Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (3)
Klíčovou novinkou Renaultu Laguna GT je systém řízení všech kol. Komplikované zařízení se vrací na trh po mnohaleté odmlce, aby opět zkusilo štěstí u zákazníků, kteří jsou ochotní platit za jízdní vlastnosti vylepšené náročnou technikou.

Laguna GT, Laguna Grandtour GT

Principy a řízení celého systému se nemění. Zadní kola se v závislosti na rychlosti jízdy natáčejí v opačném smyslu resp. ve stejném smyslu jako přední kola, tak aby byla v nízkých rychlostech vylepšena obratnost při manévrování s vozem a ve vysokých rychlostech zase jízdní stabilita. Díky natáčení kol obou náprav se v praxi zmenší úhel natočení volantu i rychlost reakce vozu na změnu polohy volantu.

Sportovně orientovaná Laguna má pod kapotou pouze čtyřválcové motory vyvinuté ve spolupráci s Renault Sport. Zážehový dvoulitr má nejvyšší výkon 150 kW při 5000 ot./min a točivý moment 300 Nm ve 3000 ot./min. Výkon turbodieselu 2.0 dCi povyskočil na 131 kW při 3750 ot./min a momentové maximum 400 Nm je k dispozici od 2000 ot./min. Unikátnost verze GT má decentně připomínat sada pozměněných dílů a nových prvků výbavy. Patří sem nové nárazníky, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18, zrcátka jsou nyní černá, stejně jako maska předních světlometů. Zadní svítilny dostaly tmavý kouřový nádech, na B-sloupku je logo GT, které se opakuje i na čalounění sedadel.

Renault poskytuje na všechny Laguny včetně provedení GT záruku 3 roky nebo do ujetí 150 tisíc km. Verze GT bude prvním zákazníkům dodána ve druhém čtvrtletí letošního roku s karoserií liftback i kombi.

Koleos

Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. Automobilka již v roce 2000 představila studii toho jména, ale skutečným základem pro sériový vůz byl až koncept představený na autosalonu v Paříži v roce 2006. V minulém roce se také představil korejský předobraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí. Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Celé to vzniká mezi Japonskem a Francií, v korejském Busanu, v automobilce třetí značky globální aliance Renault Samsung Nissan.

Koleos bude dodáván ve dvou provedeních hnacího ústrojí. Pohon přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 Nm, motor Nissan TR25), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT. V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2.0 dCi (110 kW, 320 Nm) je k dispozici s pohonem všech kol i s pohonem jediné nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami (ručně řazené i automatické s hydrodynamickým měničem). Výkonnější verze 2.0 dCi (127 kW, 360 Nm) bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém All-mode-4x4 však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50 % hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška činí 206 mm, u turbodieselu jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu). Silnou stránkou Koleose nebude ani tak zdolávání terénních překážek jako spíše vnitřní prostor. Ten zavazadlový pojme 450 l v pětimístném uspořádání a 1380 l po sklopení sedadel (ložná délka 2,6 m). Zavazadelník je přístupný horizontálně děleným víkem, jehož spodní část lze použít jako sedátko odolávající zátěži 200 kg.

Twingo RS 133

Renault Twingo RS 133 se postaví po bok ostrých verzí modelů Clio a Mégane. Proti běžnému modelu má nabroušené provedení přepracovaný vzhled karoserie s rozšířenými blatníky, výraznými nástavci prahů, střešním spoilerem a radikálně přepracovanými nárazníky. Od začátku bude Twingo RS nabízeno v základním provedení a ve verzi Cup. Provedení Cup je o 4 mm nižší než standardní RS a odlišuje se například i sedmnáctipalcovými antracitovými litými koly. Twingo RS je dlouhé 3607 mm, široké 1688 mm, vysoké 1470 mm a má rozvor náprav 2368 mm. V interiéru se Twingo RS odlišuje černým čalouněním, sportovními sedadly, novým otáčkoměrem, koženým volantem, hliníkovými pedály a také oranžovými bezpečnostními pásy. Logo Renault Sport je použito na sedadlech, kobercích a také na prazích dveří.

Pod kapotou má Twingo RS atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 l, poskytující výkon 98 kW (133 k) při 6750 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 4400 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. Vzhledem k výkonu motoru se dočkal přepracování podvozek. Vpředu je použita náprava typu McPherson s hliníkovými rameny a integrovaným stabilizátorem a vzadu jsou vlečená ramena s vinutými pružinami. Oproti běžným verzím Twinga se rozšířil rozchod vpředu o 60 mm a vzadu stejně jako u verze GT o 59 mm. Standardně montované ESP bude možné vypnout. Standardní Twingo RS se bude pohybovat na šestnáctipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 195/45 R16, zatímco verze Cup dostane sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 195/40 R17. O bezpečné zastavení nejvýkonnějšího Twinga se postarají kotoučové brzdy o průměru vpředu 280 mm a vzadu 240 mm.

Twingo RS má podle prohlášení Renaultu nabídnout mimořádnou ovladatelnost a dobré jízdní výkony, ale zároveň dostatek komfortu pro použití v každodenním provozu. Prodej má být v Západní Evropě spuštěn ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Mégane Coupé Concept

V očekávání nové generace velkosériového modelu Mégane se v Ženevě představuje studie Mégane Coupé Concept. I když by si to fanoušci kosočtverce asi přáli, aktuální novinka pravděpodobně není přímým předskokanem nového Mégane. Futuristickému hatchbacku dal Patrick Le Quément roli tvůrce nového image značky. Některé detaily připomínají studii Laguna Coupé, určité stopové množství zbylo i po genetickém kódu současného Mégane, ale co se detailů týká, Renault si rozšířil řadu úspěšných, originálních a inovativních studií o další jeden kus. Koncepčně je novinka blízká novému Volkswagenu Scirocco, který se na trh dostane už ve druhé polovině roku. Futuristické detaily jakými jsou dělené, vzhůru výklopné boční dveře, nebo bohaté prosklení, nemají v tuto chvíli v plánech na renesanci značky místo, ale nový Mégane by mohl aspoň některým převzatým prvkem překvapit.

Studie má vnější rozměry 4514 x 1908 x 1371 mm, rozvor měří 2749 mm. Automobil pohání přeplňovaný motor 2.0 T (147 kW, 280 Nm) se systémem stop-start, manuální šestistupňovou převodovkou a kombinovanou spotřebou 6,5 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá podle výrobce 7,2 s.

BM


Vitek
Diskuze (3)