Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Ženevě 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Stánek automobilky Renault je jeden z nejbohatších na premiéry nových modelů, akčních modelů a koncepčních studií.

Renault Twingo

Po dlouhých čtrnácti letech odchází první generace Renaultu Twingo na odpočinek a na jeho místo nastupuje generace druhá. Nové Twingo bude zákazníky opět lákat svým stylem, prostorným interiérem, praktickými detaily a roztomilými doplňky. Nové Twingo má na délku 3601 mm, na šířku 1640 mm, na výšku 1472 mm a rozvor kol měří 2367 mm. Oproti předchůdci je Twingo o 170 mm delší. Milimetry navíc se projeví na bezpečnosti i na prostornosti kabiny, ovšem bez nutnosti zhoršení manévrovacích schopností a dobré ovladatelnosti, což je dáno malým poloměrem otáčení 9,85 m (maximálně 10,55 m dle velikosti kol).

Interiér Twinga pro čtyři cestující nabízí více prostoru, než se dá u vozu s délkou 3,6 m očekávat. Oproti první generaci se zvětšil prostor nad hlavou o 26 mm a v místech kolen cestujících na zadních sedadlech přibylo 30 mm. Zadní sedadla lze posouvat vpřed a vzad dle potřeby, objem kufru se tak pohybuje mezi 165 - 285 litry. Po vyjmutí zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší na 959 litrů. Při sklopení opěradla předního spolujezdce lze převážet až 2,15 m dlouhé předměty. Interiér je dále prošpikován celkem 11 odkládacími prostory o celkovém objemu 28,4 litru (+ 16 litrů oproti starému Twingu).

Twingo dostane šest úrovní výbav - od základní Access/Authentique, přes Expression, Privilége, Initiale, Dynamique až po sportovní verzi GT. Příplatkovou výbavou míří Twingo do vyššího segmentu, na přání lze mít automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, ABS, 2 - 6 airbagů, stabilizační systém ESP, panoramatickou střechu, podporu Bluetooth pro handsfree nebo možnost připojení kapesního MP3 přehrávače, ať už iPodu nebo jiného. Nejen dámy ocení speciální box na mobil, parkovací lístek, mince nebo pero. Další originální prvek - tzv. makeup box namísto popelníku je navržen pro ukládání jednotlivých líčidel.

V nabídce budou tři benzínové motory o objemu 1.2 s 16V technikou ve výkonových variantách 43 kW (60 k), 56 kW (75 k) a 74 kW (100 k) v přeplňované verzi TCE, s tímto motorem umí Twingo zrychlit na 100 km/h za 9,8 s. Podle Renaultu má turbomotor průměrnou spotřebu 5,9 litru/100 km. Nejsilnější verze GT jezdí na 15palcových kolech. V nabídce nebude chybět ani klasický turbodiesel 1.5 dCi s výkonem 47 kW (65 k) a točivým momentem 160 Nm při 1900 ot./min. Emise u vznětového 1.5 dCi dosahují nízkých hodnot CO2 113g/km. Převodovky jsou na výběr dvě, manuální pětistupňová a robotizovaná převodovka Quickshift.

Nový Renault Twingo se objeví na trhu již v červnu, výroba bude probíhat v továrně Novo Mesto ve Slovinsku.

Renault Clio Grand Tour Concept

Pokud se tento koncept dostane do sériové výroby bude mít nepochybně namířeno proti Mini Clubman. Renault Clio Grand Tour Concept je dlouhý 4,2 m. V současné době nepříliš obvyklá koncepce třídveřového kombi je v tomto voze podtržena použitím dvoulitrového motoru z Clia Sport, který má výkon 145 kW (197 k) a točivý moment 215 Nm. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna kola přední nápravy a koncept údajně umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,2 s.

V základní konfiguraci má zavazadlový prostor objem 430 litrů. V případě, že se sklopí samostatná zadní sedadla vznikne 1,7 m dlouhá ložná plocha a za sedadly řidiče a spolujezdce je prostor o objemu 1275 litrů. Koncept ve zlaté barvě vystavený na autosalonu v Ženevě má vpředu osmnáctipalcová a vzadu devatenáctipalcová kola.

Renault Clio Rip Curl

Clio Rip Curl pojmenovaný po známém snowboardistovi by mělo oslovit zejména prakticky založené volnomyšlenkáře. Barevně kontrastní červeno-černý interiér je doplněn omyvatelnými materiály na podlaze a v zavazadlovém prostoru. K dispozici bude s dieselem 1.5 dCi 65 k a zážehovou stokoňovou čtrnáctistovkou.

Renault Clio F1 Team R27

Žlutě zbarvený Clio Renault F1 Team R27 není zase úplnou novinkou, na řadě trhů se již tato připomínka vítězného monopostu loňské sezony běžně prodává a jedinou podstatnou změnou oproti běžným Cliím RS je tvrdší nastavení podvozku.

Renault Mégane Sport dCi

V Ženevě se veřejnosti představuje také nadupaný naftový Mégane Sport dCi. Renault reaguje na rostoucí poptávku po silných naftových vozech především v západní Evropě a chce tímto automobilem oslovit především ty řidiče, kteří se za volantem občas rádi sportovně vyřádí a přitom si nechtějí úplně vyluxovat své konto při návštěvě čerpacích stanic.

Pod kapotou tohoto naftového hatchbacku je dvoulitrový turbodiesel 2,0 dCi s poslední generací přímého vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Ty jsou schopny provést až pět vstřiků během jednoho pracovního cyklu při nejvyšším tlaku 1800 bar. Naladěn je na nejvyšší výkon 129 kW (180 k) při 3750 ot/min, točivý moment má vrchol 360 Nm při 2000 ot/min. Motor je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí, které mají za úkol snižovat hluk a hladinu vibrací. K dispozici je šestistupňová manuální převodovka. S touto kombinací by měl francouzský naftový expres jezdit průměrně za 6,5 l/100 km.

O zastavení rozjetého “décéíčka“ se starají kotoučové brzdy Brembo na všech kolech. Na přední nápravě mají odvětrávané kotouče průměr 312 mm, na zadních “pouze“ 300 mm. Kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Continental Sport Contact 2 o rozměrech 225/45 R17. V nejvyšší výbavě jsou ještě o palec větší - 225/40 R18.

Podvozek je nastaven stejně jako u benzínového Méganu Sport 2,0 T, tzn. tužší nastavení pružin a tlumičů. Pokud je vám to málo, můžete si připlatit za ještě sportovnější podvozek “Cup. Vybírat si také můžete z pěti nebo třídveřové karoserie. Z vnějšku bude Mégane Sport dCi totožný se svým benzinovým bratrem, až na jednu výjimku. Tou je chybějící spojler na zádi. Renault Mégane Sport dCi přijede do prodejen v dubnu 2007.

Renault Scénic Conquest

Ani Renault neodolal současné plastové módě. Na místo Scénicu RX4 prozatím nastupuje Scénic Conquest. Na rozdíl od provedení RX4 nemá Conquest pohon všech čtyř kol a řadí se po bok vozům jako je Cross Golf nebo Roomster Scout. Za dobrodružný vzhled Scénicu Conquest vděčí několika málo úpravám vnějšího vzhledu, které spočívají v zavedení nových plastových nárazníků, prahových nástavců a ochranných lišt kolem celého vozu. Kombinace tmavě šedých a stříbrných plastů s deseti živými odstíny rodinného MPV má budit dojem vozu kategorie SUV.

Cayenská oranžová barva je exkluzivně v nabídce pro tento model. Terénní schopnosti nejsou o mnoho lepší než v případě běžných Scéniků, ale například průchodnost se zlepšila díky větší světlé výšce (+20 mm). Odpovídající změny doznala charakteristika podvozku i nastavení systémů jízdní stability. Variabilita a pohodlný život v interiéru Scéniku se nemění. Cestování zpříjemňuje bohatá výbava a materiály určené exkluzivně pro tento model.

Scénic Conquest se bude od června prodávat na hlavních evropských trzích. K dispozici budou dle národních specifikací až čtyři motory: 1,6 16V (82 kW/110 k), 1,5 dCi (78 kW/105 k), 2,0 16V (98,5 kW/135 k) a 1,9 dCi (96 kW/130 k).

Renault Espace Tech Run

Velkoprostorový Espace Tech Run je zaměřen na „technologicky smýšlející rodiny“ :-)) a Renault tím má na mysli přehrávač DVD-DivX, dvě LCD obrazovky, infračervená sluchátka, herní konzolu a výkonné audio přehrávající MP3.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)