Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Ženevě 2005

Libor Zezulka
Prezentace Renaultu se nesla v duchu faceliftů.

Kosmetickými úpravami prošla Laguna, plastické operaci se podrobil i Vel Satis. Renult v reakci na počínání Peugeotu, Citroënu a Toyoty a slavnostní odhalení kolínských prcků vymyslel studii městského vozítka s názvem ZOE. Nové Clio zatím zůstalo v automobilovém podsvětí.

Faceliftovaná Laguna

Přepudrovaný francouzský liftback a kombi mají novou masku, světlomety a upravenou grafiku koncových světel. Přibyla také nová kola a více chromu. Vnitřní výbava dohání současný trend v zavádění audiosoustav schopných přehrávat i formát MP3, Renault nabídne mobilní komunikaci s využitím Bluetooth a navigační systém s mapou na DVD a třírozměrným zobrazením na displeji. Nově uspořádané ovladače na středové konzole jsou snáze ovladatelné.

Přístrojový štít dostal nové grafické zpracování, objevily se také nové barevné a materiálové kombinace v interiéru. Současně s luxusní vrcholnou verzí Initiale se bude nabízet sportovní model GT 205. Číslo značí výkon motoru 2.0 T v koních, což odpovídá výkonu 150 kW/205 k. Přeplňování se zasloužilo i o vysoký točivý moment 300 Nm, který bude mít konstantní průběh. Renault tak po vzoru konkurentů konečně nabízí dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem kolem 150 kW.

Laguna GT 205 jede nejvíce 234 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Sportovnímu naturelu odpovídá o 10 mm nižší podvozek a 18palcová kola s pneumatikami Michelin. V motorové škále stále figuruje motor 1.6 16V a 2.0 16V (100 kW), odpadl menší čtyřválec 1.8 a původní verze přeplňovaného motoru 2.0 T má místo 120 kW o 5 kW více. Luxusní svezení nabízí vidlicový šestiválec v Laguně Initiale 3.0 V6 (154 kW) v kombinaci s automatickou adaptivní převodovkou.

Vznětový program se dočkal dílčích změn, když oba čtyřválce posílily. Základní 1.9 dCi má nyní 70 kW, silnější verze 1.9 dCi disponuje 96 kW a větší 2.2 dCi má výkon 110 kW. Laguna dosáhla už v roce 2001 pěti hvězdiček v crash testech EuroNCAP a s faceliftem slibuje ještě přesněji vyladěný elektronický stabilizační systém ESP a ABS.

Faceliftovaný Vel Satis

Kdysi kontroverzní vlajková loď Renaultu přestala pobuřovat na potkání a stala se nedílnou součástí vozového parku evropských zemí. Do dalších bojů vyrazí Vel Satis po skončení ženevského autosalonu mírně upraven na povrchu i uvnitř. Vnější vhled osvěžila pozměněná mřížka chladiče s větším podílem chromu, přepracované světlomety a otvor nasávání vzduchu v nárazníku. Zadní část získala dvojici chromovaných koncovek výfuku a nové světlomety.

Vel Satis stojí na 17 a 18palcových kolech s novým designem a chlubí se dvěma novými metalickými barvami. V interiéru se stylisté a konstruktéři zaměřil na výběr a zpracování materiálů, ve Vel Satisu se následkem toho usadily kvalitnější plasty, nové látky čalounění a jemná kůže. Přepracováno bylo vnitřní osvětlení nyní využívající výkonné, ale očím příjemná žárovky. Pod kapotou se udál jeden zajímavý posun.

Vel Satis vyjede s posíleným motorem 2.0 Turbo s výkonem 125 kW/170 k při 5000 ot./min. a točivým momentem 270 Nm při 3250 otáčkách (proti původní nárůst o 5 kW a 20 Nm). Ostatní pohonné jednotky zůstávají nezměněny. Renault slibuje obvykle bohatou výbavu včetně DVD navigačního systému pokrývajícího 22 zemí.

Renault ZOE

Chce vědět, co udělá Renault, když zjistí, že evropské automobily převáží průměrně 1,4 pasažéry? Postaví automobil, který takové množství pasažérů uveze. Ve skutečnosti nová studie Renaultu pracuje s číslem vyšším, v kokpitu se nakonec poskládala sedadla tři. Co se ovšem nemění, je schopnost jednoduchého manévrování na parkovištích a v úzkých ulicích, k čemuž přispívá kompaktní délka 3.45 metru a šířka 1.68 metru.

Co dalšího si Renault přichystal? Elektricky ovládané boční dveře umožňující jednoduchý přistup do interiéru, dělené víko zavazadlového prostoru zajišťující snadný přístup k zavazadlům, světlomety tvořené LED diodami, dva podsvětlené střešní panely a další. Ve městě klíčovou obratnosti zajišťuje turbem přeplňovaný zážehový motor s objemem 1.2 litru, výkonem 73 kW a točivým momentem 140 Nm s nízkými emisními hodnotami.


Libor Zezulka