou výkonovou verzi této jednotky. Ta dosahuje výkonu 66 kW a točivého momentu 135 N.m.

Jednotku 0.9 TCe je možné objednat pro čtyři modely. Z Dacií to jsou hatchback Sandero a Logan ve verzích sedan a kombi, z Renaultů pak Captur a Clio v obou karosářských variantách.

Mezi konkurenty agregátu patří dvouválec 0,9 TwinAir od Fiatu, tříválec 1.0 EcoBoost od Fordu nebo 1,2litrový tříválec od Peugeotu.

Související články

Témata
6. 8. 2013 10:34
Re: Ecoboost vs 0,9 TCe
Nevím kterej známej od Fordu ti vyprávěl tyhle pohádky o poruchovosti EcoBoostu vůbec, ale jezdí mě jich v okolí relativně dost a to jak 1,6 s 160PS v Mondeo tak i pár litrů a to jak slabší verze 100PS tak 125PS osobně jsem s ním najel přes 40 tis. km a spotřeba je tedy uplně jinde než těch 12-14 litrů, ano za tyhle peníze to jezdí prvních pár set km než si na auto zvykneš, obecně prvních 10 tis. km jsou motory žíznivější, ale ve Focusu Kombi není problém se držet na 6,5 litru a to nejsi brzda provozu, při hodně svižné jízdě cca. kolem 8 litrů což je velice pěkná hodnota, neboť ten motor funguje velice dobře.Když budu chtít tak focus umí jed na hranici 5 litrů v pohodě, ono je to hodně o nohách a taky nejen věřit blábolům a báchorkám ale sám si to vyzkoušet že.
6. 8. 2013 00:20
Re: Ecoboost vs 0,9 TCe
No právě, proto říkám, že tyto motory se nedají srovnat.. Protože Ecoboost směřují výše, kde nahrazují vyšší objemy, kdežto TCe se drží nízko a nesnaží se nahradit dvoulitr nebo 1.6... To je jako, kdybys chtěl srovnávat 1.6TDI a 1.6dCi.. To je taky úplně jiná liga.. Líné TDI se 77 kW nebo 96kW? Nebo dřívější 2.0.TDI 81kW nebo 1.5. dCI 81kW...

Co jsem se bavil s kamarádem co dělá servisáka u Fordu, tak zrovna chvály na ten motor nepěl.. Spotřeba při jízdě, kdy se nesnažíš jet úsporně sahá až k 12 - 14 litrům, poruchovost je docela častá a životnost, kdy turbo dělá co může nebude bůhvíjaká..... To se potom budou bazary hemžit samýma tříválcema, které mají vylagrované turba.. Jenže takové turbo do benzínu stojí podstatně dráž než pro naftu a s repasem to taky není kdovíjaké..
5. 8. 2013 23:25
Re: Ecoboost vs 0,9 TCe
Se bojím, že toto je motor do low-costu, nechce být nejlepším... Renaulti svá turba příliš nehoní... první generace 1.2 tce měla 135nm (112mm atmo), 2. měla 155nm a nynější má 190nm. Oproti VW gruppe, který udělalo v první generaci 1.2 tsi hned 175nm a měli tunu problémů..

Proti Ecoboostu stojí ČTYŘVÁLEC 1.2 tce 115hp, pokud bych si vybíral dle motoru raději jej, jinak si myslím, že přeturbené 3 válce jsou pozvánkou do servisu.. Takže i 0.9 tce bude jen v lehčích autech s předpokladem menšího nájezdu a osobně bych preferoval 1.2 16v.
5. 8. 2013 23:02
Re: Ecoboost vs 0,9 TCe
Nemáš tak docela pravdu, protože forďáský Ecoboost se nabízí také v levnější verzi se 74 kW a vyrábí se dokonce i bez turba! Jinak když jsem při projíždce u dealerů srovnal 74 kW Ecoboost ve Fiestě s tím 0,9 TCe v Cliu, tak ten renaultovský tříválec neměl na ten fordovský ani náhodou. Tím mám na mysli jak chuť do práce, tak hlavně míru vibrací a zvukový projev. Ecoboost byl prostě ve všech směrech vyšší liga! :yes:
5. 8. 2013 19:16
Ecoboost vs 0,9 TCe
Ecoboost neni a ani nemuze konkurovat TCe motoru od Fordu. Zatimco 92 kw litrovy trivalec nahrazuje puvodni dvoulitr, Renaulti TCe nahrazuje 60/72kw 1,4 16V. Proto jsou nazory typu, ze TCe nedosahuje kvalit ecoboostu naprosto nesmyslne. Nemuzeme pomerovat v dnesni dobe turbomotoru podle objemu, ale vykonu..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku